قیمت خرید 25 مدل از بهترین رکوردر صدا

 

اگر خبرنگار یا نویسنده هستید، بدون شک رکوردر صدا یکی از ضروری ترین ابزارهایی است که بکارتان می آید. با دستگاه ضبط صدا می توانید براحتی یک خبر کامل و جامع بنویسید یا قبل از نوشتن یک داستان، آن را ضبط کنید. سپس بر روی کاغذ بیاورید.

ویس رکوردرها انواع مختلفی دارند. اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است ابتدا ببینید چه انتظاراتی از دستگاه ضبط صدا دارید. آنگاه با توجه به نیازتان، اقدام به خرید بهترین ویس رکوردر نمایید.

 

در زمان خرید رکوردر صدا چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

برای خرید دستگاه های صوتی و تصویری، ابتدا باید مشخصات و امکانات آنها را بدانید. سپس انتظارات خود از دستگاه را مشخص کنید. در نهایت با توجه به بودجه خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به معیارهای لازم جهت خرید دستگاه ضبط صدا یا همان ویس رکوردر اشاره می کنیم. پس با ما همراه شوید تا بهترین خرید را انجام دهید.

  • کیفیت ضبط و پخش صدا

اکثر ویس رکوردرها صدا را با کیفیت 44khz ضبط می کنند. البته دستگاه های باکیفیت تری هستند که امکان ضبط ویس در حدود96khz را دارند و برای کارهای تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر خبرنگاران همان کیفیت صدا 44khz را انتخاب می کنند. شما می توانید با اضافه کردن یک میکروفون به دستگاه، کیفیت صدای ضبط شده را بالاتر ببرید.

  • حافظه داخلی

یکی از مهم ترین ویژگی‌های یک ویس رکوردر خوب، حافظه داخلی بسیار بالا است. زمانیکه دستگاه شما از حافظه داخلی بالایی برخوردار باشد، دیگر نگران پر شدن حافظه در حین ضبط گفتگوها نخواهید بود. دستگاه های ضبط صوت موجود در بازار حجم حافظه های متفاوتی دارند. بنابراین شما می توانید بسته به نیازتان یک رکوردر باکیفیترا خریداری کنید. معمولا دستگاه ضبط صدا با حافظه داخلی 4گیگ انتخاب مناسبی است و به شما امکان ضبط طولانی مدت را می دهد.

  • امکان اتصال حافظه خارجی

در زمان خرید رکوردر، دستگاهی را انتخاب کنید که امکان اتصال حافظه داخلی را داشته باشد.به این ترتیب، دیگر نگران پر شدن حافظه داخلی نخواهید بود زیرا با استفاده از حافظه جانبی می توانید به ضبط صدا ادامه دهید.

 

  • فرمت ذخیره صدای ضبط شده توسط رکوردر صدا

فرمت فایل های ضبط شده توسط ویس رکوردر با میزان استفاده از حجم حافظه ارتباط دارد. بعنوان مثال فرمت‌های MP3 وwav در مقایسه با فرمت DSS حجم زیادتری از حافظه را اشغال می کنند.

قیمت خرید ویس رکوردر صدا

  • کیفیت و عمر باتری

دستگاه های ضبط صدای موجود در بازار عمدتا با دو نوع باطری کار می کنند: باتری یون لیتیوم داخلی و باتری آلکالاین سایز AAA. امروزه قابلیت شارژ سریع (fast charge) مدت زمان شارژ باطری را بسیار کوتاه کرده است. به گونه ای که در مدت چند دقیقه می توانید دستگاه تان را برای 2ساعت ضبط صدا شارژ کنید. در زمان خرید رکوردر حتما کنترل کنید که دستگاه امکان ضبط صدا در زمان شارژ را داشته باشد.

  • قابلیت ویرایش فایل ها

برخی از ویس رکوردرها قابلیت ویرایش فایل بر روی دستگاه را دارند. با این قابلیت شما دیگر مجبور نیستید فایل ها را از طریق کامپیوتر و بعد از اتمام کار، ویرایش کنید.

  • نحوه اتصال به کامپیوتر

سابقا ویس رکوردرها از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل می شدند. اما امروزه امکان اتصال به شیوه Wi-Fi و بلوتوث وجود دارد که بدون نیاز به سیم و راحت تر می باشند.

  • راه اندازی سریع و اسان

اکثر دستگاه های ضبط صدا تنها با فشار دادن یک دکمه راه اندازی می شوند. این نکته بسیار مهم است. زیرا در شرایط ویژه می توانید به سرعت دستگاه را روشن و شروع به ضبط صدا نمایید.

  • فعالسازی هوشمند ضبط و قطع صدا VOR))

با پیشرفت تکنولوژی، رکوردرها نیز قابلیت های زیادی پیدا کرده اند. امکان فعال سازی هوشمند ضبط و قطع صدا یکی از این قابلیت ها است که از طریق آن دستگاه به محض ایجاد صدا به صورت خودکار اقدام به ضبط صدا می کند و با قطع شدن صدا، ضبط آن متوقف می شود. به این ترتیب، باطری برای مدت طولانی تری شارژ خواهد داشت. مشخصا قیمت چنین ویس رکوردرهایی که چنین قابلیتی را دارند، گرانتر از نوع معمولی شان خواهد بود.

  • مدت زمان ضبط صدا

مدت زمان ضبط صدا ارتباط مستقیمی با کیفیت صدای ضبط شده دارد. هر چه کیفیت صدا بالاتر باشد، ساعت ضبط صدا نیز کمتر می شود زیرا حافظه دستگاه سریع‌تر پر خواهد شد.

  • برند رکوردر صدا

برندهای محدودی اقدام به تولید ویس رکوردر می کنند. با این وجود، کیفیت محصولاتشان بسیار بالا است. از برندهای مطرح موجود در بازار ایران می توان  به رکوردر زوم، رکوردر سونی و ویس رکوردر سامسونگ اشاره کرد.

 

در این محتوا شما را با معیارهای اصلی انتخاب بهترین رکوردر صدا آشنا کردیم. در ادامه لیستی از باکیفیت ترین دستگاه های ضبط صدا موجود در بازار ایران را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید با کلیک روی آیتم دلخواه تان، اطلاعات بیشتری درباره محصول موردنظر بدست آورید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.