مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

در دنیای پیشرفته ی امروزی دو نام آشنای ایسوس (Asus) و اپل (apple) در دنیای لپ تاپ رقابت تنگاتنگی را در عرضه ی محصولات آغاز نموده اند. این دو شرکت با عرضه ی لپ تاپ های قدرتمند و جذاب ،انتخاب را برای کاربران دشوار ساخته اند.

در این جا با شما هستیم تا با مقایسه لپ تاپ ایسوس (asus) و لپ تاپ اپل (apple) انتخاب را برای شما آسان تر کنیم. پس در فروشگاه اینترنتی پنداریم با ما همراه باشید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

قیمت انواع لپ تاپ ASUS

[digikala31628278925]

قیمت انواع لپ تاپ Apple

[digikala91628276457]

لپ تاپ apple

اپل از آن سازنده‌هایی نیست که سالانه تعداد زیادی لپ‌تاپ را روانه بازار کند، اما وقتی اینکار را انجام می‌دهد، در بهترین شکل ممکنش اتفاق می‌افتد. تمام مک بوکهایی که بررسی شده‌اند جایزه انتخاب سردبیر را از آن خود کرده‌اند.

یکی از آنها به نام Macbook Pro with Retina Display, با صفحه 13 اینچی، 4.5 ستاره را از آن خود کرد. بالاترین امتیازی که به یک نوت بوک در تمام این سالها داده شده است.

پشتیبانی

با وجود کارمندان هوشمند، کمپانی کوپرتینو و به دلیل وجود Genius Bar و Express Lane آنلاین که حاوی مقالات پشتیبانی است، این کمپانی دارای بهترین پشتیبانی در میان دیگر سازندگان است.

چت زنده و سرویس‌های تلفنی شرکت همیشه کارا و سریع بوده‌اند. تنها ایرادی که وجود دارد نبود پشتیبانی رسانه اجتماعی است که باعث شده اپل یک امتیاز از رسیدن به امتیاز کل عقب بماند.

طراحی

ظاهر مدرن و تمیز مک بوک اپل استانداردی برای قابلیت حمل و قدرت ایجاد کرده و به همین دلیل است که بسیاری دیگر از  نوت بوکها تلاش در شبیه کردن خود به مک بوک دارند. با این حال، به نظر می‌رسد که این کمپانی درون ورطه‌ای از تکرار افتاده است و دوست داریم که حداقل کمی رنگ وارد محصولات تولیدی خود کند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

کیبورد و تاچ پد

اپل طرح کیبورد یا تاچ پد خود را آنچنان تغییر نداده است، زیرا می‌داند که نباید چیزی را که خوب است تغییر داد. کیبوردهای مک بوک بازخورد لمسی عالی داشته و دارای دکمه‌های بزرگ و طرح خوب هستند.

تاچ پدهای اپل هم با ارائه نویگیشن عالی و دقیق و پشتیبانی بدون خطا از حرکتهای مالتی تاچ در زمره بهترین‌ها قرار دارند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

صفحه نمایش و صدا

اپل همچنان به تحت تاثیر قرار دادن کاربران بامدلهای مک بوک پرو خود که با صفحه نمایش  رتینا می‌آیند ادامه می‌دهد. هر دو مک بوک پرو  13 و 15 اینچی، در بررسی‌ها درخشیدند.

بعلاوه Mac App Store ، 250 برنامه بهینه شده برای رتینا را ارائه می‌دهد تا به کاربران امکان بهره صد در صدی از این صفحات زیبا را بدهد. فقط آرزو می‌کنیم که اپل برای مک بوک ایرهای خود هم از همین رتینا استفاده کند.

با متوسط نور 302 لوکس، محصولات سال 2013 اپل از میانگین 242 لوکس لپ‌تاپ‌های دیگر گذر کرده‌اند.

جدیدترین مک بوک پرو و مک بوک ایر اپل صدایی غنی و واضح تولید می‌کنند. حتی مک بوک ایر 11 اینچی چنان صدایی در طول تست از خود بروز داد که اتاق تست را پر کرد.

نوآوری

همانطور که می‌دانید در این بخش اپل نتوانست امتیاز بالایی را بدست آورد. نداشتن سیستم عامل پیچیده‌ای چون ویندوز 8، اپل را مجبور به ایجاد روشهای نوین برای ارتباط کاربر با لپ‌تاپ‌هایش نکرده است.

