قیمت خرید لامپ ادیسونی و چراغ ادیسونی

یکی از ایده‌های جدید مطرح در حوزه نورپردازی، بازگشت لامپ‌های تنگستن رشته‌ای و ابداع لامپ‌های فیلامنتی است که با نام لامپ ادیسونی و چراغ ادیسونی مشهور شده‌اند و امروزه بیشتر برای کاربردهای دکوراتیو استفاده می‌شوند. این لامپ‌ها نمایی بسیار زیبا و دلنشین داشته و با توجه به نوع طراحی آن‌ها می‌توانند احساس نوستالژیک و سنتی را در فضا بوجود بیاورند. درست مطابق با نور لامپ‌های حبابی رشته‌ای لامپ فیلامنتی ادیسونی، نور آفتابی با مصرف انرژی بهینه را تولید می‌نماید. در این مقاله قصد داریم نکاتی راجب خرید لامپ ادیسونی و چراغ ادیسونی ارائه دهیم.

 

ویژگی های لامپ ادیسونی

رشته های فیلامنت چراغ ادیسونی از رشته هایی با دمای رنگ 2200 کلوین ساخته می شوند که مثل لامپ های قدیمی هستند اما با مصرفی بهینه تر. این لامپها در مقایسه با لامپهایحبابی قدیمی طول عمر بیشتری دارند. اشکال مختلف رشته های فیلامنت باعث زیبایی و جذابیت این نوع لامپ می شود. لامپ ادیسونی و لوستر ادیسونی می تواند جایگزین خوبی برای لامپ های 60 وات رشته ای باشد.

این لامپ در طرح های متنوعی مانند لامپ ادیسونی شمعی، اشکی، استوانه ای، حبابی و  لوستر لامپ ادیسونی طراحی و تولید می شود. اگر قصد خرید یک لامپ دکوراتیو با عمری طولانی‌تر و مصرف برق کمتری دارید، باید به سراغ لامپ ادیسونی بروید. به علت ظاهر زیبا، در طراحی دکوراسیون خانه ها و کافی شاپ ها و … بیشتر به کار می‌روند.

خرید لامپ ادیسونی

قیمت لامپ ادیسونی

قیمت لامپ ادیسونی با توجه به مدل و طرح آن و همچنین اندازه و میزان مصرف انرژی متفاوت می باشد. تولید کنندگان مختلفی این نوع لامپ را به بازار عرضه می نمایند که با توجه به نکات گفته شده قیمتهای آنها با هم متفاوت می باشد. برای خرید لامپ ادیسونی می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی انواع مختلف این لامپ را مشاهده نموده و خرید نمایید.

 

مزایا و معایب خرید لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی از قدیمی‌ترین انواع لامپ است و خیلی از افراد به دلیل قیمت ارزان و ظاهر زیبا و نوستالژیک، آن‌ها را انتخاب می‌کنند. اگرچه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه برق، افراد به استفاده از لامپ‌های نوع LED و SMD بیشتر تمایل نشان می‌دهند اما استفاده از این نوع، هنوز منسوخ نشده است.

مزایای لامپ ادیسونی

  • قیمت ارزان‌تر، زیرا هزینه ساخت کمتری دارند
  • در مقایسه با مدلهای جدید پرنورتر هستند
  • با استفاده از رئوستات، نور آنها به راحتی کم و زیاد می‌شود
  • در مقایسه با لامپ LED و فلورسنت، رنگ‌های گرمتری می‌تابانند
  • با زدن کلید برق، بلافاصله روشن می‌شوند
  • در یک اتاق کوچک، دما را 1 الی 2 درجه گرم‌تر می‌کنند

معایب لامپ ادیسونی

  • این لامپ‌ها بسیار پرمصرف هستند
  • عمر کوتاهی، در حدود 1000 ساعت دارند
  • طراحی مقاومی ندارند و سریع می‌شکنند
  • نوسانات ولتاژ بر عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد
  • در فصل تابستان باعث گرم شدن محیط می‌شوند

 

کاربرد لامپ ادیسونی

به دلیل به کارگیری رشته های فلزی و نوارهای ال ای دی با طرح های مختلف در این لامپها، لامپ ادیسونی برای نورپردازی مکان های مختلف مانند کافی شاپ ها، رستوران ها، آتلیه ها و … بسیار مناسب می باشد. همچنین در مراکز خرید استفاده از این لامپها باعث جذب کردن بازدیدکنندگان و زیبایی فروشگاه ها می شود. این لامپها جلوه کلاسیک دارند و با ظاهری متفاوت و حباب های بزرگ جلب توجه می کنند. نور این لامپها بسیار ملایم می باشد و مایل به رنگ قهوه ای است که چشم را آزار نمی دهد و به راحتی می توان رشته های داخل حباب آن را مشاهده نمود.

اگر از علاقه مندان نگهداری گل های آپارتمانی هستید می توانید از لامپ های ادیسونی در گلخانه ها نیز استفاده کنید تا گیاهان با دریافت نور و گرمای آن رشد بهتری داشته باشند. این لامپ ها با ایجاد نور مصنوعی و تامین نور و گرما می توانند جایگزین نور خورشید برای گیاهان باشد.

 

امیدواریم با مطالبی که ارائه شد بتوانید بهترین لامپ ادیسونی مناسب کار خود را خریداری نمایید. در ادامه لیستی از مشخصات و قیمت خرید چند مدل لامپ ادیسونی لاکیفیت و ارزان موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر تصویر یا آیتم مورد نظر، اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.