بهترین فاز متر حرفه ای کدام است؟

فازمتر تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. این ابزار کوچک وجود جریان برق را در دستگاه های برقی نشان می دهد. درواقع، فازمتر نوعی وسیله جهت ایمنی بیشتر در زمان بررسی اختلالات جریان الکتریسیته در دستگاه های برقی است.

فازمتر قیمت پایینی دارد و کوچک است. بنابراین، می توان از آن بعنوان پیچ گوشتی نیز استفاده نمود.

با توجه به کارایی و امنیت فازمتر، در ادامه شما را با این وسیله بیشتر آشنا می کنیم و نکاتی مهم جهت خرید بهترین فازمتر حرفه ای را برایتان شرح می دهیم.

[digikala21633622126]

فازمتر چیست؟

فازمتر ابزاری برای تشخیص سیم فاز از نول می باشد. این ابزار از 8 قسمت تشکیل شده است: نوک، عایق، لامپ، مقاومت، فنر، گیره، محفظه و پیچ انتهایی. قسمت لبه فازمتر شبیه پیچ گوشتی است و به یک عایق وصل است. و در بسیاری از مواقع می توان از آن بعنوان پیچ گوشتی دو سو استفاده کرد. گیره، فنر و لامپ بهمراه عایق درون بدنه یا همان محفظه فازمتر قرار دارد. در انتهای بدنه‌ی فازمتر یک پیچ وچود دارد که در زمان کار باید با دست روی آن قرار گیرد. فازمترها انواع مختلفی دارد که هرکدام کاربرد مخصوصی دارد.

خرید فازمتر حرفه ای

معرفی بهترین فازمترهای حرفه ای

1-فازمتر دیجیتالی

فازمتر دیجیتالی همان نوع پیشرفته ی فازمتر القایی است. این نوع فازمتر،در واقع قابلیت نمایش میزان ولتاژ را دارند و می توانند بدون برخورد به سیم حامل جریان وجود یا عدم وجود جریان را نشان دهند. بعنوان مثال، برای مثال اگر یک فازمتر دیجیتال را به سیم نزدیک کنیم چراغ نشانگر آن روشن شود و ما می توانیم از این ویژگی برای پیدا کردن سیم درون دیوار استفاده کنیم.

فازمتر دیجیتال امن ترین روش برای فهمیدن قطعی برق بدون لمس سیم است. به همین دلیل است که اکثر برق کارها جهت اطمینان و حفاظت بیشتر فاز متر دیجیتال دارند.

2.فازمتر القایی( حرفه ای)

فازمتر القایی  وسیله‌ ای برای تشخیص وجود جریان الکتریکی است. در این فازمتر حرفه ای با تماس دادن قسمت فلزی تستر با قسمت برق دار و فشردن دکمه تست با انگشت از طریق روشن یا عدم روشن شدن لامپ نئون می توان فاز و نول را تشخیص داد.

از فازمتر القایی معمولا در امور عیب یابی شبکه که امکان استفاده از فازمتر ساده وجود ندارد، استفاده می شود. به همین دلیل است که بیشتر برق کارها و تکنسین های ماهر از فازمتر القایی استفاده می کنند.

نکات مهم در خرید فازمتر

در زمان خرید فازمتر باید یکسری نکات را درنظر داشته باشید.

1-نوع فازمتر

همانطور که متوجه شدید، فازمتر انواع مختلفی دارد که هر کدام برای موارد مخصوصی استفاده می شود. در زمان خرید این ابزار ابتدا مشخص کنید که هدفتان از خرید فازمتر چیست؟ اگر می خواهید در جعبه ابزار خانه تان یک فازمتر داشته باشید، بهتر است نوع معمولی آن را انتخاب نمایید.

اما اگر برقکار یا فنی هستید، احتمالا سر و کارتان با فازمتر زیاد خواهد بود. بنابراین برای امنیت بیشتر و راحتی کار توصیه می کنیم که یک فازمتر حرفه ای مانند فازمتر دیجیتالی یا القایی خریداری کنید.

2-جنس دسته فازمتر

جنس دسته یک فازمتر خوب باید از موادی باشد که باعث تعرق دست نشود و از دست فرد لیز نخورد. علاوه بر این،  باید عایق باشد تا ایمنی کافی را ایجاد نماید.

3-طراحی فازمتر

فازمتر ابزاری است که بصورت دستی از آن استفاده می شود. بنابراین، خوش دست بودن فازمتر بسیار اهمیت دارد. بهترین فازمتر حرفه ای باید با ارگونومی دست سازگاری داشته باشد تا به هنگام کار دست را خسته نکند.

4-نوع لامپ

فازمترهای ساده لامپ معمولی دارد. روشنایی این لامپ ها کم است. فازمترهای حرفه ای لامپ نئونی دارند که در تاریکی نیز بخوبی قابل تشخیص می باشد و در هنگام کار نوسان ایجاد نمی کند.

در ادامه لیستی از چند فازمتر حرفه ای باکیفیت و ارزان موجود در بازار را برای شما آماده نمودیم. می توانید با کلیک بر روی هر تصویر یا آیتم مورد نظر، اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.