قیمت انواع پیچ گوشتی دوسو ، سه سو و چهارسو

پیچ گوشتی نوعی ابزار دستی است که برای باز کردن و بستن پیچ استفاده میشود و انواع پیچ گوشتی دوسو، سه سو و چهارسو در بازار وجود دارد. سر پیچ حفره‌ای به شکل خاص دارد که با قرار گرفتن نوک پیچ گوشتی در آن و چرخاندن آن در جهت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت، باز یا بسته می‌شود. اگر شما هم قصد خرید پیچ گوشتی را دارید تا انتها با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم نکاتی جهت انواع پیچ گوشتی و خرید آنها ارائه دهیم.

 

ساختار پیچ گوشتی

پیچ گوشتی از سه قسمت اصلی تشکیل شده که عبارت‌اند از:

  1. دسته:

دسته پیچ گوشتی برای در دست گرفتن پیچ گوشتی و سر نخوردن آن حین کار است. جنس ماده‌ای که برای ساخت دسته آن استفاده می‌شود انواع مختلفی دارد مانند لاستیک سخت و سلولز استات که هرکدام برای کاربردی خاص استفاده می‌شود و معمولاً برای جلوگیری از لغزش و سر خوردن پیچ گوشتی حین کار، پوششی از پلاستیک گرما دیده را بصورت فرم داده شده روی دسته آن قرار می دهند.

  1. میله محور(شفت یا شنک):

جنس شفت یا شنک پیچ گوشتی معمولاً از فولاد مقاوم و سخت می باشد تا در اثر فشار هنگام چرخاندن خم نشده یا تغییر شکل ندهد. شفت پیچ گوشتی معمولاً گرد یا شش گوش بوده تا در صورت لزوم از آچار برای چرخاندن و اعمال نیروی بیشتر استفاده کنند.

  1. سری:

سری پیچ گوشتی می تواند متصل به شفت و یا جدا از آن باشد. سری پیچ گوشتی از فلزات و آلیاژهای مختلف نظیر تیتانیوم، استیل ضدزنگ، فولاد و دیگر فلزات اشباع نشده ساخته می شود. سری پیچ گوشتی با توجه به طرح و فرم سر پیچ در چندین مدل مختلف تولید می شود که عبارتند از دوسو، سه سو، چهارسو و ستاره ای.

خرید پیچ گوشتی

انواع پیچ گوشتی

با توجه به تفاوت در سری پیچ گوشتی انواع مختلفی در بازار موجود می باشد. هر پیچی، پیچ گوشتی مخصوص خود را دارد که با استفاده از آن باز یا بسته می‌شود.

  • پیچ گوشتی دوسو:

یکی از رایج ترین و پراستفاده ترین ابزارها پیچ گوشتی دوسو می باشد. نوک پیچ گوشتی دوسو به شکل خطی صاف بوده که درون شکاف پیچ قرار می‌گیرد. این مدل پیچ گوشتی در اندازه های مختلف با طرح های متفاوت دسته تولید می شود.

  • پیچ گوشتی سه سو:

این مدل پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ های خاصی که دارای سری سه پر می باشند استفاده می شود.

سری این پیچ گوشتی ها T شکل می باشد.

  • پیچ گوشتی چهارسو:

یکی دیگر از پیچ گوشتی های پرکاربرد مدل چهارسو می باشد که سری آن به شکل ضربدر است و برای کاهش سر خوردن پیچ گوشتی و چرخاندن راحت آن ساخته شده است.

  • پیچ گوشتی ستاره ای:

این پیچ گوشتی دارای سری شش گوشه ای می باشد که قدرت و گشتاور بیشتری هنگام چرخیدن برای باز و بسته کردن پیچ ها دارد. از این ابزار بیشتر برای باز و بسته کردن پیچ های وسایل و تجهیزات مکانیکی و خودروها استفاده می شود.

  • پیچ گوشتی ساعتی:

این مدل پیچ گوشتی ها بسیار ظریف و کوچک می باشند و برای باز و بسته کردن پیچ های ریز اجسام کوچک مثل ساعت یا قطعات کامپیوتر کاربرد دارد.

  • پیچ گوشتی آلن:

یکی از معروف‌ترین ابزار برای باز کردن و بستن پیچ شش گوشه، آچار آلن است. البته پیچ شش گوشه را می‌توان با پیچ گوشتی آلن یا شش سو باز کرد یا بست.

  • پیچ گوشتی بوکس:

مکانیزم ساخت پیچ گوشتی بوکس به‌گونه‌ای است که تنها نیرو از یک سمت به پیچ وارد شده و اگر آن را در جهت مخالف بچرخانید آزاد می‌شود. دسته این پیچ گوشتی شبیه دسته آچار بوکس است. از این پیچ گوشتی در مکانیکی و تعمیرات خودرو بسیار استفاده می شود.

  • پیچ گوشتی آهنربایی:

سری آهنربایی این پیچ گوشتی باعث جذب پیچ به پیچ گوشتی شده و از افتادن آن جلوگیری می‌کند. این پیچ گوشتی برای استفاده در مواردی که پیچ بسیار کوچک بوده و امکان افتادن آن درجایی که دسترسی به آن سخت است، مناسب است.

  • پیچ گوشتی همه کاره:

این مدل دارای یک شفت اصلی و چندین سری می باشد که با توجه به نوع پیچ می توان سری مورد نظر را بر روی شفت قرار داد و از آن استفاده نمود.

 

نکات خرید پیچ گوشتی

هنگام خرید پیچ گوشتی باید به نکات زیر توجه نمایید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

  1. نوع و کاربرد پیچ گوشتی
  2. جنس و استحکام پیچ گوشتی
  3. طرح و رنگ
  4. قدرت پیچ گوشتی

 

قیمت پیچ گوشتی

با توجه به مدل های مختلف پیچ گوشتی و کاربردهای آنها و همچنین جنس مواد اولیه، طرح، رنگ و برند تولید کننده، قیمت ها متفاوت می باشد. قیمت ست پیچ گوشتی با توجه به تعداد و اندازه های پیچ گوشتی های داخل آن و کاربرد آنها می تواند متغیر باشد.

 

در ادامه لیستی از انواع پیچ گوشتی باکیفیت و ارزان موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هرعکس یا آیتم مورد نظر اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.