قیمت خرید لامپ رشد گیاه و چراغ رشد گیاه ارزان

باتوجه به رشد جمعیت تعداد خانه های آپارتمانی نیز بیشتر می شود. برای علاقه مندان به نگهداری گل و گیاه در آپارتمانها، دفاتر کار و فروشگاه ها، مشکل تامین نور کافی برای رشد گیاهان همیشه وجود دارد.  این افراد می توانند با خرید لامپ رشد گیاه نور لازم برای گیاهان آپارتمانی خود را فراهم کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی خرید چراغ رشد گیاه و ویژگی های آن بپردازیم. اگر شما هم از علاقه مندان نگهداری گیاهان آپارتمانی هستید با ما همراه باشید.

 

لامپ رشد گیاه چیست؟

لامپ مخصوص رشد گیاه با نام انگلیسی Grow Light یا Plant Light شناخته می شود. چراغ رشد گیاه، منبع نور مصنوعی است که اصولاً الکتریکی است و برای تحریک رشد گیاهان با انتشار نور مناسب برای فتوسنتز طراحی شده است که طیف نوری شبیه به نور خورشید ایجاد می‌کند و یا بر روی طیفی تنظیم می‌شود که متناسب با نیاز گیاه است.

خرید لامپ رشد گیاه

انواع لامپ رشد گیاه

طول موج نور خورشید برای رشد گیاهان، تمام طیف‌های لازم نور و انرژی را دارد. برای رشد هر گیاه به طیفی متنوع از رنگ‌ها نیاز است که عبارتند از: نور آبی برای رشد شاخ و برگ‌ها، نور قرمز برای رشد گل و میوه و نور سبز هم به مقدار اندکی برای رشد گیاه لازم است و گیاهان به‌واسطه منعکس کردن این رنگ، سبزتر به‌نظر می‌رسند. چراغ‌های رشد انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن‌ها نیز به گونه های مختلفی تقسیم می‌شود که کاربردی متفاوت دارند و تاثیرات مختلفی بر روی گیاه می گذارند.

  1. لامپ فلورسنت:

این لامپها مشهورترین گزینه در میان انواع لامپ رشد گیاه می باشند و درگذشته از آنها بیشتر استفاده می شد. لامپ‌های فلورسنت، مانند لامپ‌های رشته‌ای حرارت زیادی تولید نمی‌کنند و فقط برای رویش و پرورش مناسب هستند و به فرایند گل‌دهی کمکی نمی‌کنند. لامپ‌های فلورسنت که قیمت بالایی ندارند، به شکل میله‌ای و حبابی تولید می‌شوند و بهتر است در فاصله ۳۰ سانتی‌متری گیاهان قرار بگیرند. لامپ فلورسنت یک لامپ رشد گیاه ارزان محسوب می شود.

  1. لامپ رشته ای:

این لامپ‌ها بیشتر طیف نور قرمز را تولید می‌کنند و بهتر است در ترکیب به نورهای فلورسنت که متمرکز بر تولید نور آبی هستند، استفاده شوند. لامپ رشته ای رشد گیاه گران نیستند و نورشان در ترکیب با نور طبیعی خورشید، برای چند گیاه مؤثر است.

  1. لامپ گازی:

این مدل لامپ ها قیمت بالایی دارند ولی به دلیل ایجاد طیف نوری مانند نور خورشید بهترین گزینه برای رشد گیاهان محسوب می شوند. لامپ گازی در دو مدل در بازار موجود می باشد. لامپ گازی متال هالید که با تخلیه انرژی زیاد و تولید نور آبی باعث افزایش رویش و رشد گیاهان می‌شود و لامپ گازی بخار سدیم که با طیف نوری قرمز-نارنجی به رویش گل‌ها و گل‌دهی کمک می‌کند.

  1. لامپ ال ای دی:

این لامپ ها به تازگی به حوزه چراغ های رشد گیاهان وارد شده اند و حرارتی تولید نمی‌کنند و کم ‌مصرف می باشند. لامپهای ال ای دی قابلیت شبیه‌سازی ۵۷۰۰ کلوین دمای رنگ از نور خورشید را دارند و با تولید نور آبی و قرمز می‌توانند به رشد و گل‌دهی گیاهان کمک کنند. قیمت این لامپ ها به نسبت سایر لامپها بالاتر می باشد.

  1. لامپ هالوژنی:

این لامپ‌ها هم تمام طیف نوری و طول‌موج لازم برای رشد گیاه را دارند، اما مانند لامپ‌های رشته‌ای، حرارت زیادی تولید می‌کنند و باعث اتلاف انرژی می‌شوند.

  1. لامپ باغبانی:

لامپ‌های باغبانی برای رشد گیاهان در گلخانه‌ها تولید می‌شوند و طیف رنگی کاملی را برای پرورش گیاه در مراحل مختلف ارائه می‌دهند. بعضی از باغبان‌ها از این لامپ برای ترویج و تکثیر گیاهان پیوندی استفاده می‌کنند.

 

خرید لامپ رشد گیاه

با اینکه لامپ رشد گیاه نمی‌تواند کاملا جایگزین تابش نور طبیعی خورشید شود، اما می تواند برای تامین نور گیاهان آپارتمانی مفید واقع شود. برای خرید لامپ رشد گیاه باید با توجه به گل و گیاهی که در اختیار دارید بهترین گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید. جهت خرید لامپ رشد گیاه ارزان می توانید لامپهای فلورسنت را انتخاب نمایید که نسبت به سایر مدل ها قیمت پایینتری دارند.

 

قیمت لامپ رشد گیاه

لامپ های رشد گیاه انواع مختلفی دارند که هرکدام برای تامین نور و رشد گل و گیاه خاصی کاربرد دارد. قیمت چراغ رشد گیاه با توجه به نوع، مدل، میزان توان و همچنین برند تولید کننده آن (داخلی یا خارجی) متفاوت می باشد. لامپ های گازی و ال ای دی به دلیل کیفیت بیشتر و سازگاری بالا با گیاهان، قیمت بیشتری دارند.

 

در ادامه لیستی از چند مدل لامپ رشد گیاه باکیفیت و ارزان موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر تصویر و یا آیتم مورد نظر، اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.