قیمت دستگاه بخور گرم و سرد ارزان

اگر از جمله کسانی هستید که سیستم تنفسی بدن شما در مقابل خشکی هوا فورا از خود حساسیت نشان می دهد و سبب بروز مشکل در فرآیند نفس کشیدنتان می شود و یا اینکه جویای نابودی میکروب های موجود در محیط خانگی و یا محل کار خود هستید، بهتر است خیلی زود به فکر تهیه کردن یک دستگاه بخور گرم و یا سرد برای خود شوید. دستگاه های بخور همانطور که متوجه شده اید دارای دو مدل گرم برای نیمه دوم سال و سرد برای نیمه نخست سال هستند که هر یک از مزایا و معایبی نیز برخوردارند که اگر در ادامه این مطلب از پنداریوم با ما همراه شوید، هم شما را با راهنمای خرید دستگاه بخور آشنا خواهیم نمود و هم اطلاعاتی در خصوص انواع رطوبت سازهای خانگی و اداری به شما خریداران عزیز ارائه خواهیم نمود.

قیمت دستگاه بخور گرم و سرد ارزان

انواع دستگاه های بخور

خرید دستگاه بخور همواره یک پیشنهاد جدی از سوی پزشکان برای تمام اقشار جامعه خصوصا با توجه به افزایش سطح آلاینده های موجود در هوای فعلی اغلب شهرهای کشورمان است. این نوع از دستگاه ها با تبدیل نمودن آب مایع به بخار و همچنین قدرت فیلترهای خود سبب از بین رفتن باکتری ها، ایجاد رطوبت در محیط و همچنین بهبود شرایط تنفسی برای بیماران حساس در اماکن بسته می شود و بطور کلی نیز در دو نوع بخور گرم و بخور سرد در بازار موجود می باشد.

دستگاه بخور گرم

از این نوع دستگاه های رطوبت ساز بیشتر در فصول سرد سال استفاده می کنند و سبب ایجاد گرمای بیشتر در محیط خانگی و یا محل کار می شود. در این مدل از دستگاه ها می توان از انواع خوشبو کننده های محیطی و مواد ضد عفونی کننده استفاده نمود و تقریبا هر نوع مشکل تنفسی را برطرف کرد. البته مصرف برق این نوع از دستگاه ها نیز بسیار بالا بوده و امکان سوختگی در اثر تماس مستقیم با بخار ناشی از آن و یا منبع آبی آن نیز وجود دارد. ناگفته نماند صدای فعالیت این نوع از دستگاه ها نیز به نسبت زیاد است.

دستگاه بخور سرد

 دستگاه بخور آب سرد و رطوبت سازهای نوع سرد بیشتر مناسب استفاده در فصل بهار و تابستان (نیمه نخست سال) هستند. این مدل ها در واقع محصولات پیشرفته تری نسبت به بخورهای گرم بشمار می روند و با رفع معایب آن ها نظیر: مصرف بهینه انرژی، عدم ایجاد خطر برای مصرف کنندگان و همچنین تولید صدای کمتر سبب رفاه حال بیشتر شما خریداران عزیز می شوند. این مدل از محصولات در ۳ گروه: پروانه ای، اولتراسونیک و تبخیری در بازار موجود می باشند.

 خرید دستگاه بخور

توجه به نوع آن: اولین نکته در خصوص خرید دستگاه بخور توجه به نوع آن است که قیمت دستگاه بخور سرد و قیمت دستگاه بخور گرم را تعیین می کند. یادتان باشد با اینکه همواره استفاده از بخورهای سرد از سوی پزشکان و متخصصان توصیه شده است، اما بهتر است با سرد شدن هوا به فکر استفاده از دستگاه بخور گرم باشید تا هم رطوبت لازم را در محیط مورد نظذتان ایجاد نمایید و هم سبب گرم تر شدن فضای خانه خود شوید.

کیفیت ساخت: توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت و همچنین جنس بدنه محصول مورد نظر شما از دیگر نکات مهم در خرید دستگاه بخور است. بد نیست بدانید با توجه به تنوع این مدل از رطوبت سازهای خانگی، مدل های تقلبی و کاملا بی کیفیتی در بازار نیز موجود می باشد که از بدنه پلاستیکی فوق العاده نامرغوبی برخوردار هستند و به تولید بخار با بویی نامطبوع می پردازند. معمولا این مدل از دستگاه های بخور از قیمت های پایین و به شدت ارزانی برخوردار هستند.

