قیمت خرید 22 مدل لنت ترمز سوناتا

 

لنت ترمز یکی از قطعات بسیار مهم سیستم ترمز است که با ایجاد اصطحکاک با دیسک چرخ سبب توقف اتومبیل می شود. توجه به علائم تعویض آن می تواند از بروز تصادفات احتمالی جلوگیری کند.

در این محتوا قصد داریم راهنمای کلی درباره خرید  لنت ترمز سوناتا و نکاتی راجع به تعویض به موقع آن در اختیارتان قرار بدهیم. تا انتها ما را همراهی کنید.

 

خصوصیات لنت ترمز اصلی سوناتا

تمامی مدل های هیوندای سوناتا از 2006 تا 2020 از سیستم چهارچرخ دیسکی خنک شونده بهره می برند. لنت اصلی سوناتا، لنت های انرژی جنبشی اتومبیل را گرفته و به اصطحکاک تبدیل می کند. انرژی که صرف فشار آوردن به پدال می شود، بصورت گرما خارج می گردد. گرما لنت ها را داغ و کارایی انها را کاهش می دهد. اما ترمز چهارچرخ بکار رفته در سوناتا دیسکی خنک شونده با هوا است و از داغ شدن و فرسودگی لنت جلوگیری می کند.

علاوه بر این، سنسورهایی که روی لنت نصب شده اند، شما را متوجه فرسودگی و تمام شدن لنت ترمز خودرو می کنند. به این ترتیب که چراغ هشدار دهنده ای در پشت آمپر روشن می شود که به شما نشان می دهد زمان تعویض لنت های ترمز فرا رسیده است. لنت های ترمزی که در فروشگاه اینترنتی دی جی کالا به فروش می رسد، بهترین کیفیت را دارد. کاملا اورجینال است و در زمان ترمز گیری به هیچ وجه صدای ازاردهنده تولید نمی کنند.

 

عمر مفید لنت چند هزار کیلومتر میباشد ؟

درحقیقت، پاسخ قطعی و مشخصی برای این سوال وجود ندارد.ممکن است اتومبیل شما در مسیرهای پرترافیک رانده شود که در اینصورت عمر لنت ترمز کوتاهتر خواهد بود. البته کیلومتر به صورت نسبی می تواند معیار تعویض لنت باشد. اما زمانی که خود کارخانه تولید کننده برای عمر لنت درنظر گرفته است، بهترین گزینه می باشد.

از طرف دیگر، در برخی خودروها از یک خار کنار لنت استفاده شده است. این خار زمانیکه لنت فرسوده شده و با دیسک درگیر می شود، تولید صدا می کند (البته جنس خار از دیسک چرخ ضعیفتر است و خطی بر روی دیسک نمی اندازد).

در بعضی دیگر، سنسور هشدار دهنده وظیفه اعلام زمان تعویض لنت را برعهده دارد. بعنوان مثال در خودرو پژو 405، سیستم هشدار دهنده عملکرد بسیار ساده ای دارد. وقتی لنت به انتها نزدیک می شود، لایه لاستیکی ساییده و اتصال برقرار می شود و چراغ اتمام لنت روشن می گردد. و یا در خودروهای پیشرفته تر مانند بنز، بی ام دبلیو، پورشه و … سیستم هشدار مجهز به سنسورهای هوشمند است.

بطورکلی، عمر لنت بر حسب کیلومتر برای لنت های معمولی 30000کیلومتر و برای لنت های سرامیکی 50000کیلومتر است.

قیمت خرید 22 مدل لنت ترمز سوناتا

چرا باید لنت را هرچند وقت یکبار تعویض کرد؟

با گذشت زمان، سطح اصطحکاک لنت ترمز از بین می رود و قدرت ترمز جهت توقف اتومبیل کاهش می یابد. در نتیجه خودرو پس از مسافت طولانی تر می ایستد. در حقیقت، زمانیکه سطح اصطحکاک  لنت ترمز سوناتا وای اف کاهش می یابد، پدال ترمز شل شده و برای اینکه به فشار ما روی پدال ترمز، عکس العمل نشان دهد، به زمان بیشتری نیاز دارد.

به همین دلیل، رانندگان باید لنت های ترمز را در زمان مناسب تعویض کنند تا قدرت ترمز اتومبیل شان تغییر نکند و کارایی اش را از دست ندهد.

نکته دیگری که در زمان تعویض باید به ان توجه داشته باشید، این است که هر دو لنت را با هم تعویض کنید. اینکه یک لنت را بدلیل فرسودگی بیشتر تعویض کنید و دیگری را تعویض نکنید، کار درستی نیست.

رانندگی با لنت فرسوده مطمئن و ایمن نیست و اگر ترمز کارایی خود را از دست دهد، احتمال بروز حادثه جبران ناپذیر زیاد خواهد بود. لنت های اصلی سوناتاyf از مواد کاملا مرغوب ساخته شده است و به راحتی فرسوده نمی شوند.

 

عواملی که موج فرسودگی لنت ترمز سوناتا می شود

  • شیوه رانندگی: اگر عادت به رانندگی با سرعت بالا دارید، احتمالا از ترمز نیز زیاد استفاده می کنید. ترمزهای مکرر لنت اصلی سوناتا را زودتر فرسوده می کند.
  • محل رانندگی: در شهرهایی که ترافیک سنگین، چراغ های راهنمایی زیاد و معابری با دست انداز فراوان دارند، راننده مجبور است از ترمز زیاد استفاده کند. علاوه براین، در سربالایی ها نیز ترمز خودرو تحت فشار زیادی قرار می گیرد. تمامی این عوامل سبب کوتاه شدن عمر مفید لنت های ترمز می گردد.

عوامل متعددی سبب فرسوده شدن لنت ترمز خودرو می شود اما مهم ترین انها همین عواملی بود که در اینجا ذکر شد.

 

قیمت لنت سوناتا

برای اطلاع از قیمت لنت سوناتا و خرید آن می توانید از مزایای خرید آنلاین لنت ترمز استفاده کنید و محصول خود را در هر کجای ایران که هستید، تحویل بگیرید.

در ادامه لیستی از چند نمونه لنت ترمز باکیفیت و مرغوب سوناتا موجود در بازار ایران برای شما عزیزان قرار داده ایم. شما می توانید با کلیک روی محصول موردنظر، اطلاعات بیشتری درباره آن مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.