همین امر، به مهندسین کوپرتینو زمان بیشتری برای تمرکز بر روی پیشرفتهایی از نوع دیگر داده است.

مثلا در رابطه با مک بوک ایر 11 اینچی، این کمپانی یک باتری 11 ساعته و 40 دقیقه‌ای را با وجودپردازشگر اینتل هزول درونش جای داده است. این مقدار باتری خیلی بیشتر از دستگاه‌های ویندوزی با همین اندازه است.

ارزش و حق انتخاب

مشخص است که با وجود لپ‌تاپ‌های ایر و پرو، اپل چندان به تنوع اهمیت نمی‌دهد. مک بوک ایر در مقایسه با لپ‌تاپ‌های معمولی 500 دلاری از کمپانی‌های دیگر  با قیمتی حدود 1000 دلار عرضه می‌شود.

نرم‌افزار

بار دیگر اپل در بخش نرم‌افزار به بهترین شکل ممکن عمل کرده است. آپگرید رایگان OS X Mavericks  برای دستگاه شما iBooks, Maps و سافاری پیشرفته‌ای را به ارمغان می‌آورد. 

بعلاوه نوتیفیکیشن‌های تعاملی و تب جدید در Finder جز ویژگی‌های دوست داشتنی دستگاه‌های اپلی هستند. در بسیاری از موارد مک بوک فضایی سنتی‌تر از دستگاه‌های ویندوز8 برای کاربران فراهم می‌کند.

کاربران مک بوک ایر و مک بوک پرو دسترسی رایگان به برنامه‌های iWork و iLife  دارند که از این طریق خلاقیت و سودمندی را با هم خواهند داشت و با وجود iCloud  می‌توانند پسووردها و اطلاعات پرداختی خود را برای دسترسی‌های بعدی سریع و خرید از طریق دستگاه‌هایشان ذخیره کنند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

لپ تاپ asus

با سه نوت بوک 4 ستاره‌ای و 4 نوت بوک 3.5 ستاره‌ای، ایسوس در سال گذشته نتایج بالا تر از متوسط و خوبی را از خود نشان داده است. در واقع نمایش این کمپانی چنان خوب بوده است که در طول یک سال توانسته 3 ستاره ارتقا داشته باشد.

از دوست داشتنی‌های این برند می‌توان به  Zenbook UX301 با در پوش گوریلا گلس و صفحه UHD اشاره کرد. اگرچه وجود محصولاتی چون  U38N  با 2.5 ستاره این کمپانی را کمی عقب‌تر از جایگاهی که شایسته است نگه داشته است.

پشتیبانی

ایسوس با ایجاد تغییر در وب سایت خود و بهره‌وری از رسانه اجتماعی در طول یکسال گذشته پیشرفت خوبی از خود نشان داده است. اگر چه هنوز هم در زمینه پشتیبانی کمی لنگ می‌زند.

نمایندگان این شرکت در پاسخگویی به پرسشها مشکل داشته و سه تماس گرفته شده با مرکز پشتیبانی به طور میانگین  27 دقیقه و 39 ثانیه طول کشید.

طراحی

در حالی که بسیاری از کمپانی‌ها علاقه زیادی به ماندن در گذشته دارند، ایسوس کاملا متفاوت و خلاقانه عمل کرده است. این کمپانی در پوش  Taichi 21 را به صفحه دوم لمسی تبدیل کرد و از این محصول یک هایبرید دو صفحه و خلاقانه ساخت.

 Zenbook UX301  هم از دست شاسی آلومینیومی کلاسیک خود رها شده و آن را با در پوش با دوام گوریلا گلس به رنگ آبی تیره عوض کرد. بعلاوه این کمپانی 3 نوت بوک N550jv،, VivoBook S500CA و Q200 و نوت بوک ارزان قیمت  X550CA را با طرح زن بوک ولی از جنس پلاستیک برای آنهایی که می‌خواهند بودجه کمتری مصرف کنند، به بازار عرضه کرد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

کیبورد و تاچ پد

با وجود چند استثنا، کیبوردهای در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های ایسوس از بازخورد لمسی خوبی برخوردارند.

