حرکات ورزش برای لاغری بازو + فیلم

چربی بازو یکی از ناخوشایند ترین چیزهایی است که هر شخصی می تواند داشته باشد. هنگامی که غذای شیرین یا چرب میل می کنید مثل این است که انگار سوخت به آتش اضافه می کنید و اضافه کردن چربی به چربی است. چربی بازو نیز مثل تمام چربی های بدن با ورزش و نرمش از بین می رود. بسیاری از افراد دارای بازوهای چاق هستند. در این افراد، اندازه‌ی تمام قسمت‌های بدن طبیعی بوده و فقط بازوها بزرگ هستند.

برای کوچک کردن بازوها کافی است چند حرکت ورزشی ساده که در زیر توضیح داده خواهد شد را انجام دهید و در آینده از این کار خود خوشحال خواهید بود. نیاز نیست عضو یک باشگاه معروف شده و مبلغ زیادی هزینه کنید. شما می‌توانید این ورزش‌ها را با استفاده از وسایل موجود در منزل انجام دهید.

حرکات ورزش برای لاغری بازو + فیلم

10 تمرین ورزشی عالی برای لاغری بازو

قسمت‌های پشت بازو عضله‌های سه سر هستند که هنگام تمرین بیشترین فشار روی آن‌هاست و بیشترین چربی را در خود ذخیره کرده‌اند.

1. وزنه‌برداری

یکی از بهترین ورزش های لاغری بازو و عضله سازی وزنه‌برداری است. این ورزش علاوه بر چربی‌های بازو چربی‌های شکم را نیز به‌خوبی آب می‌کند. اگر وزنه‌های ورزشی ندارید دو بطری نوشابه کوچک برداشته و داخل آن شن و ماسه بریزید تا وزنش به یک کیلوگرم برسد و به‌عنوان وزنه استفاده کنید.

البته بعد از چند روز تمرین می‌توانید وزن آن را کم‌کم سنگین‌تر کنید ولی به‌صورت ناگهانی این کار را انجام ندهید. در هر ست 20 بار وزنه‌ها را مانند عکس بالای سر آورده و پایین بیاورید. بعد یک دقیقه استراحت کرده و این کار را سه بار در روز انجام دهید.

لاغری بازو با وزنه زدن

2. لاغری بازو با استفاده از صندلی

این تمرین یک تمرین چربی سوز عالی است که نه‌تنها بازوها بلکه عضلات کمر را نیز قوی می‌کند. برای این ورزش لاغر کردن بازو می‌توانید از یک صندلی معمولی یا تخت بلند استفاده کند. مانند تصویر پشت به صندلی کمی جلوتر از آن بایستید و دستان خود را روی صندلی قرار دهید. طوری دست‌ها را قرار دهید که بازوها با هم فاصله داشته باشند. بالاتنه را کاملاً صاف نگه دارید.

سپس زانوها را خم کنید و تا سطح کف صندلی خودتان را به حالت نشسته نگه دارید. بعد آرنج را خم کرده و کل بدن را به سمت زمین بکشید. روزانه 3 بار و هر بار 20 دفعه این تمرین را تکرار کنید. این تمرین سرعت کاهش وزن شما را افزایش خواهد داد.

لاغری بازو با استفاده از صندلی

3. لاغری بازو با استفاده از میز

برای لاغر کردن بازو با ورزش یک میز مناسب مثل میز ناهارخوری یا میز آرایش را انتخاب کنید. به قدری از آن دور بایستید که وقتی دست‌هایتان را روی میز می‌گذارید در بازوها احساس کشیدگی کنید و تنها روی نوک انگشتان پا بایستید. سپس آرنج خود را خم کرده و خودتان را به میز نزدیک کنید و دوباره آرنج را صاف‌کرده و به حالت قبلی برگردید. این تمرین را در 3 ست 20 تایی به‌صورت روزانه انجام دهید. بعد از چند هفته به‌طور فوق‌العاده‌ای بازوهای شما لاغرتر می‌شود.

لاغری بازو با استفاده از میز

4. حرکت شنا

این حرکت کمی سخت‌تر از حرکت‌های قبلی است. پیشنهاد ما برای آمادگی قبل از این حرکت این است که به مدت یک هفته حرکات قبلی را انجام دهید و بعد که بدنتان آماده شد این حرکت را شروع کنید. برای این حرکت باید به شکم روی زمین بخوابید و نوک انگشتان پا را به‌صورت قائم روی زمین قرار دهید. همچنین کف دست‌ها را کنار گوش‌ها طوری که آرنج‌ها زاویه‌دار باشند قرار دهید و بعد با فشار وزنتان و تکیه‌بر کف دست و پاها بدنتان را از زمین بلند کنید.

سپس دوباره پایین بیایید اما نه آن‌قدر که بدن روی زمین قرار بگیرد و فقط باید در حدی باشد که با بالا و پایین رفتن شما فشار روی بازوها وارد شده و آرنج خم و راست شود. این ورزش لاغری بازو تمامی ماهیچه‌های شما را تقویت می‌کند. اگر بتوانید 3 ست 10 تایی در روز آن را انجام دهید بسیار مؤثر خواهد بود.

