قیمت خرید کنسول بازی ایکس باکس xbox

این روزها برندها و نسل‌های مختلفی از کنسول های بازی روانه بازار شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند و برای انتخاب هر برندی از کنسول‌های بازی باید ابتدا به ملاک‌های مدنظرتان توجه کنید مثلاً اینکه کیفیت کارت گرافیک کنسول چقدر برای شما مهم است؟ یا اینکه کدام کنسول تنوع بازی بیشتری دارد؟ یا کدام یک بازی‌های ارزان‌تر و قابل دسترس‌تری در بازار ایران دارد و نکات دیگری که توجه به آن‌ها مهم است و در خرید کنسول بازی بهتر است آن‌ها را در نظر داشته ‌باشید.

مجموعه کنسول بازی مایکروسافت مدل Xbox One S ظرفیت 1 ترابایت به همراه ۲۰ عدد بازی

 

خرید ایکس باکس 360

Xbox 360 تاکنون در مدل‌های مختلفی تولید شده است که شامل core،premium،halo edition elite، arcade است. پرطرفدارترین مدل آن Xbox 360 S یا مدل اسلیم است، همان‌طور که از نام Xbox 360 S پیداست، این مدل از مدل‌های قبلی باریک‌تر است. این کنسول بازی همچنین به‌صورت وایرلس به اینترنت وصل می‌شود، نسبت به مدل‌های قبل صدا و نویز کمتری دارد و تا ۷۵۰ گیگ هارد را نیز پشتیبانی می‌کند. البته قیمتش نیز نسبت به مدل‌های معمولی Xbox 360 بالاتر است.

یکی از ویژگی‌های ممتاز ایکس باکس ۳۶۰ که در سال ۲۰۱۰ به آن اضافه شد حسگر حرکتی کینکت (Kinect) است که دستگاه هوشمند شناسایی حرکت و صدا است و این امکان را فراهم می‌کند تا بدون استفاده از دسته و فشار دادن دادن دکمه خاصی بتوانید بازی کنید. البته نکته مهم در استفاده از کینکت داشتن فضای کافی در خانه است.

قیمت xbox 360 با توجه به نوسان قیمت دلار در ایران، قیمت‌ کنسول‌های بازی مایکروسافت نیز متغیر است. رنج قیمتی این کنسول‌ها از 6 میلیون تومان الی ۸ میلیون تومان است.

خرید ایکس باکس وان 

در آبان ماه سال ۲۰۱۳ بود که اولین مدل از کنسول بازی xbox one همزمان با پلی استیشن فور به بازار عرضه شد. ایکس باکس های اولیه، همگی ظرفیت هارد ۵۰۰ گیگابایت داشتند ولی در مایه های سال ۲۰۱۵، مایکروسافت نیز همانند سونی تصمیم گرفت که کنسول بازی های با هارد ۱ ترابایتی روانه بازار کند. زمانی که می توانید مدل اسلیم ایکس باکس وان را که در مقایسه با مدل اصلی ایکس باکس وان، امکانات سخت افزاری گسترده تری داشته و همچنین در مقایسه با ایکس باکس وان اصلی، قیمت یکسان و یا حتی کمتری دارد، خریداری کنید، دلیلی بر خرید مدل های دست دوم و کارکرده مدل های ایکس باکس موجود در بازار وجود ندارد. اگر قصد خرید کنسول بازی دست دوم از این مدل را دارید، توصیه می کنیم حتماً از سالم بودن کنسول بازی اطمینان حاصل کنید، چراکه برخی از آن ها ممکن است نزدیک به ۴ سال عمر داشته باشند.

در مورد قیمت xbox one اگر به دنبال مدل اولیه و به همراه کینکت نیز می‌گردید که البته کار سختی در پیش دارید، احتمالا باید حدودا 6 میلیون تومان هزینه کنید. پیدا کردن مدل الیت حتی سخت‌تر هم است و تنها آگهی‌هایی که توانستیم پیدا کنیم، حدود قیمت 7 میلیون تومانی را نشان می‌دادند.

 

خرید ایکس باکس وان اس

مدل جدیدتر ایکس باکس وان که با نام اسلیم نیز شناخته می شود، در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه شده است. مهم ترین تفاوت ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس، در ظاهر آن ها می باشد. حجم کلی ایکس باکس وان اس در مقایسه با ایکس وان حدود ۴۰ درصد کمتر شده است. ۴۰ درصد کاهش در حجم کلی ایکس باکس وان باعث شد تا این وزن این دستگاه در مقایسه با ایکس باکس وان، حدود ۶۰۰ گرم کمتر شود. علاوه بر این، منبع تغذیه کنسول بازی xbox one در داخل کنسول قرار گرفته است و دیگر شاهد منبع انرژی حجیم در خارج از کنسول نیستیم. همچنین کنسول ایکس باکس وان اس دارای پورت اختصاصی کینکت نیست ولی از بلستر مادون قرمز، بلوتوث نسل چهارم، پورت HDMI 2.0 و کنترلرهای جدید بهره می برد. پورت HDMI 2.0 در ایکس باکس وان اس به خوبی می تواند از عهده خروجی تصویر ۴K با فرکانس ۶۰ هرتز برآید. البته این مدل از ایکس باکس، نمی تواند بازی ها را به صورت ذاتی با وضوح تصویر ۴K اجرا کند ولی می تواند رزولوشن بازی ها را از ۱۰۸۰p به ۴K بالا ببرد و همچنین از HDR یا دامنه دینامیکی بالا پشتیبانی کند. از این رو، اگر تلویزیون با قابلیت پخش تصاویر ۴K در اختیار ندارید و یا وضوح تصویر بالا برایتان چندان اهمیت ندارد، ایکس باکس وان اس درواقع می تواند همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. محدوده قیمت xbox one s بین 6 میلیون تا 8 میلیون تومان است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.