قیمت خرید 25نوع سینمای خانگی با کیفیت ارزان

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های صوتی خانگی یا همان سینمای خانگی امکانات و تکنولوژی های جدیدی را به خانه های ما اورده اند. اگر قصد خرید یک سینمای خانگی ارزان را دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله ما را مطالعه کنید. ما در این محتوا راهنمای کاملی از خرید سینمای خانگی را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

سینمای خانگی چیست؟

سینمای خانگی مجموعه ای از امکانات صوتی و تصویری است که با اتصال آنها به تلویزیون می توانید کیفیت صدا و تصویر در حال پخش را بالا ببرید و تجربه ای مشابه سینما را در خانه خود داشته باشید.

تعداد و انواع بلندگوهای این سیستم متفاوت است و هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. علاوه براین، دریافت کننده های صدا و تصویر نیز مدل های متنوعی دارند که هر کدام امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می دهند.

این سیستم صوتی و تصویری در دو مدل بی سیم و سیم دار به تلویزیون متصل می شود. البته مدل های جدیدترعمدتا بدون سیم طراحی و ساخته می شوند.

سینما خانواده باکیفیت و ارزان

راهنمای خرید بهترین سینمای خانگی

فاکتورهای زیادی در انتخاب مناسب یک سینمای خانگی دخیل است. مهم ترین آنها عبارتند از:

1-فضای مورد نیاز

قبل ازخرید سینمای خانگی ال جی بهتر است  به فضایی که می خواهید سیستم خود را در آن قرار دهید، فکر کنید. مجموعه هایی از سینمای خانگی که اسپیکرهای بزرگی دارند می توانند برای فضاهای بزرگ مناسب باشند و طبیعتا برای فضاهای محدود نه تنها نامناسب خواهند بود، بلکه دست و پاگیر هم هستند.

توصیه ما این است که برای اتاق های نشیمن بزرگ از سیستم های کامپوزیت و برای آپارتمان ها از سیستم های کامپوزیت کوچک و ساوند بارها استفاده کنید.

 

2-قیمت سینمای خانواده

از مهمترین ویژگی هایی که قیمت انواع سینمای خانگی را تعیین می کند، می توان به نوع سینما خانگی، نوع بلندگوها، حداکثر توان خروجی بلندگوها، قابلیت سه بعدی، بلوری « Blu-Ray »، اتصال به اینترنت از طریق وای فای، تکنولوژی های صوتی از قبیل دالبی، اشتراک گذاری بیسیم و… اشاره کرد. بعنوان مثال سیستم های  Home-theater-in-box(HTIB) که بلندگوهای کوچکی دارند، جزء ارزان ترین سیستم های صوتی و تصویری به شمار می روند.

این در حالی است که سیستمهای Component  مبتنی بر رسیورهای  A/V و سیستمهای Component با رسیورهای بسیار پیشرفته و پری آمپلی فایرها و آمپلی فایرهای جداگانه و اسپیکر های بزرگ در دسته گرانقیمت ترین سینماهای خانگی قرار دارند.

 

3-انتخاب سیستم صوتی

بطورکلی، سیستم های صوتی موجود در سینمای خانگی به 4دسته عمده تقسیم می شوند:

  • دسته اول: Home-theater-in-a-box (HTIB) systems که اصولا 5بلندگوی سراوند، یک ساب ووفر و یک پلیر یا آملیفایر دارند.
  • دسته دوم: Sound bars که از چند واحد بلندگو تشکیل شده اند و اکثرا قابل نصب بر روی دیوار یا زیر پنل تلویزیون هستند. با ساندبارها صدای سراوند واقعی را می توانید بشنوید.
  • دسته سوم: Component systems که می تواند به تجهیزات متنوعی از جمله اسپیکر، رسیو صدا و تصویر، پلیر و … مرتبط شود.
  • دسته چهارم: Separates که می توانید در انها از پری آمپلی فایر و پاور آپلی فایر به جای رسیور استفاده کنید.

 

4-انتخاب بلندگو

بلندگوهای سینمای خانگی سونی چند کاناله هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. برای انتخاب بلندگوی موردنیازتان، ابتدا باید انواع ان را بشناسید.

  • سیستم های 5.1کاناله : این سیستم هااکثر مربوط به دسک های دی وی دی و بلوری هستند. البته برای برخی از دیسک های SACD نیز مناسب می باشند. این سیستم ها تجربه بسیار خوب از صدای سراوند را در اختیارتان قرار می دهند. بنابراین انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
  • سیستم های 6.1کاناله: این سیستم ها به برخی از دی وی دی با سیستم رمزگذاری Dolby Digital Surround EX™ مربوط می شوند.
  • سیستم های 7.1کاناله: این سیستم ها به برخی از دیسک های بلوری مربوط می شوند.

بطورکلی، تعداد کانال های بیشتر به معنی تعداد اسپیکر و امپلی فار بیشتر می باشد که البته بر قیمت سینما خانگی تاثیرگذار خواهد بود.

 

5-برند تولیدکننده

در بازار ایران، سینمای های خانگی با برندهای متنوعی عرضه می شود. سیما خانواده مارشال، سینما خانواده سامسونگ، پاناسونیک، ال جی، تراست، اسنوا، هایپربند، شارپ، مکسیدر، هارمن کاردن و…از انواع برندهای معتبر تولیدکننده سیستم های صوتی تصویری در جهان هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

مشخصات میز سینمای خانگی

شما می توانید مجموعه صوتی تصویری خود را روی یک میز قرار دهید. میزهای ویژه ای برای این کار طراحی شده اند که امکانات ویژه ای دارند. از جمله امکان پنهان کردن سیم ها، تهویه هوا و فضای کافی برای قرار دادن وسایل مرتبط به مجموعه مانند دیسک ها یا کنترل ها.

در این مقاله نکات انتخاب بهترین سینما خانگی ارزان در اختیارتان قرار داده شد. بمنظور راحتی شما در انتخاب و خرید، در ادامه لیستی از بهترین و باکیفیت ترین سینماهای خانگی ارزان از معتبرترین برندهای موجود در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.