خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

حتما شما هم دوست دارین، موقعی که براتون مهمون میاد، به بهترین نحو ممکن پذیرایی کنید، بالاخره پذیرایی هم آداب خاص خودش رو داره، مخصوصاً اگه با نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای مثل انواع قهوه‌ها و چای این کار رو انجام بدین. توی این مطلب درباره انواع فنجان‌ قهوه صحبت می‌کنیم. برای اینکه میزبانی حرفه‌ای و بی‌نقص باشین تا پایان مطلب ما رو همراهی کنید.
اگه عاشق قهوه باشین، حتما دقت کردین که هر قهوه رو داخل فنجان‌ خاصی سرو می‌کنیم، در واقع هر نوشیدنی قهوه فنجان مخصوص به خودش رو داره، حالا چه نوشیدنی گرم باشه چه سرد!
اگر قهوه باز قهاری هستین و احتمالا پول زیادی برای خرید دستگاه قهوه ساز و تجهیزاتش خرج کردین تا تو خونه خودتون قهوه حرفه‌ای درست کنید، انتظار میره درباره سرو قهوه هم بدونین، پس بهتره انواع فنجان های سرو قهوه رو هم دم دست داشته باشین.
همین ابتدا یه توضیح کلی درباره‌ی جنس انواع فنجان ‌سرو قهوه بهتون بدیم:

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

انواع فنجان قهوه

سرامیک

  1. فنجان های سرامیکی گرما رو به خوبی حفظ می‌کنن، ولی جنسشون بسیار ظریف و شکننده‌س، زود تَرَک می‌خورن.
  2. فنجان های سرامیکی اگر با مواد اولیه باکیفیت و تحت شرایط مناسب درست‌شده باشن ازنظر سلامتی ضرری ندارن.

شیشه

  1. فنجان های شیشه‌ای عایق حرارتی ندارن و نوشیدنی زودتر سرد میشه.
  2. فنجان های شیشه‌ای موقع سرو دست رو می‌سوزونن چون بدنه اون‌ها به‌سرعت داغ میشه.
  3. فنجان های شیشه‌ای قابل بازیافت هستن.

استیل

  1. لیوان‌های استیل مقاومت بالایی دارن.
  2. لیوان‌های استیل گرمای نوشیدنی رو به خوبی حفظ نمی‌کنن و نوشیدنی زود سرد میشه.

در این بخش با اندازه و سایز انواع فنجان سرو قهوه آشنا میشیم:

فنجان سرو اسپرسو

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

برای سرو قهوه اسپرسو نباید از فنجون های با حجم زیاد استفاده کنیم، چون قهوه اسپرسو تلخه و کافئین بالایی داره و به همین دلیل با حجم خیلی کم سرو میشه. هر شات اسپرسو حدودا ۳۰ سی‌سی بوده و فنجون‌های سرو اسپرسو بین ۸۰ تا ۱۰۰ سی سی هستن.

فنجان سرو قهوه ترک

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

قهوه ترک، قهوه سنگینیه که برای خرید فنجان قهوه ترک از فنجان‌های کوچیک با حجم ۸۰ الی ۱۰۰ سی‌سی استفاده می‌شود. می‌تونیم کنار قهوه ترک شیرینی‌هایی مثل باقلوا و راحت الحلقوم بذاریم.

فنجان سرو کاپوچینو

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

برای سرو کاپوچینو معمولا از فنجون‌هایی با حجم ۱۵۰ تا ۲۲۰ سی سی استفاده می‌کنیم. فقط توجه داشته باشین که موقع سرو حتماً پلیت (پیش‌دستی) زیر فنجون کاپوچینو و یه قاشق چای‌خوری کنارش بذارین، چون کاپوچینو فوم داره و برای نوشیدنش این تجهیزات لازمه.
می‌تونیم کنار کاپوچینو شکر، شکلات یا نون کروسان بذاریم.

فنجان سرو لته

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

برای سرو لته از فنجون‌هایی که بهشون کاپ هم گفته می‌شه استفاده می‌کنیم. اندازه کاپ‌ لته بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ سی سی ست. از اونجایی که روی لته رو با هنری بنام لته آرت یا شیر قهوه نگاری تزئین می‌کنیم بهتره دهانه فنجون لته پهن باشه.

فنجان سرو قهوه فرانسه

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]
قهوه فرانسه چون طعم ملایمی داره با حجم بیش‌تری سرو میشه. برای سرو قهوه فرانسه از فنجون‌های به اندازه ۱۵۰ تا ۱۸۰ سی‌سی استفاده می‌کنیم.

فنجان سرو موکا (آیریش‌کافی)

خرید 29 مدل انواع فنجان چای و قهوه [باکیفیت]

برای سرو موکا از فنجون‌های خاصی بنام فنجون یا لیوان آیریش استفاده می‌کنیم که تصویر این لیوان رو در بالا می‌بینین. حجم لیوان آیریش حدودا ۲۰۰ سی‌سی ست.

از اینکه ما رو تا پایان این مقاله همراهی کردین سپاسگذاریم، امیدواریم با انواع فنجون های سرو قهوه و آداب سرو این نوشیدنی ها آشنا شده باشین تا میزبانی حرفه‌ای تری داشته باشین.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید فنجان قهوه و چای توجه شما را به چند مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این محصولات از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت نیز می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.( قیمت خرید دستگاه فرنچ پرس )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.