قیمت خرید بهترین لنت ترمز تیبا جلو و عقب ایرانی و کره ای

 

اکثر صاحبان خودرو از نحوه کارکرد لنت ترمز آگاهی دارند و می دانند که کاهش سرعت و فرمان ایست خودرو از طریق ترمز انجام می شود. در فرایند توقف اتومبیل، لنت ترمز اهمیت زیادی دارد.
اما افرادی هستند که اطلاع زیادی از سیستم ایمنی اتومبیل و قطعات مرتبط با آن ندارند. شاید اولین سوالی که در ابتدای خواندن این مقاله به ذهنشان خطور می کند این باشد که لنت ترمز چیست؟ و چطور می توان عملکرد ترمز و توقف اتومبیل را بهبود بخشید؟
در این محتوا سعی شده تا به این سوالات به طور کامل پاسخ داده شود و نکاتی درباره خرید لنت ترمز بیان گردد. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

لنت ترمز تیبا چیست؟

لنت ترمز اصطحکاک لازم برای توقف اتومبیل را فراهم می آورد. در حقیقت، لنت ها با فشرده سازی دیسک، اصطحکاک لازم بین لنت و دیسک را بوجود می آورند که در نهایت به کاهش سرعت و ایست اتومبیل منجر می شود.
امروزه برای ساخت بهترین لنت ترمز تیبا از موادی استفاده می کنند که برای طبیعت و محیط زیست زیان اور نباشد. این لنت ها که به لنت غیرآزبستی معروف هستند؛ از مواد طبیعی مانند شیشه، لاستیک و رزین ساخته می شوند.

قیمت انواع لنت ترمز تیبا

[digikala91628277308]

چرا لنت ترمز با مواد غیرآز بستی بهتراست؟

موادآز بستی قدرت تحمل دمایی بسیار بالایی دارند. همچنین در چسباندن لنت نقش موثری بازی می کنند. کولار از مواد تشکیل دهنده لنت ترمز های آلی است. تولید لنت های کولار اسان تر است و در زمان سابیدگی آلودگی ایجاد نمی کنند. لنت های کولار نرم تر است و سروصدای کمتری تولید می کند. البته به دلیل نرمی زودتر سابیده می شوند.

قیمت لنت ترمز تیبا

نشانه های تعویض لنت ترمز

برای تشخیص زمان تعویض لنت ترمز تیبا، توجه به موارد زیر ضروری است:

●کشیده شدن فرمان در هنگام ترمز گرفتن
اگر در زمان ترمز گرفتن، فرمان خودرو به یک سمت کشیده شود، احتمالا زمان تعویض آن فرا رسیده است. البته خرابی کالیپرها نیز یکی از عوامل ان است. تشخیص این مورد برعهده یک مکانیک کارازموده می باشد.

●صدای خرخر لنت ها
صدای سوت کشیدن یا خرخر لنت ها یکی از نشانه های خرابی لنت های ترمز است. زمانیکه لنت ها بطور کامل تمام می شوند، با هر ترمز به دیسک های ترمز آسیب وارد می کنند. بنابراین با دیدن اولین نشانه ها برای تعویض لنت ها اقدام نمایید.

●لرزش پدال ترمز
اگر در زمان ترمز گرفتن، پدال ترمز زیرپایتان شروع به لرزش کرد، احتمالا زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است.

●هشداردهنده
در اتومبیل هایی که مجهز به سیستم ترمز دیسکی هستند، یک هشدار دهنده نصب شده است که در صورت تمام شدن لنت ترمز، به راننده هشدار می‌دهد. تمام لنت‌های ترمز در سیستم ترمزهای دیسکی دارای یک برق مثبت هستند. وقتی سطح لنت تمام می‌شود، ارتباط برقی با دیسک برقرار می‌شود و به محض اینکه این ارتباط برقرار شد، چراغ ترمز به نشانه تعویض لنت روشن می‌شود.

تفاوت لنت ترمز عقب و لنت ترمز جلو

لنت ترمز چرخ های عقب و جلوی تیبا در برخی مواقع با یکدیگر فرق دارند. لنت هایی که در لاستیک های جلو مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب صفحه دیسک صاف هستند که ارتباط مستقیمی با چرخ های جلو دارند. به این لنت ها اصطاتحا ترمزهای دیسکی می گویند.
از طرف دیگر، لنت ترمزهایی که در چرخ های عقب تیبا بکار رفته است، بر روی محور عقب و درون یک کاسه که چرخ های روی ان سوار هستند، قرار می گیرد. این نوع ترمزها اصطلاحا ترمزهای کاسه ای نامیده می شوند. این سیستم بیشتر درکامیونها دیده می شود.
در زمان خرید لنت عقب تیبا حتما به این نکته توجه کنید که ترمزهای کاسه ای از قطعات کوچک زیادی تشکیل شده اند. بنابراین، کار فرایند تعمیر این نوع لنت ها کمی دشوار و زمان بر است.

قیمت بهترین لنت ترمز تیبا

در زمان خرید لنت ترمز می بایست حتما یک برند معتبر که استانداردهای بالا را داشته باشد، انتخاب کنید. لنت ترمز جلو، لنت ترمز عقب یا لنت ترمز کفشکی و لنت ترمز دستی همگی قطعات مصرفی اتومبیل هستند که بعد از چند وقت نیاز به تعویض دارند.
به همین دلیل، در زمان خرید لنت ترمز باید اول از همه نیازهای خودتان را مشخص کنید. استانداردهای لنت ترمز و بودجه ای که برای خرید آن درنظر گرفته اید به شما کمک می کند تا از بین گزینه های موجود، لنت مناسبی را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید قیمت لنت ترمز با توجه به برند متفاوت می باشد. بعنوان مثال قیمت لنز ترمز تیبا کره ای در مقایسه با قیمت لنت تیبا شرکتی بالاتر است.
در این مقاله سعی شد تا اطلاعات کلی درمورد لنت ترمز اتومبیل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه لیستی از چند نمونه لنت ترمز موجود در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید

1 نظر
  1. تیبا ۲ می گوید

    ماشین ۸ هزار کیلومتر کار کرده
    نو هستش
    طبیعیه چراغ روشن شه موقع ترمز گیری
    لنت هم سوت بکشه؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.