قیمت خرید هارد اکسترنال 1 ترابایت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دنیای دیجیتال، یکی از کارهایی که اهمیت بالایی دارد و بسیار ضروری و مورد استفاده می باشد، ذخیره سازی اطلاعات است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی همواره یکی از بزرگترین عامل‌ها در خرید کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی گوشی و تبلت بوده است. یکی از بهترین راهکارها برای ذخیره سازی و جا به جایی و انتقال اطلاعات در حجم بالا، خرید هارد اکسترنال 1 ترابایت یا ظرفیت بیشتر می باشد. با استفاده از بهترین هارد اکسترنال می توانیم عکس، فیلم و دیگر اطلاعاتی که برای ما ارزش و اهمیت دارند را نگه داری کنیم. در این مقاله قصد داریم نکاتی راجب قیمت خرید هارد اکسترنال 1 ترابایت و ویژگی های این هارد ارائه دهیم.

 

هارد اکسترنال و انواع آن

هارد اکسترنال همان هارد اینترنال کامپیوتر می باشد که پوشش و پورت متفاوت دارد. هارد اکسترنال شامل یک دیسک داخلی ( HDD یا SSD ) و یک جعبه برای پوشش این دیسک می باشد. این محصول دارای یک پورت USB است که از طریق آن می توان به کامپیوتر، لبتاپ، تلویزیون و … متصل شد. هاردهای اکسترنال دو نوع اصلی دارند که به شرح زیر می باشند:

  • هارد اکسترنالPortable :

مدل Portable یا قابل حمل هارد اکسترنال یا قابل حمل، اندازه کوچکی دارد و راه ارتباطی آن از طریق یک پورت USB می باشد. کاربرد هارد اکسترنال پرتابل بیشتر برای ذخیره سازی و انتقال اطلاعات با حجم کم می باشد.

  • هارد اکسترنالDesktop :

این مدل هارد اکسترنال در اندازه های بزرگتری به بازار عرضه می شوند و بسیار سنگین هستند و حجم زیادی هم دارند. این مدل هارد اکسترنال بیشتر در زمینه ذخیره سازی و بپشتیبان گیری از حجم زیادی از اطلاعات، به کار گرفته می شود.

خرید هارد اکسترنال 1 ترابایت

هارد اکسترنال یک ترابایت

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هارد اکسترنال ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات آن می باشد. هارد اکسترنال با حجم های مختلفی ( 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت و … ) در بازار موجود می باشد و شما باید با توجه به نوع نیاز و اندازه اطلاعاتی که می خواهید ذخیره سازی کنید، مناسبترین مدل را خریداری نمایید. هارد یک ترابایت یک گزینه مناسب برای ذخیره سازی اطلاعاتی مانند موسیقی و عکس است. اگر قصد ذخیره سازی اطلاعات با حجم بالا را ندارید هارد 1 ترابایت به علت قیمت پایینتر و سرعت بیشتر نسبت به مدل های هارد با ظرفیت بالا، انتخاب مناسبی می باشد.

 

سرعت هارد اکسترنال 1 ترابایت

در داخل هارد یک بازوی متحرک و یک دیسک گردان وجود دارد. زمانی که دیسک می چرخد بازوی متحرک در طول و عرض دیسک حرکت می کند و اطلاعات را به اصطلاح می خواند و یا می نویسد. منظور از سرعت هارد اکسترنال یک ترابایت سرعت چرخش دیسک آن است که می تواند 5400 دور در دقیقه، 7200 دور در دقیقه و یا بیشتر باشد. حال هرچقدر سرعت هارد یک ترابایت بیشتر باشد اطلاعات سریعتر نوشته یا خوانده می شوند و قیمت هارد نیز بیشتر می باشد. همچنین جنس و کیفیت کابل و نوع پورت آن نیز بر سرعت انتقال اطلاعات هارد موثر می باشد.

 

قیمت هارد اکسترنال 1 ترابایت

قیمت هارد یک ترابایت با توجه برندهای موجود در بازار و همچنین کیفیت ساخت و سرعت آن متفاوت می باشد. تولید کنندگان هاردهای اکسترنال انواع مختلفی از هارد یک ترابایت را با سرعت های مختلف تولید می کنند که هرکدام از آنها کاربد مخصوصی دارد. همچنین ضدضربه بودن و ضد آب بودن هارد یک ترابایت تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن دارد.

 

خرید هارد اکسترنال 1 ترابایت

هارد یک ترابایت با چندین طرح و رنگ و با ویژگی های مختلف در بازار موجود می باشد. شما برای خرید هارد یک ترابایت می توانید به فروشگاه های معتبر و یا سایت های فروش اینترنتی محصولات دیجیتال مراجعه نمایید. هنگام خرید این هارد به نوع نیاز خود و کاربرد آن توجه ویژه داشته باشید.

 

تفاوت هارد HDD با هارد SSD

هارد HDD بیشتر برای ذخیره سازی اطلاعات و آرشیو کردن آنها کاربرد دارد و سرعت کمتری دارد. این هارد دارای قسمت های مکانیکی می باشد و به همین دلیل سنگین تر است و در اثر ضربه خوردن می تواند آسیب جدی ببیند. همچنین قیمت هارد HDD مناسبتر می باشد.

هارد SSD دارای قطعات مکانیکی نمی باشد و به صورت دیجیتالی عمل میکند. سرعت هارد SSD بالا است و بیشتر مناسب انتقال اطلاعات و همچنین نصب و اجرای بازی و نرم افزارهای سنگین می باشد. کسانی که قصد جابجایی و انتقال اطلاعات ذخیره شده برای دفعات زیاد دارند و یا به دنبال افزایش سرعت کارایی کامپیوتر و لبتاپ خود هستند، انتخاب هارد SSD می توانید گزینه خوبی برایشان باشد.

 

امیدواریم با نکاتی که ارائه شد بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه لیستی از قیمت خرید چند هارد اکسترنال 1 ترابایت ارزان و باکیفیت موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر تصویر یا آیتم مورد نظر، اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.