جوراب مچی

جوراب‌ یکی از پراستفاده‌ترین پوشیدنی‌ها برای آقایان و خانمها در هر سنی محسوب می شود و هرکسی، با هر سن و سلیقه‌ای تعدادی از این پاپوش‌ها را در طرح ها و مدلهای مختلف دارد. این پوشیدنی‌ دوست‌داشتنی از پا در برابر سرما، گرما، فشار و اصطکاک کفش محافظت کرده و از صدمه دیدن پوست پا جلوگیری می‌کند. جوراب‌ با توجه به اندازه، جنس، کاربرد، طرح و … دارای انواع متنوعی می باشد. یکی از مدل های پر طرفدار جوراب مچی می باشد که امروزه در هر تیپ و استایلی نقشی دارد. در این مقاله قصد داریم انواع جوراب مچی را بررسی نماییم.

 

جوراب مچی چیست؟

یکی از مدل های محبوب جورابها، جوراب مچی می باشد. این مدل جوراب تا قسمت مچ و قوزک پا را می پوشاند و بیشتر برای استایل اسپرت مناسب است. جورابهای مچی عموماً مناسب فصل های گرم سال و قابل استفاده با کفش هایی نظیر کالج و یا کتانی هستند .جوراب مچی مردانه و زنانه در انواع مختلف تولید می شود.

خرید جوراب مچی

انواع جوراب مچی

جوراب مچی با توجه به جنس و طرح و رنگ در مدل های متنوعی تولید می شود و هر کدام از این مدلها برای آقایان و خانمها ویژگی های خاصی دارد.

  1. جوراب مچی مردانه:

آقایان از جوراب مچی بیشتر برای استایل اسپرت استفاده می کنند. البته استفاده از جوراب مچی مردانه برای استایل رسمی نیز امکان پذیر می باشد. برای این امر بهتر است رنگ جوراب مچی تیره باشد. جوراب مچی مردانه در طرح ها و مدلهای مختلف موجود می باشد که مدلهای ساده و تک رنگ بیشترین طرفدار را در بین آقایان دارند.

  1. جوراب مچی زنانه:

جوراب مچی زنانه مانند مدل مردانه برای استایل اسپرت نیز استفاده بیشتری دارد. اما می توان جوراب مچی زنانه را برای استایل کژوال و روزانه و همچنین برای ست کردن با لباس مجلسی استفاده نمود. تنوع طرح و رنگ جوراب مچی زنانه بسیار بالاست و خانمها هنگام خرید باید دقت ویژه ای داشته باشند و مدلی را انتخاب نمایند که با لباس آنها بیشترین همخوانی را داشته باشد.

  1. جوراب مچی ساده:

استفاده از جوراب مچی ساده بعلت قابلیت ست شدن با اکثر لباس ها و کفش ها، بیشتر از سایر مدلها می باشد. جوراب مچی با رنگ های خنثي و مات مثل سفيد، مشکي و خاکستري را مي توان به راحتي با هر کفش ، شلوار و لباس مردانه یا زنانه ست کرد. جوراب مچی مشکی یکی از انتخابهای پرطرفدار آقایان برای ست کردن با شلوارهای پارچه ای و کفش های کالج می باشد. جوراب مچی سفید نیز برای پوشیدن با کفش کتانی برای یک استایل اسپرت بسیار مناسب می باشد. جوراب سفید مچی در بین خانمها از محبوبیت بیشتری برخوردار است و خانم ها می توانند جوراب مچی سفید را با اکثر شلوارها و یا لباسهای خود ست کنند.

  1. جوراب مچی فانتزی:

این مدل بیشتر در بین خانمها طرفدار دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. جوراب مچی فانتزی دارای طرح ها و رنگهای مختلف از جمله گل و گیاه، نقوش هندسی، عروسک، شخصیت های کارتونی، حیوانات و …  می باشد. این مدل جوراب برای افراد جوان بسیار جذاب و برای استایل های اسپرت و خاص مناسب می باشد.

  1. جوراب مچی شیشه ای:

هم آقایان و هم خانمها از جوراب مچی شیشه ای استفاده می کنند. این مدل جوراب بسیار نازک می باشد و به آن جوراب مچی رنگ پا هم می گویند. جوراب شیشه ای مچی به علت نازکی برای زمانهایی که گرما زیاد است بسیار مناسب می باشد و باعث خنک شدن پا می شود. همچنین جوراب شیهش ای مچی پوست پا را صاف نشان می دهد.

  1. جوراب مچی نازک:

استفاده از جوراب نازک مچی بیشتر در بین خانمها رایج است و از این مدل جوراب برای استایل های نیمه رسمی استفاده می شود. جوراب نازک مچی برای ست کردن با لباسهای مجلسی و کفش های جلوباز و صندل بسیار گزینه خوبی می باشد.

 

قیمت جوراب مچی

با توجه به جنس، طرح، رنگ، سایز و برند تولید کننده قیمت جوراب مچی متفاوت می باشد. تولید کنندگان متعددی در این زمینه فعالیت دارند که بسته به نوع مواد اولیه ای که به کار می برند و تجهیزاتی که استفاده می کنند، قیمت های آنها نیز متفاوت می باشد.

 

نکات خرید جوراب مچی

برای خرید یک جوراب مچی مناسب باید به یک سری نکات توجه کنید:

  • جنس و کیفیت جوراب مچی:

جوراب مچی در جنس های مختلف تولید می شود که مدل های نخی و پنبه ای مناسبترین آنها هستند.

  • طرح و رنگ جوراب مچی:

با توجه به شلوار، لباس و کفش خود باید طرح و رنگ مناسبی برای جوراب مچی خود انتخاب نمایید.

  • سایز جوراب مچی:

سایز جوراب مچی باید اندازه مناسبی برای پاهای شما داشته باشد و بزرگتر یا کوچکتر نباشد تا جلوه و ظاهری مناسب و جذاب را برای استایل شما فراهم آورد.

 

در ادامه لیستی از چند جوراب مچی شیک، با کیفیت و ارزان موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. شما می توانید با کلیک بر روی هر تصویر یا آیتم مورد نظر اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.