قیمت خرید انواع لامپ کم مصرف ارزان

در سال های اخیر به دلیل اهمیت صرفه جویی در انرژی، استفاده از لامپ های فلورسنت فشرده CF معروف به لامپ کم مصرف فراوان شده است و تولید لامپ های فلورسنت فشرده تحول بسیار عظیمی در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی برای تامین روشنایی ایجاد کرد. اين لامپ‌ها 80 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند و طول عمر بيشتري دارند و به محیط زیست کمک می کنند. در این مقاله می خواهیم نکات خرید انواع لامپ کم مصرف ارزان و انواع آن را بهمراه ویژگی هایشان بررسی نماییم. اگر شما هم قصد خرید لامپهای کم مصرف را دارید با ما همراه باشید.

 

لامپ کم مصرف چیست؟

اساس کار این لامپ ها همانند لامپ های قدیمی است ولی در ساختمان آنها از بالاست الکترونیکی استفاده شده است و قطر و طول لوله لامپ کوچک شده و راه انداز نیز ندارند، لذا حجم کوچکتری را اشغال می کنند. این لامپ به دلیل مصرف بسیار پایین انرژی و بازدهی بسیار خوب در مقایسه با لامپ های رشته ای، به لامپ  کم مصرف مشهور شده است.

خرید لامپ کم مصرف

انواع لامپ کم مصرف

لامپ های کم مصرف با توجه به نوع ساختار و انرژی مصرفی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این لامپ ها توسط برندهای مختلف مثل لامپ کم مصرف بروکس تولید می شوند. لامپ کم مصرف در طرح های مختلف در بازار موجود می باشند مانند لامپ شمعی کم مصرف.

  1. لامپ کم مصرف بالاست سرخود:

در این دسته از لامپ ها، مدار الکترونیکی که برای راه اندازی لامپ مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت مجتمع داخل خود لامپ قرار گرفته است. در نتیجه لامپ با سرپیچ معمولی نوع E27 یا E14 در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و می توان این لامپ ها را به صورت مستقیم جایگزین لامپ های التهابی کرد. هچنین به دلیل داشتن بالاست الکترونیکی، طول عمر این لامپ ها بسیار بالا است و مزیت دیگر این لامپ ها این است که به دلیل افزایش فرکانس برق ورودی، لامپ بدون سوسو زدن روشن می شوند.

  1. لامپ کم مصرف بدون بالاست:

این لامپ ها در اشکال و اندازه های مختلف و با دو نوع کلاهک 2 پین و 4 پین تولید می شوند. نوع 4 پین نیاز به استارتر و چوک دارند در حالی که نوع 2 پین آنها بدون نیاز به استارتر روشن می شوند و در واقع استارتر آنها در داخل سرپیچ لامپ قرار گرفته اند. در بسیاری از موارد، از لامپ های کم مصرف توان پایین، برای کاربردهای خاص نظیر روشنایی اضطراری و یخچال های خانگی، دستگاه های خود پرداز و … استفاده می شود.

  1. لامپ کم مصرف فشرده CFL:

لامپ های CFL نیاز به کمی زمان دارند تا به طور کامل روشن شوند و طول عمر این لامپ ها با روشن و خاموش شدن های مکرر کاهش می یابد. در واقع لامپ های CFL، لامپ های فلورسنت با بالاست الکترونیکی سرخود هستند و دارای مقدار کمی جیوه هستند. جنس تیوب لامپ های CFL از شیشه است.

  1. لامپ کم مصرف ال ای ادی:

لامپ های LED از گروه لامپ های کم مصرفی هستند که شامل چیپ های نیمه هادی، هیت سینک و حباب هستند و از نظر نوردهی، لامپ های LED نسبت به لامپ های CFL نور بیشتری دارند. روشن و خاموش شدن لامپ های LED بدون تأخیر و فوری اس و نسبت به خاموش و روشن شدن مداوم مقاوم هستند.

 

 

قیمت لامپ کم مصرف

برای خرید لامپ کم مصرف باید به نوع استفاده و مکانی که قرار است این لامپ را در آن قرار دهید توجه نمایید و مناسبترین مدل را انتخاب نمایید. قیمت لامپ کم مصرف باتوجه به نوع، مدل، طرح، میزان توان و همچنین برند تولید کننده آن متفاوت می باشد. شما باید با توجه به موارد ذکر شده و بودجه خود بهترین لامپ کم مصرف مناسب خود را خریداری نمایید.

برای خرید لامپ کم مصرف ارزان می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه نموده و مدل های مختلف را مشاهده و خریداری نمایید.

 

مزایا و معایب لامپ کم مصرف

لامپ های کم مصرف در مقایسه با لامپ های رشته ای قدیمی گزینه ی بسیار مناسبی برای روشنایی اماکن مختلف می باشند اما با این حال این لامپها مزایا و معایبی دارند که در این قسمت به آنها می پردازیم.

مزایا لامپ کم مصرف:

  • عمر بالا
  • کاهش مصرف برق
  • تنوع طرح و مدل
  • ایجاد حرارت کم

 

معایب لامپ کم مصرف:

  • قیمت بالا
  • تاخیر هنگام روشن شدن
  • کاهش قدرت نوردهی در طول زمان
  • نامناسب بودن برای فضای باز

 

در ادامه لیستی از چند مدل لامپ کم مصرف ارزان و باکیفیت موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر تصویر یا آیتم مورد نظر، اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.