جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه در سال 2022

بسیاری از افراد دوست دارند هر ساله دکوراسیون خانه و مخصوصا چیدمان آشپزخانه شان را تغییر دهند. در این مطلب جدیدترین ترندهای سال را که توسط اکثر طراحان دکوراسیون داخلی اجرا می‌شوند معرفی خواهیم کرد. از این ایده‌ها می‌توانید برای تغییر دکوراسیون همه یا بخشی از آشپزخانه خود استفاده کنید.

چیدمان آشپزخانه

1. قفسه‌های مخفی در آشپزخانه

این طراح با ایده‌ای هوشمندانه تمام قفسه‌ها را مخفی کرده و ظاهری یکپارچه و آراسته به آشپزخانه بخشیده است. 

قفسه‌های مخفی در آشپزخانه

2. شیرآلات فلزی با آلیاژ مس

امسال ساخت شیرآلات از آلیاژهای قلع و سرب و مس و روی، بسیار رایج است. این شیرآلات به سختیِ شیرآلات مشکی مات نیستند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیرآلات برنجی را هم ندارند. ولی بافت و عمق منحصربه‌فردی دارند. 

شیرآلات فلزی با آلیاژ مس دکوراسیون آشپزخانه

3. استفاده از قفسه های باز در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از ترندهای محبوب امسال، جایگزین کردن کابینت‌های بالایی با قفسه‌های فلزی، چوبی یا شیشه‌ایست. این ایده از دکور هتل‌ها و فروشگاه‌ها الهام گرفته شده و با سبک مینیمالیستی که سال‌های پیش‌ازاین رایج بود، تفاوت اساسی دارد.

4. استفاده از المان های سبک سنتی 

المان‌های سبک سنتی در طراحی مدرن سال 2021 نیز کاربرد دارند. کاشی‌ها و وسایل سنگی، صندلی‌های حصیری دست‌ساز و لوسترها و چراغ‌های قدیمی، همگی می‌توانند در طراحی و چیدمان آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از المان های سبک سنتی در آشپزخانه

5. وسایل رنگی (محبوب دلها)

در سال 2021 با آشپزخانه‌های کاملا سفید خداحافظی خواهیم کرد. پس حتی شده با رنگی کردن روکش صندلی‌ها، جایگزین کردن کاشی‌های طرح‌دار یا نصب لامپ‌های رنگی به آشپزخانه رنگ دهید.

6. استفاده از وسایل چوبی در تزیین آشپزخانه

نیاز انسان‌ها به طبیعت روزبه‌روز بیشتر می‌شود. وسایلی که در ساخت آن‌ها از عناصر طبیعی استفاده می‌شود، فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کنند، هیچ‌گاه از مد نمیافتند و با هر سبکی هم‌خوانی دارند. علاوه ‌براین در آپارتمان‌های امروزی باید تاجایی‌که ممکن است فضا را بزرگتر نشان داد. چوب، یکی از عالی‌ترین مواد اولیه برای رسیدن به چنین هدفیست.

استفاده از وسایل چوبی در دیزاین آشپزخانه

7. کابینت‌های رنگی و هایگلاس

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مدل کابینت‌ های رنگی را جایگزین کابینت‌های سفید کنند. می‌توانید از رنگ‌هایی مثل آبی و خاکستری سیر و سبز استفاده کنید. همچنین رنگ مدل کابینت جدید را می‌توانید با رنگ شیرآلات و سایر وسایل آشپزخانه ست کنید.

کابینت‌های رنگی و هایگلاس

8. بافت‌های متضاد 

ترکیب بافت‌های متضاد و سطوح براق، در سال 2021 بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است. کاشی‌ها و کابینت‌های براق و سنگ مرمر گزینه‌های مناسبی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه هستند.

9. الهام از دکوراسیون صنعتی و استفاده از مواد خام

در سال 2021، طراحان برای دکوراسیون آشپزخانه از سبک‌های قدیمی الهام می‌گیرند و بدون هیچ رنگ و پوششی از عناصر طبیعی مثل سنگ، چوب و کنف استفاده می‌کنند

دکوراسیون آشپزخانه به سبک صنعتی

10. چراغ‌های آویز ترند پروپاقرص همه سال ها

چراغ‌های آویز یکی از المان‌های مهم برای جدا کردن بخش‌های مختلف خانه از یکدیگر هستند. تامین روشنایی میز ناهارخوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراغ‌های آویز مدرن، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در آشپزخانه‌های امروزی هستند.

