مقایسه ویدیو پرژکتور با تلویزیون برای استفاده خانگی

ویدئو پروژکتور یا تلویزیون: کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

مقایسه ویدیو پرژکتور با تلویزیون برای استفاده خانگی

«کیفیت ویدئو پروژکتور در مقایسه با تلویزیون‌های بزرگ چطور است؟» این سؤالی است که هرروز از کارشناسان پرسیده می‌شود.

در همین ابتدا اجازه بدهید تا به شما اطمینان بدهیم که در رقابت بین تلویزیون‌های صفحه تخت و ویدئو پروژکتور، ویدئو پروژکتور با اختلاف قابل‌توجهی پیروز میدان است. هنگامی‌که ویدئو پروژکتور و تلویزیونی را باهم مقایسه می‌کنید که مشخصات مشابهی دارند، تصویر ویدئو پروژکتور هم به همان وضوح و کیفیت تلویزیون خواهد بود. اما اندازه تصویر ویدئو پروژکتور دو، سه یا چهار برابر تصویر تلویزیون خواهد بود که همین باعث می‌شود که آن رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق را بیشتر و بهتر احساس کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

چهره دوستان و همسایگان خود را در حالی تصور کنید که تصویر 120 اینچی HD نقش بسته بر پرده نمایش اتاق پذیرایی شمارا می‌بینند و با خود فکر می‌کنند که چرا برای تلویزیون 65 اینچی خود به همان اندازه و یا حتی بیشتر هزینه کرده‌اند. این همانند قیاس بین تماشای عکسی از جنگل‌های شمال در برابر تماشای آن منظره از یک کوه مشرف‌به آن‌هاست. بدون شک، توصیف آن احساس خارق‌العاده‌ای که به خاطر غرق شدن در آن منظره به شما دست می‌دهد به‌وسیله کلمات امکان‌پذیر نیست.

نکته: دقت کنید که مقدار نوردهی ویدئو پروژکتور شما برای محیطی که در آن مورداستفاده قرار خواهد گرفت کافی باشد. در اتاق‌های مخصوص سینمای خانگی که فاقد پنجره هستند می‌توانید از ویدئو پروژکتورهای 1500 لومنی استفاده کنید. در اتاق‌های دارای پنجره باید از ویدئو پروژکتورهای 2500 لومنی یا پرده‌های نمایشی که gain یا بازدهی بیشتری دارند استفاده کنید.

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

مزایای ویدئو پروژکتور

تصویر بزرگ: اغلب پروژکتورها توانایی تولید و پخش تصاویر HD با کیفیتی را دارند که چهار برابر تصویر یک تلویزیون 65 اینچی است. دوست دارید که تصویر موردنظر از این هم بزرگ‌تر باشد؟ اگر فضا و شرایط نوری لازم را در اختیار داشته باشید، می‌توانید اندازه تصاویر تولیدی را به 300 اینچ (به‌صورت مورب) برسانید. در این حالت، عرض تصویر از 6 متر هم تجاوز خواهد کرد!

قابلیت حمل‌ونقل و جابجایی آسان: طبیعتاً حمل‌ونقل تلویزیونِ جاگیر و بسیار سنگین، و درعین‌حال ظریف و حساستان آن‌قدرها آسان نیست. اما اگر بخواهید ویدئو پروژکتور خود را به منزل یکی از دوستانتان ببرید تا باهم یک فیلم یا مسابقه فوتبال را تماشا کنید، خیلی راحت می‌توانید آن را روی صندلی عقب خودروی خود بگذارید. حالا همین را با تلویزیون بزرگتان امتحان کنید.

صرف هزینه کمتر برای تماشای فیلم در سینما: به‌وسیله یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی (و یک سیستم صوتی مناسب) می‌توانید بدون اینکه منزل خود را ترک کنید تجربه تماشای فیلم در سالن سینما را بازسازی کرده و از آن لذت ببرید. البته این مزیت‌های دیگری هم دارد؛ ازجمله اینکه یخچال منزل برای خریداری یک نوشابه به‌اندازه بوفه سینما برای شما خرج نمی‌تراشد و از زمزمه‌های اطرافیان و زمین چسبناک یا دسته‌های صندلی کثیف هم خبری نیست.

معایب ویدئو پروژکتور

برای اینکه با ایراد یا مشکلی روبرو نشوید، کافی است که ویدئو پروژکتوری را انتخاب کنید که شدت نوردهی و اندازه تصویر تولیدی آن با محیط موردنظر شما متناسب است.

مزایای تلویزیون

می‌توانید درحالی‌که لامپ‌ها روشن است فیلم تماشا کنید

معایب تلویزیون

تصویر کوچک‌تر و قیمت بالاتر

حمل‌ونقل دشوار و عمر کوتاه‌تر

لذت بردن از محتوای 1080p یا 4k در صفحات کوچک‌تر دشوار است، مگر اینکه در فاصله 30 سانتی‌متری از تلویزیون بنشینید

تماشای تلویزیون در تاریکی شب یا محیط تاریک می‌تواند به چشم فشار وارد کند. کاهش روشنایی تصویر بدون تار شدن آن بعید است.( خرید جدیدترین لپ تاپ مایکروسافت)

مقایسه تلویزیون و ویدئو پروژکتور

جدول زیر به شما کمک می‌کند تا این دو تکنولوژی را به‌راحتی مقایسه کنید:

مقایسه ویدیو پرژکتور با تلویزیون برای استفاده خانگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.