قیمت خرید لنت ترمز لیفان جلو و عقب x60-x50-620

 

اکثر صاحبان خودرو از نحوه کارکرد لنت ترمز آگاهی دارند و می دانند که کاهش سرعت و فرمان ایست خودرو از طریق ترمز انجام می شود. در فرایند توقف اتومبیل، لنت ترمز اهمیت زیادی دارد.

اما افرادی هستند که اطلاع زیادی از سیستم ایمنی اتومبیل و قطعات مرتبط با آن ندارند. شاید اولین سوالی که در ابتدای خواندن این مقاله به ذهنشان خطور می کند این باشد که لنت ترمز چیست؟ و چطور می توان عملکرد ترمز و توقف اتومبیل را بهبود بخشید؟

در این محتوا سعی شده تا به این سوالات به طور کامل پاسخ داده شود و نکاتی درباره خرید لنت ترمز لیفان جلو و عقب x60-x50-620  بیان گردد. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسیله نقلیه است که با ایجاد اصطحکاک با دیسک ترمز باعث کاهش سرعت خودرو و توقف ان می شود. قدرت این سیستم معمولا ده برابر قدرت موتور است. برای از حرکت بازایستادن یک اتومبیل به وزن یک تن که با سرعت 110کیلومتر بر ساعت در حرکت است، به قدرتی به اندازه 150کیلووات نیاز است. این قدرت به صورت انرژی گرمایی دفع می شود. این انرژی حرارتی در برخی نقاط لنت ترمز به 300 و یا 800درجه سانتیگراد می رسد.

لنت ترمز با ایجاد اصطحکاک مناسب، انرژی جنبشی چرخ درحال حرکت را گرفته و به انرژی گرمایی تبدیل می کند. این انرژی گرمایی در فضا پخش می شود و به این ترتیب اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون در می آید.

لنت های لیفان x50از ضریب اصطحکاک بالایی برخوردار هستند و با تغییرات درجه حرارت، حالت خود را از دست نی دهند. علاوه براین، در مقابل سابیدگی استحکام خوبی دارند و دیسک و کاسه ترمز را خراش نمی دهند.

لنت ترمز لیفان جلو و عقب

معرفی لنت ترمز لیفانx50 از نظر مواد تشکیل دهنده

لنت ها از لحاظ مواد تشکیل دهنده به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند. شما می توانید براساس نوع مواد تشکیل دهنده، لنت مناسب خودروی تان را انتخاب و خریداری کنید.

1-لنت ارگانیک

لنت های ارگانیک از مواد طبیعی ساخته شده اند و ساختار نرمی دارند. بیصدا هستند و گیرایی بالایی دارند.  با این وجود، زمانیکه گرم می شوند گیرایی شان کاهش می یابد. همچنین دیر خنک می شوند و طول عمر کمی دارند.

 

2-لنت های semiمتالیک

لنت های semi متالیک انتقال حرارت بالا و گیرایی خوبی دارند. زود خنک می شوند و در دمای بالا کارایی شان را از دست نمی دهند. این نوع لنت صدای کمی تولید می کنند. اما از آنجاییکه از الیاف استیل ساخته می شوند، باعث خورده شدن دیسک چرخ می گردند. در وانت ها و خودروهای شاسی بلند از این مدل لنت استفاده می شود.

3-لنت های کم متالیک

در ساخت لنت های کم متالیک تنها 20درصد فلز بکار رفته است. این مدل صدا و گرد زیادی تولید می کنند. با این وجود، قدرت ترمزگیری خوبی دارند و در اکثر خودروهای لوکس اروپایی مورد استفاده قرار می گیرند.

4-لنت های سرامیکی

در ساخت لنت های سرامیکی از فیبرهای تکه تکه شده کولار به عنوان جایگذین برای آزبست استفاده می شود. لنت های سرامیکی تحمل خوبی در دماهای بالا دارند و دیسک را از بین نمی برند. همچنین گیرایی فوق العاده ای دارند . اما برای ماشین های سنگین پیشنهاد نمی شوند.

طریقه تست لنت سرامیکی از نوع فلزی با آهن ربا میباشد . آهن ربا جذب لنت های تمام سرامیکی نمی شود ، البته بعضی لنت ها به صورت نیمه سرامیک بوده و در عین سرامیکی بودن یه مقدار آهن ربا را جذب می کنند. البته رنگ و بوی شان مشخص است.

نشانه های زمان تعویض لنت ترمز لیفان x20

مواردی که نشان می دهد زمان تعویض لنت ترمز خودروی شما فرا رسیده است بطور خلاصه عبارت است از:

  • لنت های ترمز تا حد اخر سابیده شده است.
  • در سرعتهای بالا و در زمان ترمزگیری، صدای بلند و آزاردهنده ای شنیده می شود.
  • در زمان ترمزگیری می بایست پدال را تا اخرین حد ممکن فشار دهید.
  • سطح روغن ترمز در مخزن مربوط به پر کردن پشت پیستون های چرخ کاهش پایین می اید.
  • در خودروهای پیشرفته، چراغ هشدار لنت ترمز روشن می شود.
  • در زمان ترمزگیری، اتومبیل با فاصله بیشتری متوقف می شود. طول توقف کامل افزایش پیدا می کند.
  • سطح لنت بدلیل مشکلات فنی خودرو چرب می شود.
  • در سطح لنت ترک و شکستگی دیده می شود. این ترک ها می تواند نتیجه ترمز زدن های متوالی و ناگهانی در سرعت های بالا باشد.
  • لنت در زمان ترمزگیری به دیسک می چسبد.
  • سطح لنت صاف و سیقلی می شود که در اصطلاح به آن شیشه کردن سطح لنت می گویند.

 

قیمت لنت ترمز لیفان x60

برای اطلاع از قیمت لنت ترمز لیفان و خرید آن می توانید از مزایای خرید آنلاین لنت ترمز استفاده کنید و محصول خود را در هر کجای ایران که هستید، تحویل بگیرید.

در ادامه لیستی از چند نمونه لنت ترمز باکیفیت و مرغوب خودروی لیفان x50،x60 و x20 موجود در بازار ایران برای شما عزیزان قرار داده ایم. شما می توانید با کلیک روی محصول موردنظر، اطلاعات بیشتری درباره آن مشاهده کنید.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.