ابعاد و وزن محصول: حتی اگر از دستگاه بخور به عنوان یک وسیله دکوری در محیط خانه و یا محل کارتان نیز استفاده کنید، باید به فاکتورهای ابعاد و وزن آن نیز توجه داشته باشید. یادتان باشد شما به هنگام استفاده بایستی مخزن دستگاه را با آب پر کنید و به همین خاطر شاید لازم باشد هر روز محصول مورد نظرتان را جا به جا نمایید، پس بهتر است دستگاه بُخورتان از اندازه و وزن مناسبی برخوردار باشد.

حداکثر ظرفیت پوشش دهی: اصولا در دفترچه راهنما و یا بر روی بسته بندی دستگاه های بخور قدرت و توانایی موتور محصول برای ساپورت محیط بر حسب مترمربع درج شده است که شما باید پیش از انتخاب و خرید یک رطوبت ساز خانگی و یا اداری به این موضوع نیز توجه لازم را داشته باشید.

ظرفیت مخزن دستگاه: اغلب دستگاه های بخور دارای مخزنی با میزان ظرفیت ۳ تا ۵ لیتر در خود هستند که شما باید با توجه به متراژ اتاق و همچنین سطح نیاز خود از دستگاه اقدام به خرید یک محصول با مخزن بزرگ و یا یک رطوبت ساز با ظرفیتی کمتر باشید.

رده مصرف انرژی: نکته مهم دیگری که در خصوص خرید دستگاه بخور باید حتما حواس خود را متوجه آن کنید، رده مصرف انرژی دستگاه مورد نظرتان است. یادتان باشد مدل های گرم به مراتب از مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه های بخور سرد برخوردار هستند و به همین خاطر بهتر است حتی المقدور به سراغ خرید محصولاتی بروید که دارای نشان استاندارد CE هستند.

میزان صدا: از دیگر موارد مهم به هنگام خرید دستگاه های رطوبت ساز توجه به میزان صدای تولید شده توسط آنان به هنگام فعال شدن است. دستگاه های بخور گرم در مقایسه با محصولات بخور سرد از میزان صدای به مراتب بیشتری برخوردار هستند و به همین خاطر توصیه می کنیم پیش از خرید محصول، حتما آن را در فروشگاه روشن کنید تا متوجه میزان صدای آن شوید و یا در صورت خرید اینترنتی به میزان صدای خروجی آن بر حسب db توجه نمایید.

کنترل خروج رطوبت: مدل های زیادی از دستگاه های بخور را می توان در بازار یافت که از قابلیت کنترل رطوبت برخوردار هستند؛ در واقع این قبیل محصولات دارای یک پیچ مخصوص برای کنترل حجم بخار خارج شده از خود می باشند که شما می توانید بر حسب نیاز خود و خشکی هوای اطرافتان آن را به اندازه ای مناسب تنظیم نمایید. لازم به ذکر است معمولا دستگاه های بخور مدرن از قدرت چرخشی نیز برخوردار هستند که سبب خارج شدن بخار در تمام زوایای ممکنه برایتان می شوند.

قابلیت تعویض فیلتر: از دیگر نکاتی که بهتر است در هنگام خرید دستگاه بخور به آن توجه داشته باشید، عمر فیلترهای به کار رفته در ساخت این نوع از محصولات بهداشتی می باشد تا با اطلاع از دوام و بقای آن ها بتوانید به سادگی فیلترهای دستگاهتان را تعویض نمایید.

سیستم قطع خودکار: تقریبا امروزه تمامی دستگاه های بخور تولید شده از سوی کمپانی های مختلف دارای سیستم قطع خودکار هستند. وجود چنین سیستمی در وهله اول سبب طول عمر دستگاهتان خواهد شد و در وهله دوم باعث می شود تا به محض تمام شدن حجم آب درون مخزن، دستگاه خاموش و مانع از هدر رفتن انرژی و همچنین ایجاد خطراتی نظیر: آتش گرفتن محصول بر اثر افزایش دمای داخلی آن شود.

امکانات جانبی: این که دستگاه شما دارای نمایشگر، هشدار اتمام آب، چراغ تعیین وضعیت سطح آب، دکمه تنظیم دما و بخار، فیلتر ضد رسوب، ریموت کنترل و غیره باشد، سبب می شود تا شما بتوانید با اطمینان و راحتی بیشتری از محصول خود استفاده نمایید. البته ناگفته نماند وجود هر ویژگی جانبی بر روی دستگاه های بخور تاثیر مستقیم بر روی قیمت نهایی آنان نیز دارد.

