لیست قیمت خرید ویلچر معمولی و برقی ارزان

ویلچر یا صندلی چرخدار، جهت افرادی که توانایی حرکتی ندارند، بسیار مناسب بوده و بسته به نوع استفاده، از تنوع کاربردی بسیار بالایی برخوردار هست.جهت آشنایی با انواع ویلچر، قصد داریم در این مقاله، شما را با انواع مختلف ویلچرها آشنا سازیم. در حالت عمومی، ویلچرها در دو نوع ویلچر برقی و ویلچر غیر برقی دسته بندی میشوند. ویلچرهای غیربرقی همان ویلچرهای مکانیکی هستند که به انواع مختلفی تقسیم میشوند. از انواع ویلچرهای مکانیکی میتوان به ویلچر ساده،ویلچر ارتوپدی،ویلچر سی پی،ویلچر برانکاردی، ویلچر حمامی، ویلچر اسپرت، ویلچر ام آر آی ، ویلچر اطفال اشاره کرد.

ويلچر مدل YM111A

خرید ویلچر

اولین جزء یک ویلچر معمولی، چهارچوب یا قاب آن است که دیگر اجزاء تشکیل‌دهنده به آن متصل می‌شوند. ویلچرهای دارای چهارچوب یک تکه، مانورهای حرکتی بهتری دارند اما حمل‌ونقل ویلچرتاشو که دارای چهارچوب‌های قابل تغییرند، به طور قطع آسان‌تر است. البته اندازه برخی از نشین بر های یک تکه را با جدا کردن چرخ‌ها و یا تا کردن پشتی صندلی به سمت پائین می‌توان کوچک کرد.

با توجه به مدت زمان استفاده معلولین از ویلچر، محل نشستن مهم‌ترین بخش آن است. تشکچه و پشتی صندلی به شما کمک می‌کند که وضعیت استقرار بدن‌تان بهتر شود. استفاده از تشکچه صندلی مناسب، در افرادی که در ناحیه باسن خود دارای حس کمی هستند، جهت پیشگیری از زخم‌های فشاری الزامی است. در بعضی ویلچرها یک پایه محکم و یک تشکچه سبک وزن، احساس ثبات و عدم سُرخوردن روی تشکچه را فراهم می‌آورد. پشتی‌های تسمه‌ای یا برزنتی، متداول‌ترین نوع پشتی صندلی‌ها هستند که پشتیبانی زیادی برای بدن فراهم نمی‌کنند، ولی پشتی صندلی‌های سفت یا خشک که پشتیبانی بیشتری را ایجاد می‌کنند، باعث مشکل شدن جمع‌کردن می‌شوند. وزن و ارتفاع پشتی‌ها هم مهم هستند و به‌طور کلی هر چه سبک‌تر باشند، بهتر است.

انواع ویلچر

ویلچر ساده : این ویلچر دارای حداقل امکانات بوده و میتواند نیاز بسیاری از افراد را برطرف کند

ویلچر ارتوپدی : این ویلچر ، علاوه بر قابلیتهای ویلچر ساده ،امکان جداسازی زیردستی و جاپایی را دارد.

ویلچر سی پی : این ویلچر جهت بیماران فلج مغزی یا بیماران سی پی استفاده میشود. ویلچر CP از نگهدارنده سر و نگهدارنده گردن و نیز نگهدارنده پهلو و همچنین نگهدارنده ران و جداکننده پاها برخوردار هست.

ویلچر اسپرت : جهت استفاده ورزشکاران در مسابقات ورزشی ، از این ویلچر استفاده میشود و نیز این قابلیت را دارد تا لوازم مورد نیاز شخص، به آن اضافه شود

ویلچر برانکاردی : این ویلچر بصورت ارتوپدی بوده و به اضافه قابلیت برانکارد شدن را دارد و از پشت سری طبی هم برخورداره. از نامهای دیگر ویلچر برانکاردی میتوان به ویلچر برانکاردی استیل,ویلچر برانکارد شو,ویلچر تخت شو,ویلچر برانکاردی لگن دار, اشاره کرد.

ویلچر کالسکه ای : این ویلچر بجهت مسافرت طراحی شده و بسیار سبک هست.این ویلچر از دو نقطه، کاملاً تاشده و بصورت کم حجم درآمده و داخل کوله ای که همراه ویلچر هست،قرار میگیرد.به بیان بهتر، اگر مسافرتی را پیش رو دارید ،بهترین گزینه است.

ویلچر حمام دستشویی: جنساین ویلچر از نوع استیل ضد زنگ بوده و مورد بسیار مناسبی جهت این مورد هست.ابعاد این ویلچرها به گونه ای طراحی شده اندکه به راحتی از چهار چوبهای استاندارد و متداول استفاده شده برای حمام و دستشویی، عبور میکنند.

ویلچر ام آر آی : از این ویلچر هم در اتاق عمل MRI  و هم در استخر و نیز رادیولوژی استفاده میشود.

ویلچر پلی اتیلن : از این ویلچر هم در اتاق عمل MRI  و هم استخر و نیز مراکز آب درمانی استفاده میشود.

ویلچر اطفال : برای استفاده کودکان از ویلچر طراحی شده و معمولاً رنگبندی جذابی دارند.

