قیمت خرید و فروش پرینتر سه بعدی ارزان دیجی کالا

اگر با پرینتر سه بعدی کمی آشنا باشید و کارهای خارق العاده ای که انجام میدهد را دیده باشید حتما به فکر خریدش افتاده اید و یا شاید در آینده به فکرش بیافتید. اما صبر کنید! قبل از خرید هر چیز باید کمی در موردش تحقیق کنید. در این پست صنعت بازار ما این کار را برای شما انجام داده ایم…

تعداد شرکت هایی که پرینت سه بعدی تولید می کنند در طی چند سال به بیش از 500 عدد رسیده است که هر کدام پرینتر هایی با تکنولوژی های مختلف و کاربردهای متفاوت تولید می کنند. پس برای خرید پرینتر سه بعدی حتی در ایران هم گزینه های بسیار زیادی دارید. برای این که درست تصمیم بگیرید 10 ویژگی کلیدی پرینتر سه بعدی را به شما معرفی می کنیم:

پرینتر سه بعدی جهان 3D مدل JP4

خرید پرینترهای سه بعدی

حجم پرینت: یکی از اولین نکاتی که هنگام خرید پرینتر سه بعدی باید به آن توجه داشته باشید، حجم پرینت می باشد. حجم پرینت برای یک چاپگر ۳D در سه پارامتر طول، عرض و ارتفاع سنجیده می شود و هرچه حجم پرینت دستگاه شما نیز بیشتر باشد، قطعات بزرگتر و تکه های درشت تری از یک محصول را می توانید پرینت نمایید.

سرعت انجام پرینت: نکته مهم دیگری که باید جهت انتخاب یک پرینتر سه بعدی به آن دقت کنید، سرعت پرینت است. سرعت پرینت با واحد میلی متر بر ثانیه تعیین می شود و نشان از حرکت نازل در هنگام انجام عمل تزریق می باشد. لازم به ذکر است هر چه سرعت انجام پرینت دستگاه مورد نظر شما بیشتر باشد، قطعا آن محصول از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

میزان دقت پرینت: دقت پرینت نیز از دیگر فاکتورهای مهم در خصوص خرید پرینتر سه بعدی می باشد که با واحد میکرون اندازه گیری شده و همچون پارامتر سرعت پرینت، هر چه عدد مربوط به آن بیشتر باشد، قیمت محصول مورد نظرتان نیز افزایش پیدا می کند.

جنس صفحه ساخت: اصولا برای صفحه ساخت این نوع از پرینترها از چوب، شیشه، فلز، آلومینیوم و سایر متریال های صنعتی استفاده می کنند که بهترین آن ها نوع آلمینیومی بوده؛ زیرا هم به سرعت گرم شده و آماده به کار است و هم در اثر گذشت زمان دچار خرابی و تابیدگی بر روی صفحه تخت خود نمی شود.

تعداد نازل ها: تعداد نازل ها در یک پرینتر سه بعدی نشان از کیفیت و صد البته قیمت آن دارد. هرگز فراموش نکنید که هرچه تعداد نازل های یک پرینتر بیشتر باشد، هم قیمت آن بالاتر خواهد بود و هم به تعداد وجود نازل ها، رنگ برای پرینت قطعه مورد نظر در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

مواد مصرفی دستگاه: یادتان باشد هر مدلی از چاپگرهای ۳D را نیز که انتخاب کنید، باز ممکن است قابل استفاده برای پرینت یک نوع جنس و متریال صنعتی نباشد و به همین خاطر به شدت تاکید می کنیم که پیش از اقدام به خرید یک پرینتر سه بعدی حتما با مطالعه کاتالوگ، دفترچه راهنما و یا حتی سوال از شخص فروشنده در خصوص مواد مصرفی دستگاه مورد نظرتان پرس و جو نمایید.

قابلیت به‌روزرسانی محصول: اینکه پرینتر شما از قابلیت Update یا همان به‌روزرسانی برخوردار باشد، یک نکته فوق العاده مهم و کارآمد برای تمام شما مصرف کنندگان عزیز است. توجه داشته باشید علم موجود در صنعت چاپ ۳Dها به سرعت در حال پیشرفت و توسعه می باشد و از این رو بهتر است وقتی بودجه نسبتا سنگینی را خرج خرید یک پرینتر سه بعدی می کنید، پنل کنترلی آن از قابلیت به‌روزرسانی نیز برخوردار باشد.

