آموزش نحوه وصل كردن سينما خانگي به تلويزيون ال جی

 

 

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمال زیاد قصد خرید سینمای خانگی را دارید یا آن را خریداری کرده اید و می خواهید با چگونگی نصب و راه اندازی آن آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم شما را با سینمای خانگی آشنا کنیم و شیوه نصب صحیح آن را برایتان شرح دهیم.

 

سینمای خانگی چیست؟

سینمای خانگی مجموعه ای از وسایل صوتی تصویری است که تجربه فوق العاده از تماشای فیلم در خانه را به شما می دهد. این سیستم شامل تجهیزاتی مانند یک پخش کننده دی وی دی یا بلوری و یک دستگاه تلویزیون در سایز بزرگ و با کیفیت عالی HD است. تهیه و چیدن صحیح این تجهیزات، تلویزیون منزل تان را به یک سینمای کوچک اما فوق العاده تبدیل می کند.

 

راهنمای خرید سینمای خانگی

سینمای خانگی معمولا شامل اسپیکر، گیرنده، تلویزیون و ورودی های ویدئویی است. معمولا شرکت ها پک کامل را ارائه می دهند. البته در این پک ها تلویزیون وجود ندارد و باید جدا تهیه کنید. در زمان خرید سینمای خانگی به ابعاد اتاق تان توجه کنید و سایز تلویزیون و قدرت اسپیکرها را متناسب با فضای موجود انتخاب نمایید.

 

آموزش چگونگی وصل کردن سینمای خانگی به تلویزیون

  • محل قرارگرفتن سینمای خانگی را مشخص کنید

تلویزیون را در جای مناسب قرار دهید. سپس محل قرار گیری سینمای خانگی را مشخص کنید. اگر قصد دارید تلویزیون را به دیوار نصب کنید، ابتدا بقیه اجزا را نصب و سپس آن را به دیوار متصل کنید.

مبل ها را طوری در اتاق نشیمن بچینید که دقیقا رو به روی تلویزیون باشند. اگر دوست دارید صدای تلویزیون شما را احاطه کند، بهتر است مبل ها تقریبا در وسط اتاق باشند.

  • نصب اسپیکرها

اگر عاشق تماشای فیلم هستید، 5تا7اسپیکر کوچک بهتر از 3تا4اسپیکر بزرگ می باشد. اما اگر عادت به شنیدن موسیقی دارید، دو اسپیکر فای باکیفیت کارایی بهتری دارند. احتمالا اصطلاح 5-1 یا 7-1 را شنیده اید. عدد اول تعداد اسپیکرها و عدد دوم تعداد ساووفرها را نشان می دهد. 5-1 و 7-1 پرطرفدارترین ست ها می باشند.

برای تعیین تعداد اسپیکرها به ابعاد اتاق تان توجه کنید.اگر آپارتمان تان کوچک است، یک ساوندبار با دو اسپیکر و یک ساب ووفر کفایت می کند. برای خانه های بزرگتر ست های 5تا7تیکه ای بدون سیم گزینه بهتری است.

سیم های اسپیکر در واقع دو تا سیم (یک سیم سیاه و یک سیم قرمز ) متصل به هم می باشد.. سیم قرمز باید به ورودی صدای قرمز اسپیکرو به خروجی صدای قرمز گیرنده متصل شود . سیم سیاه هم به همین ترتیب وصل شود.

بعد از نصب ، ابتدا با پخش یک فیلم دو اسپیکر جلویی را امتحان کنید. از آنجاییکه سیستم پخش کننده صداها را به اسپیکرهای مناسب متصل می کند. به این صورت که اگر در فیلم، صدایی از عقب بیاید، اسپیکر عقبی صدا را پخش می کند. بنابراین، باید اسپیکرها به خروجی های صحیح شان روی گیرنده وصل شوند. در اکثر گیرنده ها روی خروجی ها نوع اسپیکر مشخص شده است. اما اگر چیزی روی رسیور نوشته نشده بود، احتمالا سیستم شما بطور خودکار مشخص می کند که کدام اسپیکر کجا قرار بگیرد. دراینصورت می توانید سیم ها را هر کجا دوست داشتید قرار دهید.

نکته: خروجی ساب ووفر معمولا با نوشته “sub out” مشخص شده و کابل مخصوص لازم دارد.

 

آموزش نصب سینما خانگی

  • نصب گیرنده

گیرنده وسیله ای است که از طریق آن شما می توانید تمام اجزای سینما خانگی را به آن وصل کنید و سپس دستگاه گیرنده را به تلویزیون متصل نمایید. به این ترتیب، دیگر نیازی به عوض کردن ورودی ها نخواهید داشت.

گیرنده ها انواع مختلفی دارند. شما باید با توجه به ورودی های تلویزیون تان، گیرنده موردنظر را انتخاب کنید. مطمئن شوید که دستگاه گیرنده صدا و تصویر را با هم پشتیبانی می کند. بهتر است گیرنده را در پایین تلویزیون قرار دهید زیرا بیشتر اجزای دیگر هم در پایین تلویزوین قرار می گیرند. به این ترتیب، همه سیم ها براحتی به رسیور می رسند و نیاز به تغییر موقعیت آنها نخواهید داشت.

برای اتصال گیرنده از کابلHDMIاستفاده کنید و خروجیHDMIگیرنده را به ورودی HDMIتلویزیون وصل کنید.

برای اتصال ورودی ویدئویی، یک سر کابل را به ورودی ویدئو و سردیگرش را به ورودیHDMIگیرنده متصل کنید.

 

  • راه اندازی

بعد از چیدن و نصب اجزای سینمای خانگی، نوبت به راه اندازی آن می رسد. شما باید با استفاده از کنترل از راه دور سیستم را با توجه به فاصله اش با بیننده تنظیم و کنترل کنید. این مرحله بسیار اهمیت دارد. اگر اجزا بدرستی تنظیم نشوند، صدای همه بلندگوها به یک اندازه و متناسب پخش نخواهد شد. علاوه بر این، بلندگوها باید از نظر سطح نیز تنظیم شوند. برای این منظور باید در جایگاه بیننده ( محل نشستن همیشگی تان در اتاق) روبرو تلویزیون بنشینید و سیستم را برای تست بلندگوها روی fire a test tonتنظیم کنید. حالا باید سطوح صدا ها را تا زمانیکه صداها به یک سطح مشابه برسند، تعدیل کنید.

 

در این محتوا کلیاتی از چگونگی نصب اجزای مختلف سینمای خانگی را برایتان شرح دادیم. در ادامه لیستی از باکیفیت ترین تلویزیون های ال جی و سینماهای خانگی موجود در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.