قیمت خرید انواع پایه دیواری تلویزیون و براکت تلویزیون

 

تلویزیون های نسل جدید ال سی دی یا ال ای دی قابلیت نصب روی دیوار را دارند. شما می توانید با یک پایه دیواری یا براکت مشکل کوچک بودن فضای اتاق نشیمن تان را به زیباترین شکل ممکن حل نمایید. خوشبختانه، امروزه می توانید ای سی دی ها را روی دیوار، سقف یا هرجای دیگری نصب کنید. شرکت های تولید کننده نیز متناسب با نحوه نصب، انواع مختلفی از پایه دیواری تلویزیون را طراحی و تولید می کنند.
در این پست شما را با انواع براکت های دیواری تلویزیون آشنا می کنیم و در اخر چند نکته ضروری جهت خرید آنها را با شما در میان میگذاریم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 پایه دیواری تلویزیون

معرفی انواع پایه دیواری و براکت تلویزیون

1-پایه دیواری ثابت

اگر در آپارتمان کوچک زندگی می کنید، بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از پایه دیواری ثابت است. این پایه، تلویزیون شما را در ارتفاع ایده آل ثابت قرار می دهد تا بتوانید از کیفیت مناسب تصویر لذت ببرید.
پایه های ثابت ساده ترین و در عین حال ارزان ترین نوع براکت دیواری به شمار می روند. البته این مدل، قابلیت تنظیم زاویه ندارد و موقعیت روی صفحه نمایشگر باید موازی با دیوار باشد.

2-پایه دیواری منعطف

اگر می خواهید تلویزیون شما بر روی دیوار نصب باشد و در عین حال زاویه شیب آن را تغییر دهید، پایه های دیواری منعطف انتخاب مناسبی هستند. این مدل دارای یک دکمه یا پیچ می باشند که می توانید ارتفاع و زاویه صفحه نمایشگر را به صورت دلخواه تنظیم کنید.
از این نوع پایه برای نصب تلویزون بر روی دیوار اتاق خواب استفاده می کنند. با تنظیم زاویه دید، می توانید بازتاب نور چراغ های اتاق یا نور پنجره در صفحه نمایشگر را کاهش دهید یا از بین ببرید.
همچنین، تنظیم شیب پایه های منعطف باعث فاصله بیشتر تلویزیون از دیوار شده و دسترسی به پورت های پشت تلویزیون را راحتتر می سازد.

3-پایه دیواری چرخشی

برخی مواقع، نیاز هست که صفحه نمایشگر تلویزیون در بیشتر زاویه ها قابل رویت باشد. برای این منظور، شما به یک پایه دیواری چرخشی نیاز خواهید داشت. این پایه که با تکنولوژی MantelMount کار می کند، صفحه نمایش تلویزیون شما را با هر زاویه و طولی که دوست داشته باشید، میچرخاند.

نکات ضرورری در زمان خرید براکت تلویزیون

●نوع پایه

همانطور که در بالا توضیح داده شد، انواع مختلفی از پایه های دیواری تلویزیون در بازار ایران موجود است. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه تان یکی از مدل های مختلف براکت را انتخاب و خریداری کنید.
توجه به این نکته ضروری است که هیچگاه از دیوار کاذب برای نصب تلویزیون بر روی آن استفاده نکنید. در عوض می توانید از پایه های سقفی برای اتصال مطمئن و محکم تلویزیون استفاده نمایید.

●اندازه تلویزیون

براکت را متناسب با اندازه تلویزیون تان انتخاب کنید. قبل از خرید براکت، بخش راهنمای خرید آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید، پایه دیواری که انتخاب کرده اید، مناسب نصب تلویزیون چند اینچی شما است یا خیر.

●جنس براکت

براکت ها در جنس های مختلفی تولید می شوند: پایه های آهنی، فلزی و استیل رایج ترین جنس های براکت در بازار می باشند. شما می توانید بسته به وزن تلویزیون و اندازه آن، یکی از انواع آن را انتخاب و خریداری کنید.

●ظرفیت تحمل وزن

در زمان خرید براکت به این نکته توجه کنید که پایه انتخابی شما حداکثر چه میزان وزنی را می تواند تحمل کند. همیشه پایه دیواری را خریداری کنید که بتواند بیشتر از وزن نمایشگر خانگی تان را تحمل کند.

●قیمت براکت

قیمت براکت با توجه به نوع آن (چرخشی، ثابت و یا منعطف) و نیز جنس ماده بکار رفته در پایه، برند شرکت تولید کننده متفاوت می باشد. پایه های دیواری ثابت، ارزان ترین نوع پایه می باشند.

●سازگاری VESA

VESA استاندارد مدل های نصب شده در پشت مانیتور تلویزیون ها و کامپیوترها است. اکثر شرکت های تولید کننده تلویزیون، صفحه نمایش و مانیتور، الگوی VESA را تعدیل کرده اند. تلویزیون هایی که با الگوی VESAسازگاری دارند، 4سوراخ پیچ در پشت برای اتصال دارند که این مطابقت الگویی را VESA می گویند.
بعنوان مثال اگر VESA تلویزیون شما ۴۰۰ × ۴۰۰ است، به این معنا است که ابعاد سوراخ VESAدر پشت آن 400میلی متر به صورت افقی و 400میلی متر بصورت عمودی از یکدیگر است. بر این اساس، برای نصب چنین تلویزیونی باید از براکتی استفاده کنید که الگوی VESA موردنیازتان را داشته باشد. مشخصات کلی VESA در اکثر براکت های تلویزیون دیواری قابل مشاهده است.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید پایه دیواری تلویزیون، توجه شما را به چند مدل از این نوع محصولات جلب می نماییم. قابل ذکر است تمام این براکت ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر آیتم به اطلاعات بیشتر در مورد محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.