نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟

برای تهیه نوشیدنی‌های گرم و خوش‌عطر، وسایل مختلفی مثل چایی‌ساز و قهوه ساز وجود دارد. اغلب افراد گمان می‌کنند که استفاده از چای ساز برقی یا قهوه ساز آسان بوده و این دستگاه‌ها نیازی به مراقبت مناسب ندارند. اما این برداشت اشتباه می‌تواند باعث نگهداری نادرست و استفاده غلط از دستگاه شده و در نهایت به قهوه‌ساز و چایی‌ساز برقی خسارتی جبران نا‌پذیر وارد کند. پس با این حساب نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟ چگونه می‌توان با استفاده درست از این وسایل، عمر مفید آن‌ها را افزایش داد؟

نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟
نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟

چای ساز چه مارکی خوبه؟ معرفی انواع چای ساز

به طور کلی دستگاه چای ساز برقی را به دو گروه دم‌آور (ایستاده) و استنددار (صفحه‌ای) تقسیم می‌کنند. در چایی ساز دم‌آور، قوری روی کتری قرار گرفته و درست مانند سماور یا کتری قوری قدیمی، چای با بخار آب به آرامی دم می‌کشد. در طراحی چای‌ساز استند‌دار، کتری و قوری به طور جداگانه روی استند دارای المنت قرار گرفته و بعد از داغ شدن، چای آماده می‌شود. در حال حاضر پارس خزر، میگل، بوش، فلر و فیلیپس و… بهترین مارک چای ساز ایرانی و خارجی در بازار کشور هستند.

مهم‌ترین نکات برای نصب استاندارد چای‌ساز

  • برای نصب چای ساز برقی باید محصول را روی یک سطح صاف، محکم و تراز قرار دهید؛ داخل کابینت یا لبه میز آشپزخانه مکان مناسبی برای نصب چایی‌ساز محسوب نمی‌شوند. اغلب چای ساز‌ها سیم‌هایی کوتاه دارند، پس برای رعایت نکات ایمنی دستگاه را در نزدیکی پریز برق قرار دهید.
  • از قرار دادن چای‌ساز در کنار وسایل گرمایشی و سرمایشی پرهیز کنید.
  • کابل برق دستگاه چایی‌ساز نباید از لبه میز یا از کابینت آویزان بوده و با سایر لوازم آشپزخانه تماسی داشته باشد.
  • در صورت مخدوش بودن کابل برق یا دوشاخه از دستگاه استفاده نکنید.
  • در زمان عدم استفاده از محصول یا هنگام تمیز کردن آن، حتما دو شاخه را از پریز برق جدا کنید.
نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟
نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟

 آموزش طریقه استفاده از چای ساز

قبل از اولین استفاده از محصول، ابتدا کتری را از روی پایه برداشته و محفظه آن و قوری را با دقت بشورید. سپس با استفاده از یک پارچ، درون کتری آب بریزید؛ حجم آب درون کتری باید بین علامت حداقل (MIN) و حداکثر (MAX) قرار بگیرد. اگر بیشتر از حد تعیین شده درون کتری آب بریزید، امکان سرریز شدن آب در هنگام جوشیدن وجود دارد. بعد از قرار دادن کتری روی پایه، دستگاه را روشن کرده و آب را در وضعیت جوش قرار دهید. چندبار پروسه جوشاندن آب را در کتری تکرار کنید تا بوی بدنه چایساز از بین رفته و کتری آماده استفاده شود.

اکنون برای تهیه چای با چایساز، باید دوباره کتری را پر کرده و پس از جوش آمدن آب، چای خشک را درون فیلتر قوری بریزید. سپس فیلتر چای را درون قوری گذاشته و روی آن به میزان لازم آب جوش بریزید. سپس براساس مدل چای ساز برقی (دم آور یا استنددار) قوری را مستقیم روی دهانه کتری یا صفحه دم کننده چای بگذارید.

بهترین مارک قهوه ساز خانگی؛ آشنایی با انواع قهوه ساز

به طور کلی به هر وسیله‌ای که با استفاده از آن، بتوان قهوه درست کرد قهوه‌ساز می‌گویند. آئروپرس، فرنچ پرس، اسپرسوساز، موکاپات، قهوه‌جوش ترک و دله عربی برخی از انواع قهوه‌ساز محسوب می‌شوند. اما به صورت تخصصی اصطلاح قهوه ساز در بازار ایران، برای قهوه‌ساز‌های قطره‌ای برقی (فیلتری) به کار می‌رود. قهوه ساز دلونگی، ویداس، گوسونیک، مولینکس، فیلیپس و اسمگ به عنوان بهترین مارک قهوه ساز خانگی در بازار ایران شناخته می‌شوند. 

نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟
نحوه کارکرد چای ساز و قهوه ساز به چه صورت است؟

نکاتی برای افزایش عمر مفید دستگاه قهوه‌ساز

با رعایت نکاتی ساده که در ادامه می‌گوییم، دستگاه قهوه ساز عملکرد بهتری داشته و طعم قهوه نیز خوشمزه‌تر خواهد بود.

  • تمیز کردن دوره‌ای دستگاه قهوه‌ساز و رسوب‌زدایی
  • تمیز کردن قطعات مختلف قهوه‌ساز از پودر قهوه بعد از هر‌بار استفاده
  • خاموش کردن و از پریز برق کشیدن کابل دستگاه بعد از پایان استفاده
  • برای جدا کردن دو‌شاخه از پریز برق، دوشاخه را با دست گرفته و از کشیدن سیم خودداری کنید.

راهنمای کامل طرز استفاده از قهوه ساز

برای استفاده از انواع قهوه ساز‌ها و اسپرسوساز‌های خانگی، ابتدا باید فیلتر مخصوص را داخل دستگاه قرار دهید. به اندازه تعداد فنجان قهوه‌ای که می‌خواهید، باید آب درون مخزن آب دستگاه بریزید. درون فیلتر دستگاه به مقدار دلخواه قهوه بریزید، فراموش نکنید که مقدار قهوه می‌تواند روی طعم و مزه نوشیدنی تاثیر بگذارد. در مرحله بعدی دستگاه را روشن کنید تا نوشیدنی دم بکشد؛ در حدود چند دقیقه بعد، قهوه شما آماده است.

خرید آنلاین چای ساز برقی و قهوه ساز با قیمت و کیفیت عالی

سرعت و سهولت دم کردن نوشیدنی‌های مختلف باعث شده، قهوه‌ساز و چای‌ساز به وسایل ضروری آشپزخانه تبدیل شوند. با استفاده درست و نگهداری اصولی از چای ساز و قهوه ساز، می‌توان عمر مفید این وسایل را افزایش داد. اگر عاشق چای و قهوه هستید و می‌خواهید یک دستگاه قهوه‌ساز یا چای‌ساز در خانه داشته باشید سری به فروشگاه آنلاین تکنولایف بزنید. این سایت مجموعه‌ای از دستگاه‌های چای ساز برقی و قهوه ساز را از برند‌های معتبر فیلیپس، گوسونیک، پارس‌خزر، اسمگ و تفال و…را به خریداران عرضه می‌کند. همه محصولات عرضه شده در سایت تکنولایف دارای گارانتی و ضمانت تضمین قیمت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.