چراغ‌های آویز ترند پروپاقرص همه سال های آشپزخانه

11. بکارگیری از سبز لجنی در آشپزخانه 

رنگ سبز اعجاز آفرین است. با استفاده از این رنگ، مخصوصا در کنار وسایل چوبی، آشپزخانه‌ای دنج، کلاسیک، گرم، دوستانه و لوکس خواهید داشت. 

دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سبز تیره

12. کاشی آشپزخانه و کاشی کردن دیوارها تا سقف 

کاشی کردن دیوار پشت اجاق گاز تا سقف با سنگی لوکس مثل مرمر، ظاهری شیک و لوکس به آشپزخانه‌ شما می‌دهد. 

13. ترکیب سبک کلاسیک و مدرن در آشپزخانه

امسال دکور آشپزخانه‌ها ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است. امروزه افراد علاوه‌بر این‌که دوست دارند ظاهر آشپزخانه یک‌دست و آراسته باشد، طرفدار وسایل مدرن نیز هستند چراکه دوست ندارند آشپزخانه که قلب خانه است، قدیمی به نظر برسد.

ترکیب سبک کلاسیک و مدرن در آشپزخانه​​​​​​​

14. مشکی یکی از بهترین رنگ ها برای وسایل آشپزخانه شما

وسایل برقی و ظروف مشکی مات هنوز هم جذابیت خاص خودشان را دارند. چند وسیله‌ برقی یا ظرف مشکی، بدون ‌این‌که آشپزخانه را تاریک و تیره کنند، جلوه‌ی زیبایی به آن می‌بخشند. مخصوصا اگر عمده‌ی رنگ‌های آشپزخانه روشن باشد. چراغ‌های رنگی نیز آشپزخانه‌ی شما را مثل یک اتاق نشمین زیبا و دوست‌داشتنی می‌کنند.

مشکی یکی از بهترین رنگ ها برای وسایل آشپزخانه شما

لوستر آشپزخانه

از مهم ترین المان هایی که می تواند در یک آشپزخانه وجود داشته باشد و باعث زیباتر شدن فضا شود نورپردازی آن توسط آویز و لوستر آشپزخانه است. این نور پردازی ها معمولاً با هالوژن ها یا لوسترها و یا لامپ ها انجام می شود. اگر برای نورپردازی آشپزخانه خود لوستر ها را انتخاب کردید باید در نظر داشته باشید که این لوسترها دقیقاً در ابعادی خریداری شده باشد که با فضای آشپزخانه شما هماهنگی داشته باشد. خرید لوستر های خیلی بزرگ برای آشپزخانه های خیلی کوچک نمی‌توانند گزینه مناسبی باشد و برعکس.

 هرچه تعداد لامپ های یک لوستر بیشتر باشد فضا روشن‌تر خواهد بود و اگر کابینت هایگلاس در آشپزخانه شما وجود داشته باشد این نورانی بودن و براقیت چندین برابر می شود. در برخی از این مدل ها کنترل میزان نور مطابق با سلیقه و خواست شما انجام می شود و می توانید لوستر آشپزخانه را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کنید.

خوشبختانه با توجه به نیاز مشتری ها تنوع لوستر ها در بازار بسیار زیاد است و شما می توانید در انواع مختلف سبک های کلاسیک و مدرن لوسترها و آویز های آشپزخانه را خریداری کنید.

پرده آشپزخانه

زیبایی دکوراسیون خانه ها وابسته به زیبایی دکوراسیون در قسمت ‌های مختلف آن است و نمی‌ شود که فقط به یک قسمت ‌هایی توجه بیشتری شود و به بعضی از قسمت‌ های توجهی نشود. به طور مثال اگر شما می‌خواهید خانه زیبایی داشته باشید نمی توانید فقط به قسمت پذیرایی و نشیمن اهمیت بدهید و آشپزخانه را فراموش کنید، زیرا در خانه هر فردی، آشپزخانه قسمت بسیار مهم از به حساب می ‌آید، مخصوصا در خانه های امروزی که آشپزخانه ها اپن هستند و از فضای خانه به داخل آشپزخانه دید دارند.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه در سال 2022

 

مدل کابینت ام دی اف

در ادامه اقدام به ارائه مدل های جدید کابینت ام دی اف آشپزخانه می کنیم. البته باید بدانید که برای راحتی بیشتر و جلوگیری از ایجاد بی نظمی در ارائه مدل جدید کابینت ام دی اف اقدام به دسته بندی آن ها در به صورت زیر کرده ایم.( چیدمان منزل و خانه 2021 )

همچنین در هر قسمت اقدام به ارائه راهنمایی های در انتخاب طرح های مختلف کابینت ام دی اف برای شما کرده ایم.

