ساندبار بخرم یا سینما خانگی؟ تفاوت ساندبار با سینمای خانگی

امروزه، سیستم های صوتی و تصویری با تجهیزات و امکانات پیشرفته ای که دارا هستند، تجربه صوتی متفاوتی را در اختیارمان قرار می دهند. ساندبار و سینمای خانگی دو مجموعه پرطرفدار برای بالابردن کیفیت سیستم صوتی تلویزیون هستند. اما کدامیک برای خانه ما گزینه بهتری است؟ بطور کلی،برای خرید هر کدام از دو سیستم صوتی ساندبار و یا سینما خانگی باید عوامل مهمی مانند متراژ اتاق، بودجه و سلیقه خود را در نظر بگیرید. برای شفافیت بیشتر شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

سینمای خانگی چیست؟

سینمای خانگی مجموعه ای از امکانات صوتی و تصویری است که با اتصال آنها به تلویزیون می توانید کیفیت صدا و تصویر در حال پخش را بالا ببرید و تجربه ای مشابه سینما را در خانه خود داشته باشید.
تعداد و انواع بلندگوهای این سیستم متفاوت است و هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. علاوه براین، دریافت کننده های صدا و تصویر نیز مدل های متنوعی دارند که هر کدام امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می دهند.
این سیستم صوتی در دو مدل بی سیم و سیم دار به تلویزیون متصل می شود. البته مدل های جدید تر عمدتا بدون سیم طراحی و ساخته می شوند.

ساندبار چیست؟

ساندبار یک سیستم پخش‌ کننده‌ ی صوت به‌ صورت ستونی است که در حالت افقی در جلوی تلویزیون قرار می‌گیرد تا صدا را با حجم و البته کیفیت بیشتر پخش کند. همچنین، ساند بار برای ارتباط بی سیم با گجت های امروزی و پخش صدای قدرتمند برای یک نشیمن ساده و شیک طراحی شده اند.
این مجموعه می تواند از طریق درگاه های USB،بلوتوث،WI-FI،کابل HDMI،پورت اپتیکال،پورت AUX و حتی NFC به پخش محتوا بپردازند.

ساندبار یا سینمای خانگی

 

چرا ساندبار بخریم؟

1-فضای کمتری می گیرند

ساندبارها بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که سینمای خانگی داراست را ندارند. یک ساندبار حداکثر 3جزء جداگانه دارد. این درحالی است که سیستم سینمای خانگی حداقل6قطعه دارد.
اگر فضایی که در ان زندگی می کنید کوچک است، خرید ساندبار بدلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می کند، توصیه ی شود.

2-قیمت ارزان تری دارد

قیمت یک ساندبار در مقایسه با سیستم سینمای خانگی که ویژگی های مشابه، مناسب تر است. البته این سیستم های صوتی قیمت مناسب نیز بسته به نوع برند، مدل و تجهیزاتی که در آن بکار رفته است، می تواند بسیار گرانقیمت نیز باشد.

3-نصب ساندبار آسانتر است

ساندبارها به حالت های مختلفی قابل نصب هستند. شما می توانید انها را روی میز تلویزیون یا در جلوی آن قرار دهید. همچنین می توانید انها را روی دیوار در بالا یا پایین تلویزیون نصب کنید.

چرا سینمای خانگی بخرم؟

1-کیفیت صدای بهتر

برخلاف ساندبارها، تقریبا اکثرسینماهای خانگی دارای ساب ووفرهای بزرگ جداگانه ای هستند که توانایی تبدیل فضای خانه تان را به بیسی قدرتمند دارند. این سیستم ها همچنین صداهای فرکانس پایین را بسیار خوب پخش می کنند. به گونه ای که شما نه تنها آنها را می شنوید بلکه احساسشان نیز می کنید.
علاوه براین، اسپیکرهای این مجموعه حسی را در شما القاء می کند که گویی در میان هر صحنه، هر صحبت و هر موسیقی حضور دارید.

2-مناسب فضاهای بزرگ

بدون شک، ساندبارها برای فضاهای بزرگ مناسب نیستند. اگر می خواهید فضای بزرگ خانه با صدای محتواهایی که از تلویزیون تان پخش می شود، پر شود حتما بفکر خرید سینمای خانگی باشید.

3-جایگذین سینما رفتن

سیستم سینمای خانگی با شبیه سازی صدا از جهات مختلف(راست،چپ، جلو ،عقب، بالا و پایین) حس طبیعی تری در زمان تماشای فیلم در شما بوجود می آورد. در حقیقت، شما را غرق محتوایی که در حال تماشای ان هستید، می کند.
این ویژگی هیجان انگیز سینمای خانگی برای گیمینگ نیز بسیار مناسب است.مخصوصا در بازی های انلاین و جنگی که باید موقعیت دشمن را با توجه به صدایشان تشخیص دهید، اهمیت زیادی پیدا می کند.

در این مقاله تلاش شد تا با معرفی جنبه های مثبت ساندبار و سینمای خانگی، شما را در انتخاب گزینه مناسب تان راهنمایی کنیم. بمنظور راحتی شما در انتخاب و خرید، در ادامه لیستی از بهترین و باکیفیت ترین سینماهای خانگی و ساندبارهای ارزان از معتبرترین برندهای موجود در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.