لاغری بازو با حرکت شنا

5. حرکت قیچی

حرکت قیچی از حرکات بسیار آسان، سرگرم‌کننده و مؤثر است که هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد و به لاغری بازو در زمان کم کمک می‌کند. برای این تمرین ابتدا صاف ایستاده و پاها را به‌اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. بازوها را موازی شانه‌ها در دو طرف بدن باز کنید. سپس مانند قیچی بازوها را باز و بسته کنید. هم‌زمان می‌توانید پاها را نیز به‌صورت ضربدری باز و بسته کنید. حرکت را طوری انجام دهید که به‌صورت یکی در میان یک بار بازوی راست و دفعه بعد بازوی چپ بالا باشد. این حرکت را در 3 ست 10 تایی به‌صورت روزانه انجام دهید.

لاغری بازو با حرکت قیچی

6. حلقه زدن بازوها

این حرکت نیز بسیار آسان و سرگرم‌کننده است. در روزهای اول این حرکت را بدون وزنه و بعد کم‌کم آن را با وزنه انجام دهید تا تأثیر بیشتری داشته باشد. برای این تمرین صاف و کشیده بایستید و پاها را به‌اندازه دو برابر عرض شانه باز کنید. سپس بازوها را در متداد شانه‌ها بکشید و بعد آن‌ها را مانند حلقه به جلو و عقب بچرخانید.

روزانه 50 حلقه به سمت جلو و 50 حلقه به سمت عقب بزنید. این حرکت روی تمام قسمت‌های بازو تأثیر گذاشته و چربی‌ها را به‌خوبی می‌سوزاند.

لاغری بازو با حرکت حلقه

7. ورزش برای لاغری بازو و زیر بغل

این تمرین عضلات اصلی شانه‌ها و بازوها، دو عضله دو سر و سه سر را درگیر می‌کند. برای این حرکت پاها را دو برابر عرض شانه باز کنید. سپس به یک سمت به قدری خم شوید که کف دستانتان به زمین رسیده و بازویتان کشیده باشد. در مرحله بعد پای سمت دیگر را تا می‌توانید بالا بیاورید طوری که دستتان از روی زمین برداشته نشود و بیش از حد هم فشار روی دست وارد نکنید.

درحالی‌که پاها بالا هستند انگشت شصت پا را به سمت عقب 30 بار بچرخانید سپس به‌آرامی بلند شده و حرکت را برای سمت دیگر تکرار کنید.

لاغری بازو با حرکت چرخشی

8. ورزش برای لاغری ران و بازو

این حرکت کششی علاوه بر بازوها، پاها را نیز به‌خوبی لاغر می‌کند و عضلات کمر را تقویت خواهد کرد. برای این حرکت مانند گربه روی زمین قرار بگیرید. سپس یکی از پاها را به سمت بالا و عقب بکشید و دست مخالف آن را نیز در امتداد بدن یا کمی بالاتر به سمت جلو بکشید. این حرکت را روزانه 15 الی 20 برای هر سمت انجام دهید.

لاغری بازو با حرکت کششی

ورزش با کش پیلاتس برای لاغری بازو

برای لاغر کردن بازو روش های بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها ورزش با کش برای لاغزی بازو می باشد. وقتی از کش پیلاتس استفاده می کنید بازو های سفت و عضله ای خواهید داشت. کش های پیلاتس فشار خوبی به اندام و ماهیچه ها وارد می کنند و باعث جمع شدن سریع عضلات شل و وارفته به خصوص در ناحیه بازو می شوند. فشار ناشی از کش پیلاتس را می توان شبیه به فشار ناشی از کش trx دانست. در اینجا ورزش هایی برای لاغر کردن بازو با کش پیلاتس آورده شده است. آن ها را به درستی و با احتیاط انجام دهید تا بدن شما آسیب نبیند.

9. حرکت کششی پشت بازو با کش پیلاتس

این ورزش برای لاغر کردن بازوها را ایستاده یا روی زانو خم شده می توانید انجام دهید. کش را بالای سر خود نگه دارید و آرنج را کمی خم کنید. بالای سرتان کش را بکشید و آرنج و بازوی خود را صاف کنید. این حرکت را 45 ثانیه انجام داده و  کمی استراحت کنید و بعد دوباره ادامه دهید.

توجه: با این حرکت عضلات بازو، شکم و بالا تنه درگیر می شود. برای اینکه فشار روی بازو هایتان بیشتر شود می توانید دست هایتان را بیشتر باز کنید و یا از دو کش پیلاتس محکم استفاده کنید.

حرکت بالای سر

10. ورزش برای لاغر شدن بازو

مانند شکل زیر روی زمین بنشینید. کش پیلاتس را گره بزنید و دور پاها قرار دهید. دست ها را مشت کرده به شکل که انگشتان دست به سمت خود شما باشند. سپس کش را 3 ست ده تایی به سمت بالا بکشید و سپس پایین بیاورید.

دقت کنید که حرکات باید با تمرکز و آهسته انجام شوند تا نتیجه بهتر و سریعتری بگیرید. هنگام انجام این حرکت کمر و ستون فقرات شما باید کاملا صاف و کشیده و سر رو به جلو باشد. می توانید تعداد حرکات هر ست را به مرور افزایش دهید.

ورزش با کش پیلاتس برای لاغر شدن بازو

تا اینجا با با چند نکته در رابطه با حرکات ورزشی برای لاغری بازو آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند وسیله ورزشی ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این وسیله ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.(آموزش 25 حرکت ورزش در خانه ( به همراه فیلم ))

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.