  • مدل کابینت ام دی اف سفید
  • مدل کابینت ام دی اف سفید مشکلی
  • مدل کابینت ام دی اف سفید طلایی
  • مدل کابینت ام دی اف طرح چوب
  • مدل کابینت ام دی اف کرم قهوه ای
جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه در سال 2022

 

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یک پیشخوان مستقل است که جدا از دیگر کابینت‌ها و پیشخوان‌ها، درست در وسط فضای آشپزخانه شیک قرار می‌گیرد. این قطعه چند کاره به کارایی آشپزخانه مدرن افزوده و ظاهر آشپزخانه را زیبا می‌کند.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی، جزیره به یک عنصر ضروری بدل شده است. یک جزیره آشپزخانه، به کارایی آشپزخانه می‌افزاید و نحوه کار در آشپزخانه را به کل تغییر داده است.

حداقل کاری که یک جزیره انجام می‌دهد، این است که یک پیشخوان اضافی و جای بیشتر برای وسیله‌ها به آشپزخانه اضافه می‌کند. با اضافه کردن گاز، سینک ظرف‌شویی و صندلی به یک جزیره آشپزخانه، این پیشخوان به تنهایی مرکز فعالیت‌های زیادی در آشپزخانه می‌شود. به همین خاطر است که وقتی می‌خواهید آشپزخانه‌تان را توسعه دهید، بیشتر طراحان و کابینت سازها استفاده از جزیره آشپزخانه در دکوراسیون خانه را توصیه می‌کنند.

اندازه مناسب جزیره آشپزخانه چیست؟

یک جزیره آشپزخانه باید فضای کافی برای پیشخوان داشته باشد تا بتوانید فعالیت‌های مورد نیازتان را بر روی آن انجام دهید. به علاوه نباید آنقدر بزرگ باشد که فضای آشپزخانه را به کل اشغال کند و اجازه حرکت آزادانه در فضا را از شما بگیرد. در بیشتر آشپزخانه‌ها به جای جزیره‌های ثابت و غیر متحرکت، از میزهای متحرک استفاده می‌شود.

جزیره را کجا بگذاریم؟

جزیره بیشتر در وسط آشپزخانه‌های بزرگ قرار می‌گیرد. و اگر آشپزخانه کوچک باشد، جزیره در مرز بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار می‌گیرد. به هر ترتیب، جزیره را در هر کجای آشپزخانه یا خانه که قرار می‌دهید، مطمئن شوید به اندازه کافی با دیوارها و کابینت‌ها و دیگر وسایل فاصله دارد و جلوی رفت و آمد را سد نمی‌کند.

جزیره آشپزخانه چیست؟ - T-شکل

 

شلف آشپزخانه

شلف ها اندازه های گوناگونی دارند و انتخاب آن ها بستگی به اندازه آشپزخانه و نوع کاربرد آن ها دارد. برای مثال می توان از شلف ها در بالای کابینت استفاده کرده و از آن ها نه تنها برای قرار دادن وسایل تزئینی، بلکه برای قرار دادن وسیله هایی که برای آشپزی به آن ها نیاز دارید نیز استفاده نمود.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه در سال 2022

 

اپن آشپزخانه

آشپزخانه های اپن دار ، از بخش های مختلف منزل در معرض دید می باشند. از این رو چیدمان و طراحی این بخش از منزل بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که طراحی این بخش از منزل در جلوه کلی و نمای فضای منزل بسیار تاثیر گذار می باشد و باید با سبک و رنگ دکوراسیون پذیرایی و نشیمن همخوانی داشته باشد.

نورپردازی یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی آشپزخانه های اپن دار می باشد. نورپردازی، زیبایی و جذابیت آشپزخانه را دوچندان می کند. استفاده از روشنایی های هالوژنی برای سقف اپن آشپزخانه و بالای کابینت ها بسیار ایده آل خواهد بود.

اپن آشپزخانه

 

کناف آشپزخانه

استفاده از کناف در سقف آشپزخانه یکی از محبوب ترین تزیینات برای سقف آشپزخانه های ایرانی است که امروزه اغلب افراد برای طراحی سقف آشپزخانه خود از این مدل سقف های کاذب استفاده می کنند. از کناف آشپزخانه می توانید برای آشپزخانه ها با دکوراسیون های کلاسیک و یا مدرن استفاده کنید. کناف سقف می تواند زیبایی خاصی به فضای دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل شما بدهد. رنگ و طرح کناف سقف آشپزخانه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید با دقت بیشتری انتخاب شود. استفاده از سقف کناف به طراحی سقف آشپزخانه زیبایی و جذابیت بی نظیری می بخشد و بهتر است طرح و رنگ کناف را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان آشپزخانه در سال 2022

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.