سازگاری با سیستم عامل های مختلف: این نکته خیلی در خصوص خرید پرینترهای سه بعدی صدق نمی کند؛ زیرا تقریبا امروزه این مدل از چاپگرها از قابلیت سازگاری با سیستم عامل های گوناگون برخوردارند و به همین سبب خیلی لازم نیست به هنگام خرید یک مدل از آنان بر روی این پارامتر دقیق شوید.

پرینترهای سه بعدی

هدف نهایی یک چاپگر سه‌بعدی درنهایت، ساخت یک مدل فیزیکی با بهترین کیفیت و سریع‌ترین زمان است. ولی کیفیت پرینت سه‌بعدی چیست؟ کیفیت پرینتر سه‌بعدی را می‌توان متناسب باهدف از ساخت آن قطعه تعریف کرد. به‌عنوان نمونه اگر قصد داشته باشید تا قاب یک برد الکتریکی را با پرینتر سه‌بعدی بسازید، احتمالاً پارامتر اصلی کیفیت برای شما مقاومت مکانیکی آن قاب در برابر ضربه و فشار است. از طرف دیگر اگر بخواهید یک مجسمه بسازید، پارامتر اصلی کیفیت پرینت سه‌بعدی از دید شما کیفیت سطح و ظاهر آن مجسمه است.

فارغ از اینکه پارامتر اصلی کیفیت پرینتر سه‌بعدی برای شما چیست، تنها راه تشخیص کامل کیفیت یک پرینتر سه‌بعدی، خصوصاً برای آماتورها، ساخت یک یا چند نمونه‌ی موردنظر با همان مدل از پرینتر سه‌بعدی است. این روش بی‌بروبرگشت راه‌حل نهایی شما برای بررسی کیفیت یک چاپگر سه‌بعدی خواهد بود. اگر دیدید که فروشنده‌ای به دلایل غیر مرتبط از این کار سر باز می‌زند، به کیفیت آن پرینتر شک کنید. این نکته برای افرادی که قصد خرید پرینتر سه‌بعدی از برندهای کمتر شناخته‌شده را دارند از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

تفاوت دو مفهوم رزولوشن و دقت را در خرید پرینتر سه‌بعدی 

متأسفانه بسیاری از فروشندگان، تفاوت رزولوشن و دقت یک چاپگر سه‌بعدی را برای مشتری‌هایشان تبیین نمی‌کنند (البته اگر خودشان از این تفاوت آگاه باشند!). رزولوشن یک پرینتر سه‌بعدی به ضخامت لایه‌هایی که آن پرینتر می‌تواند قطعه موردنظر را بسازد گفته می‌شود. حال‌آنکه دقت یک پرینتر سه‌بعدی همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، به بسیاری از عوامل همچون کیفیت ساخت دستگاه، شرایط محیط ساخت و کیفیت مواد مصرفی وابسته است که تنها با آزمایش‌های دقیق و علمی می‌توان برای آن مشخصه‌ی عددی قائل شد.

قیمت پرینتر سه بعدی

قیمت یکی از مهم ترین فاکتور ها در خرید پرینتر سه بعدی است. قیمت به کیفیت خروجی محصول بستگی دارد. نمونه های کمی حرفه ای قیمتی در حدود 5 میلیون و نمونه های کاملا حرفه ای قیمتی در حدود 10میلیون خواهند داشت. ولی اگر تازه می خواهید با پرینتر سه بعدی کار کنید و فعلا میخواهید با آن آشنایی پیدا کنید زیاد تند نروید و با خرید پرینترهای سه بعدی ارزان 2-3 میلیونی یا حتی ارزان تر کارتان را شروع کنید.

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید پرینتر سه بعدی مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از پرینترهای سه بعدی ارزان، با کیفیت و محبوب را برای شما آماده کرده‌ایم. تمام انواع پرینتر سه بعدی دیجی کالا از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

 

اگر قصد خرید پرینتر جوهر افشان را دارید میتوانید سری به مقاله قیمت خرید پرینتر جوهر افشان ارزان بزنید و محصول مورد نیازتان را بصورت اینترنتی و ارزان خریداری نمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.