قیمت ویلچر معمولی

نوع معمولی باید به صورت دستی هدایت و رانده شود. یعنی یک فرد باید به صورت کامل به حرکت آن کمک کند. این فرد می تواند شخصی باشد که روی ویلچر نشسته یا می تواند فرد دیگری باشد که آن را هدایت خواهد کرد.

ویلچر برقی

ویلچیر برقی، دارای سیستمی است که بدون نیاز به انرژی خاصی، باعث می شود که فرد بتواند با استفاده از آن به راحتی و در هر مسیری به حرکت بپردازد. در واقع این سیستم بیشتر برای افرادی که سوار ویلچر هستند طراحی شده است که نیاز به کمک نداشته باشند.

خرید ویلچر برقی

ویلچرهای برقی همانطور که از نامشان معلوم است با استفاده از الکتریسیته میتوانند به کاربر کمک کنند تا بدون هیچ زحمتی جابجا شود. برای انتخاب این نوع ویلچر ها لازم است به چند مسأله توجه داشته باشید. ابتدا اینکه آیا شما توانایی بلند شدن و نشستن روی ویلچر را به تنهایی دارید یا اینکه فرد دیگری باید به شما کمک کند؟ که بر این اساس نوع ویلچر انتخابی شما متفاوت خواهد بود. نکته بعد، مدت زمانی است که قصد نشستن روی ویلچر را دارید؛ آیا برای مدت طولانی از آن استفاده میکنید یا فقط گاهی اوقات؟ همچنین میتوانید از محصولات کمکی مانند انواع بالش های زیرنشیمنی و… استفاده کنید تا راحتی بیشتری را در هنگام استفاده های طولانی مدت تجربه کنید.

ارزانترین ویلچر برقی

ویلچر برقی ارزان و یا قیمت های دیگر، در بازار موجود هستند اما دارای کیفیت های متفاوتی می باشند. سیستمی که برای این نوع ویلچر مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از برقی است که با باتری تامین می شود. در انواع با کیفیت، باتری دارای میزان مناسبی از نگهداری شارژ است و همچنین حرکت آن آسانتر و بدون دردسر تر می باشد.

قیمت ویلچر ساده

قیمت ویلچر بسته به امکانات مختلف در دسترس است. معمولا ویلچر به دو نوع معمولی و برقی تقسیم می شود. قیمت ویلچر ساده و معمولی کمتر از برقی بوده و دارای تجهیزات مختلفی است.(خرید اینترنتی پادری فانتزی شیک دیجی کالا)

ویلچیر تاشو

ویلچیر برقی تاشو، این قابلیت را هم دارد که شما هر گاه که به ویلچر نیاز نداشتید، آن را تا کنید تا با اشغال کردن جای کمتر در صندوق ماشین و یا هر وسیله دیگری قرار بگیرد و شما بتوانید آن را به هر نقطه ای که مایل هستید، حمل و نقل کنید.
برای کنترل سرعت می توانید از کنترل کننده ای استفاده کنید که دارای عقربه می باشد. با چرخاندن عقربه در جهت یا خلاف جهت ساعت می توانید سرعت ویلچر را کم یا زیاد نمایید.

قیمت ویلچر تاشو مسافرتی

ویلچر تاشو سبک نوعی از ویلچرهای تاشونده است که به ویلچر مسافرتی نیز شهرت دارند در ساختار بدنه این ویلچرها از آلیاژهای سبک آلومینیوم یا کربن استفاده شده است.
ویلچر کربنی نوعی دیگر از ویلچرهای سبک است که بخاطر وزن خیلی کمی که دارند به ویلچر فوق سبک شهرت دارند این ویلچر ها وزنی حدود ۷ الی ۸ کیلوگرم دارند.
ازجمله ویلچر برقی مسافرتی میتوان موارد ذیل را نام برد:

  • ویلچر pw-999ul
  • ویلچر برقی مسافرتی اسمارت چیر (آمریکایی)
  • ویلچر مونوچیر
  • ویلچر برقی مسافرتی دایانگ

ویلچر تاشو برقی با توجه به نوع برند و ساخت داخل و خارج بودن می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد که از بهترین مدل های ویلچر برقی عموما ساخت آمریکا و اروپا هستند.
امروزه ویلچرهای متفاوتی اعم از تاشو سبک نیز در خود ایران تولید می گردد که قیمت مناسبی دارد و هم کاربردی و با کیفیت است.
ارزانترین ویلچر برقی وارداتی را میتوان مدل‌های چینی معرفی کرد که نسبت به سایر مدل‌ها از قیمت مناسب تری برخوردارند اما اکنون ویلچر برقی یاماها ژاپن نیز وارد این بازی شده است.

قیمت انواع ویلچر

قیمت ویلچر بطور کلی به نوع برقی و یا معمولی و امکانات و کیفیت ساخت مرتبط است. و مانند لوازم توانبخشی دارای ویژگی های خاصی می باشد ویلچر از جمله وسایل مورد نیاز برای افراد ناتوان حرکتی است.لیست قیمت ویلچر برقی و قیمت روز انواع ویلچر را در ادامه خواهید دید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.