طرح دکمه‌ها مناسب است و فضای مناسبی را برای حرکت دست ارائه می‌دهد. تاچ پدها هم اغلب صحیح و و روان کار می‌کنند، اما در برخی از سیستم‌ها مثل  ASUS UX51Vz تاچ پد مشکلاتی در رابطه با شناخت حرکات دارد.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

صفحه نمایش و صدا

مدلهای پیشرفته ایسوس مثل Taichi 21، Zenbook UX51Vz  و  Zenbook UX301، دارای صفحه نمایش‌هایی زیبا، بار نگهای دقیق و رزولوشن بالا هستند. اما مدلهای دیگر چنگی به دل نمی‌زنند.

مثلا، صفحه نمایش 768×1366 پیکسلی XX50CA، تصاویر را کمی دانه‌دار نشان می‌دهد. صفحه نمایش 11.6 اینچی Q200 هم با همان رزولوشن در زمره صفحه نمایشهای تار قرار می‌گیرد. با این وجود لپ‌تاپ های ایسوی با میانگین 241 لوکس تقریبا همسطح میانگین 242 لوکس دیگر لپ‌تاپ‌ها حرکت می‌کنند.

Taichi 21  و  Q200 از نظر صدا از باقی سیستمهای این برند بهتر عمل کرده‌اند، اما صدای تولید شده از U38N  و Transformer Book TX300 به قیمت یک امتیاز کمتر نسبت به سال گذشته برای این کمپانی تمام شد. به طور کل و به صورت میانگین لپ‌تاپ های ایسوس صدایی برابر با 86 دسیبل تولید کرده که از میزان میانگین 85 دسیبل یک دسیبل بیشتر است.

نوآوری

برای دومین سال متوالی ایسوس برای ریسک پذیر بودنش در تولید دستگاه‌های دو صفحه‌ای مثل تاییچی 21 امتیاز گرفت.

این کمپانی با وجود ZenBook UX51Vz-XB31 با رزولوشن 1620×1880 پیکسل، از مرز پیکسلی صفحات نمایش در لپ‌تاپ ها فراتر رفت. بعلاوه مدل Transformer Book TX300 با سخت افزار کم‌نظیری چون  پردازشگر Core i7 و حافظه داخلی 128 گیگابایت  و صفحه نمایش فول اچ دی و  13.3 اینچی، جز مدلهای مورد علاقه ماست. علاه بر این، Transformer Book Duet  را هم فراموش نکنید، لپ‌تاپی که برای کاربرانش دو سیستم عامل ویندوز 8 و اندروید را فراهم می‌کند.

ارزش و حق انتخاب

ارجحیت کیفیت به کمیت، این داستان ایسوس است. شاید این کمپانی در 12 ماهه اخیر تعدادی نوت بوک را روانه بازر کرده باشد، اما در میان محصولات جدیدش لپ‌تاپهایی چون  N550JV با قیمت 1000 دلار و Zenbook UX301 Ultrabook با قیمت 1973 دلار به چشم می‌خورند. بعلاوه این سازنده برای باز ی دوستها هم یک لپ‌تاپ مخصوص گیم به نام G750 تولید کرده است. البته در میان این مدلها جای یک لپ‌تاپ خوب کاری خالی است.

نرم‌افزار

از نظر نرم‌افزار لپ‌تاپ های ایسوس مجهز به مجموعه‌ برنامه‌های نه چندان لازم تا خیلی لازم هستند.  مثلا در Zenbook UX301 با 20 برنامه خیلی خوب مثل Splendid Technology مواجه می‌شوید که برای تنظیم صفحه نمایش عالی است. WebStorage  ایسوس هم 5.5 که برای تنظیم صفحه نمایش عالی است.ی  به نام ده باشد، اما در میان محصولات جدیدش مثل .5 دسیبل یک دسیبل بیشتر است.در  گیگابایت حافظه رایگان برای کاربران فراهم می‌کند. ویژگی Instant Connect هم رابط بین تلفنهای اندرویدی و لپ‌تاپ ایسوسی شماست.

مقایسه لپ تاپ ایسوس Asus و اپل Apple + [لیست قیمت 2022]

در این مقاله به مقایسه لپ تاپ asus و لپ تاپ apple پرداختیم قبل از خرید حتما در مورد محصولی که میخواهید بخرید تحقیق کنید یا میتوانید از دوستان و کسانی که در این عرصه اطلاعاتی دارند کمک بگیرید.در ادامه این مطلب لیستی از لپ تاپ asus و لپ تاپ apple قرار داده شده است شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی هر محصول اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کنید و نسبت به خرید اینترنتی محصول مورد نظرتان اقدام نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.