قیمت خرید 27 مدل کیک پز برقی خارجی و با کیفیت

پختن کیک در خانه یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هایی است که می توانید با انجام آن اوقات لذت بخش و شیرینی را در کنار عزیزان تان تجربه کنید. برای پختن یک کیک خوب نیاز به فر یا کیک پز برقی دارید. در این مقاله ما به معرفی انواع کیک پزهای برقی شناخته شده در بازار ایران می پردازیم. بنابراین اگر قصد خرید کیک پز دارید، خواندن این مطلب به شما توصیه می شود.

 

کیک پز چیست؟

کیک پز در حقیقت جانشین فر است و می توان با آن انواع و اقسام کیک، شیرینی، نان، پیتزا، مرغ سوخاری و … را پخت. کیک پزها اکثرا با برق کار می کنند و در مدت زمان اندکی یک کیک باکیفیت و خوشمزه را به شما تحویل می دهند.

خرید انواع کیک پز خارجی و ایرانی

راهنمای خرید کیک پز برقی ایرانی و خارجی

برای خرید کیک پز ایرانی مانند کیک پز برقی پارس خزر یا خرید کیک پز خارجی باکیفیت مانند کیک پز برقی کنوود، همانند هر محصول دیگری، باید یک سری نکات را قبل از خرید بررسی کنید:

1-جنس قسمت داخلی کیک پز

اصلی ترین قسمت کیک پز قسمت داخلی آن است. این قسمت باید از یک فلز مناسب ساخته شده باشد. در کیک پزهای ایرانی، این جنس معمولا از فلز یا آلومینیوم است. همچنین، بدنه داخلی این وسیله بایستی دارای پوشش نچسب یا تفلون باشد. این مسئله تاثیر زیادی بر روی کیفیت پخت کیک دارد. در برخی از مدل ها علاوه بر روکش تفلون و نچسب از طرح لانه زنبوری نیز استفاده می شود. به این ترتیب، کیک به دیواره های بدنه کیک پز نمی چسبد و راحت تر خارج می شود.

در کیک پزهای خارجی، از روکش گرانیت برای بدنه داخلی آن استفاده می شود که چسبندگی کمی دارد. اما کمی باعث سنگینی کیک پز می شود.

2-قابلیت شستشو

بهتر است کیک پزی انتخاب نمایید که خیلی راحت شسته شود. اگر در خانه خود ماشین ظرفشویی دارید، همیشه قبل از خرید هر نوع ظرفی به این مسئله دقت کنید که آیا قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارید یا خیر.

3-عملکرد دستگاه

برخی از مدل های کیک پز تنها برای پختن کیک طراحی و ساخته شده اند. به این مدل دستگاه ها تک کاره می گویند. این در حالی است که مدل های دیگر موجود در بازار چندکاره هستند. به این معنی که نه تنها برای پختن انواع کیک، شیرینی و نان مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه امکان پخت مرغ سوخاری، پیتزا، انواع کوکو و … نیز در آن وجود دارد. در زمان انتخاب و خرید این دستگاه حتما این مورد را درنظر داشته باشید و متناسب با نیازتان یکی از این دو مدل را انتخاب نمایید.

4-قیمت

یکی از فاکتورهایی که در زمان خرید هر وسیله ای به آن توجه می شود، قیمت آن محصول است. کیک پزهای موجود در بازار قیمت های متنوعی دارند. از آنجاییکه جنس ارزان کیفیت مناسبی ندارد، توصیه می کنیم به سراغ کیک پزهای با قیمت مناسب بروید. البته بودجه شما نیز نقش تعیین کننده ای در انتخاب نوع کیک پز دارد. قیمت مدل های داخلی از نمونه های خارجی کمتر می باشد. برای مثال قیمت کیک پز برقی پارس خزر به نسبت قیمت کیک پز برقی مولینکس پایین تر است.

5-امکانات جانبی

برخی از مدل های کیک پز، تایمر خاموش کننده، هشدار تاخیر در پخت، صفحه نمایشگر و … دارند. مسلما این امکانات کارایی دستگاه را بالاتر و کیفیت پخت را بهتر می کند. البته توجه داشته باشید هر چه امکانات جانبی کیک پز بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

 

مزیت های استفاده از کیک پز برقی

پخته شدن کیک در کیک پزها با سرعتی قابل قبول و خوب است که از عوامل تاثیر گذار در سرعت تهیه کیک در کیک پزها می توان به اندازه حجم کیک در کیک پز، گرم یا سرد بودن مواد غذایی که داخل کیک پز ریخته می شود و همچنین اندازه مایع بودن مواد اشاره کرد. در کل مدت زمان لازم جهت درست شدن کیک در کیک پزها تقریبا بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است.

یکی دیگر از مزایای دستگاه کیک پز نگه داری رطوبت میان بافتی کیک است. همچنین گرمایی که کیک پزها در زمان تهیه کیک در آشپزخانه دارند خیلی کمتر از گرمای فر و یا اجاق گاز در زمان استفاده از آن ها در آشپزخانه است.

همچنین تهیه غذا در دستگاه کیک پز برقی یا قابلمه کیک پز باعث بهتر شدن مزه غذا خواهد شد و خواص مواد اولیه غذاها نیز از بین نمی رود. در انواع برندهای کیک پزها مانند کیک پز برقی لاوین یا کیک پز لاوان شکل ظاهری و رنگ مواد غذایی نسبت به سایر شیوه های پختن کیک حفظ خواهد شد که دلیل آن اکسید نشدن مواد در دستگاه کیک پز است. وجود بخار شدید و حرارت زیاد در زمان تهیه غذا در کیک پز سبب می شود تا علاوه بر نابود شدن میکروب های ریز، مواد غذایی سالم و بهداشتی را تحویل بگیرید.

 

امیدواریم نکاتی که ارائه شد مفید واقع شوند و بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید. در ادامه لیستی از انواع کیک پز برقی ایرانی و خارجی باکیفیت و ارزان موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر محصول، اطلاعات بیشتری راجب آن بدست آورید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.