قیمت دستگاه بخور

عوامل متعدد و مختلفی بر روی قیمت دستگاه بخور تاثیرگذار است که ما سعی کردیم در این مطلب به معرفی تعدادی از مهمترین آن ها برایتان بپردازیم تا اگر روزی قصد خرید یک دستگاه رطوبت ساز خانگی و یا اداری را برای خود کردید، بدانید محصول مورد نظر شما باید دارای چه ویژگی های بارزی در ساختار فنی و غیر فنی خود باشد.( خرید بهترین انواع پشتی طبی ارزان )

تفاوت بخور سرد و گرم

با شروع فصل پاییز و زمستان که هوا سرد و خشک می شود، بسیاری از افراد درصدد پیداکردن راهی برای مرطوب نگه داشتن پوستشان هستند. یکی از کارهای مفیدی که می توان انجام داد، استفاده از بخار آب برای مرطوب کردن لایه شاخی پوست است.

بخور آب برای لایه شاخی پوست مفید است البته به شرط اینکه پس از استفاده از بخور، پوست خود را با استفاده از یک کرم مرطوب کننده نرم کنید. تبلیغات بی پایه باعث شکل گیری باورهای غلطی در استفاده از بخور شده است.

بخور آب معمولی برای رفع خشکی پوست بسیار خوب است و شما را شاداب تر می کند، اما تصوراتی مبنی بر اینکه بخور بر منافذ باز پوست تاثیر می گذارد غلط است. بخوردادن تاثیری در بستن منافذ پوست ندارد.

اگر شما مشکل پوستی خاصی ندارید و لایه شاخی پوستتان سالم است و قادر است آب موجود در خود را حفظ کند با بهره گیری از بخار آب می توانید پوستتان را شاداب تر کنید و حتی اگر لایه شاخی پوست این فاکتور سلامت را نداشته باشد و مدام خشک و پوسته پوسته شود، در این حالت هم استفاده از بخور آب معمولی و کرم مرطوب کننده می تواند پوست را بهتر و شاداب تر نشان دهد.

این حالت در برخی از بیماری های ژنتیکی که به کاهش غدد چربی ساز و کاهش غدد تولید عرق منجر می شوند، دیده می شود. این افراد به دلیل بیماری ذاتی ای که دارند، پوستشان خاصیتی پیدا می کند که تمایل به پوسته پوسته شدن دارد که این حالت ناراحت کننده است و بخور می تواند برایشان مفید باشد.

از آنجا که استفاده از دستگاه های بخور سرد و بخور گرم در خانواده ها رایج شده است، لازم به توضیح است که بخاری که سرد باشد، لایه شاخی پوست را می شکند ولی مختصر دمای آن در حد ۱۴ تا ۲۰ درجه می تواند لطافت خاصی به پوستتان ببخشد.

خانواده هایی که زمینه حساسیت و آلرژی دارند، یعنی در فصل های خاص سوزش و آبریزش از چشم دارند یا خارش چشم، خارش پوست، کهیر یا دیگر علامت های آلرژیک مانند علایم آسم، می توانند با استفاده از بخار آب، هوای مطبوع تری را در فصل سرد داشته باشند. اگر شما هیچ زمینه آلرژیکی در خانواده به صورت ارثی ندارید، نیازی نیست هزینه خرید دستگاه بخور را به خودتان تحمیل کنید.

در قدیم که چراغ های غذاپزی یا گرمایشی بسیار وجود داشت، در فصل سرد خانم ها با قراردادن یک کتری یا ظرف آب، هوای خانه هایشان را از خشکی درمی آوردند و به آن لطافت می دادند. هم تنفس راحت تر بود و پوست مرطوب می ماند اما امروزه دستگاه های بخور جای آن را گرفته است.

استفاده از بخور مانعی ندارد اما به مصرف کنندگانی که تصور می کنند بخور معجزه می کند و می توانند مشکلات پوستی یا خصوصیت ژنتیکیشان مانند داشتن منافذ باز پوست را با بخور دادن از بین ببرند، توصیه می کنم منتظر چنین معجزه ای نباشند.

قیمت دستگاه بخور گرم و سرد ارزان

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید دستگاه بخور مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از دستگاه بخور گرم ارزان و دستگاه بخور سرد ارزان قیمت، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این دستگاه‌های بخور از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.