قیمت خرید 26 مدل انواع دستگاه بارکدخوان فروشگاه

 

 

بارکد یک کد است که بصورت گروهی از اعداد و خطوط طولی و یا بشکل یک تصویر ماتریسی می باشد که روی محصولات تجاری، داروها، کالاها و … قرار می گیرد و حاوی اطلاعات آن محصول می باشد. امروزه وجود دستگاه بارکدخوان برای هر کسب و کاری لازم می باشد‌، چون بوسیله این دستگاه شما می توانید از موجودی انبار ، میزان فروش محصولات و اطلاعات دیگر آگاهی داشته باشید و آنها را کنترل نمایید. اگر شما هم برای بهبود کسب و کار خود به دنبال خرید دستگاه بارکدخوان هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

نکات خرید دستگاه بارکدخوان

به طور کلی انتخاب یک بارکد خوان مناسب کاملا به این موضوع بستگی دارد که چه کسب و کاری دارید. شما باید با توجه به نکات زیر بهترین دستگاه بارکد خوان مناسب کسب و کار خود را خریداری نمایید.

* نوع کسب و کار:

برای زمینه های اداری و فروشگاهی استفاده از بارکدخوان های بزرگ و پیچیده الزامی ندارد ولی در زمینه های صنعتی و انبارداری به یک سیستم بارکد خوان بسیار قوی با قابلیتها و تنظیمات مختلف محتاج هستید.

* مقاومت دستگاه بارکدخوان:

مقاومت و نوع کسب و کار رابطه ای مستقیم با یکدیگر دارند. دستگاه های بارکدخوان مورد استفاده در فروشگاه ها با توجه به نوع کار فروشگاهی از مقاومت کمتری برخوردارند اما بارکدخوان های مورد استفاده در انبارها و کسب و کارهای صنعتی در مقابل گرد و غبار مقاوم بوده و قابلیت ضربه پذیری بیشتری دارند.

* درگاه های اتصال:

معمولا دستگاه های بارکدخوان از درگاه USB برای اتصال به دیگر لوازم الکترونیکی مثل کامپیوتر برخوردارند. اما دستگاه هایی هم هستند که دارای درگاه های دیگری نیز می باشند و یا بصورت بی سیم متصل می شوند. اصولا قیمت بارکدخوان بی سیم از مدلهای معمولی آن بیشتر می باشد.

* قیمت بارکدخوان:

مولفه های مختلفی هستند که می توانند بر روی قیمت بارکد خوان تاثیر داشته باشند از جمله دقت، سرعت انجام، نوع بارکد خوان، قابلیت برنامه ریزی و همچنین قابلیت خواندن انواع بارکدها. شما با توجه به نوع کسب وکار و انتخاب بهترین مدل برای نیاز خود و همچنین بودجه ای که در نظر گرفته اید باید خرید نمایید.

قیمت دستگاه بارکد خوان

انواع دستگاه بارکدخوان از نظر منبع نور

چهار نوع منبع نورانی در بارکدخوان ها وجود دارند که طبق آنها این دستگاه به چهار مدل تقسیم می گردد که عبارتند از:

  1. بارکد خوان لیزری:

معروف ترین و پرفروش ترین نوع بارکدخوان ها بارکدخوان های لیزری هستند. این بارکدخوان ها برای تشخیص فاصله بین میله های بارکدی از لیزر استفاده می کنند. این بارکدخوان ها برای مواردی از قبیل دقت در اسکن، سهولت کار اسکن ، استفاده در محیط های نورانی و همچنین خواندن بارکدهایی که در فاصله بیش از 30 سانتیمتر قرار دارند عملکرد مناسبی دارند و در هر محیطی می توان از آن ها استفاده کرد به خصوص در فروشگاه ها و خرده فروشی ها که جهت سیستم های فروشگاهی استفاده می شوند.

  1. بارکدخوانImager خطی:

بارکدخوان های Linear Imager یا  CCD، مثل بارکدخوان های لیزری فقط بارکدهای تک بعدی را اسکن می کنند اما بدون استفاده از لیزر. این مدل از تصویر بارکد برای جمع آوری اطلاعات و اسکن آن بهره می برد.

  1. بارکدخوان چند پرتوی لیزری:

این بارکدخوان ها برای بالا بردن سرعت اسکن و خواندن بارکد از چند خط اسکن استفاده می نمایند. بارکدخوان های چند پرتوی بیشتر در فروشگاه های بزرگ استفاده می شود چرا که سرعت بالای اسکن و قابلیت نصب آسان آنها در ایستگاه های چکینگ پاسخگوی مناسبی برای نیازهای این حوزه کاری به شمار می رود.

  1. بارکدخوان تصویری دو بعدی:

بارکد دوبعدی برای دربرگرفتن اطلاعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و تنها روش برای اسکن این بارکدها استفاده از بارکدخوان دو بعدی است. این بارکدخوان ها قادر به خواندن بارکدهای دو بعدی و تک بعدی در هر جهتی هستند و با عکس گرفتن از بارکد، اطلاعات آن را رمزگشایی می کنند.

انواع دستگاه بارکدخوان از نظر ظاهری

الف) بارکدخوان قلمی:

شبیه به یک قلم است که در دست گرفته می شود و با تماس با بارکد و حرکت دادن سریع آن بارکد را اسکن می کند.

ب) بارکدخوان دستی:

این مدل پراستفاده ترین و بیشترین نوع بارکدخوان هستند که در اکثر کسب و کارها استفاده می شوند مثل بارکدخوان فروشگاه یا بارکد خوان لوازم آرایشی.

ج) بارکدخوان ثابت یا رومیزی:

بارکدخوان های ثابت برای قرار گرفتن در پیشخوان مغازه ها، ماشین ها یا دستگاه های مخصوص تعبیه شده اند. این بارکدخوان ها دکمه خاصی برای اسکن بارکد ندارند و بصورت اتومات کار اسکن را انجام می دهند.

 

تا اینجا سعی نمودیم با معرفی انواع دستگاه بارکدخوان و همچنین ذکر نکاتی در خرید این دستگاه به شما کمک کنیم. در ادامه لیستی از قیمت خرید 26 مدل انواع دستگاه بارکدخوان فروشگاه با کیفیت و ارزان موجود در بازار ایران را به همراه مشخصاتشان برای شما آماده نموده ایم مثل قیمت بارکدخوان دیتا لاجیک، که می توانید با کلیک روی تصویر یا هر آیتم، اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.