بهترین کرم لایه بردار برای پوست خشک

هر لایه‌برداری برای هر نوع پوستی مناسب نیست بلكه انواع مختلف پوست به مواد مختلفی برای لایه‌برداری نیاز دارد.این انتخاب واقعا حیاتی است چون درصورت اشتباه می‌تواند وضعیت شما بدتر هم بشود.احتمالا تا به حال زیاد شنیده‌اید كه پوست نیاز به لایه‌ برداری دارد و در مراقبت‌های پوستی هر فردی باید حتما كرم‌های لایه ‌‌بردار وجود داشته‌ باشد تا سلول‌های مرده پوستی از بین بروند و پوست بتواند كرم‌هایی چون مرطوب‌ كننده و ضدچروك‌ را به‌خود جذب كند تا بهبود بیشتری روی پوست مشاهده شود اما هر لایه‌ برداری برای هر نوع پوستی مناسب نیست بلكه انواع مختلف پوست به مواد مختلفی برای لایه‌ برداری نیاز دارد.

کرم لایه بردار نئودرم مدل Renewal AHA 13% حجم 50 میلی لیتر

بهترین کرم لایه بردار برای پوست خشک

پوست خشک بیشتر در معرض آسیب‌ است بنابراین لایه برداری از پوست خشک بسیار اهمیت دارد. اما بهتر است برای این کار از لایه بردارهای مکانیکی استفاده نکنید چرا که ممکن است به پوست آسیب برساند. بهترین کرم لایه بردار برای پوست خشک لایه بردارهای شیمیایی نظیر AHA می‌تواند باشد. اسید  گلیکولیک می‌تواند سلول‌های مرده روی پست را از بین برده و پوست را سالم‌تر کند. اما به دنبال استفاده از لایه بردار برای پوست خشک، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و اگر از خانه بیرون می‌روید به SPF ضدآفتاب دقت کنید چرا که پوست لایه برداری شده در برابر نور خورشید حساس‌تر است. پوست خشک فاقد چربی طبیعی بوده، منافذ آن ریز هستند و برخلاف پوست چرب قابل رؤیت نیستند. به دلیل خشکی و دهیدراته بودن این نوع پوست، احتمال بروز قرمزی و التهاب بالا بوده و بنابراین باید از محصولات و لوازم بهداشتی متناسب با آن استفاده کرد. اگر دارای پوست خشک هستید، بهتر است با مشورت پزشک نسبت به خرید کرم لایه بردار اقدام کنید. چرا که لایه بردارها می توانند خشکی پوست شما را افزایش داده و مشکلات بیشتری را برایتان رقم بزنند. به طور کلی، کرم لایه بردار دارای AHA برای پوست خشک مناسب تر هستند؛ چرا که تنها سلول های مرده را از روی پوست برداشته و خشکی بیش از حد را به دنبال نخواهند داشت.

اگر برای اولین بار است که از کرم لایه بردار استفاده می‌کنید بهترین کرم لایه بردار برای پوست خشک نوع ضعیف آن است چون لایه‌بردارهای قوی معمولاً برای درمان و در موارد نادری توسط پزشک متخصص پوست تجویز می‌شوند.

یکی از مهمترین مزایای بهترین لایه بردار برای پوست خشک از بین بردن سلول‌های مرده و کمک به روند تولید سلول‌های جدید پوست است. از دیگر مزایای لایه ‌بردارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش رطوبت، نرمی، لطافت، شادابی و شفافیت پوست
  • کمک به کلاژن سازی و کاهش چین و چروک
  • باز کردن منافذ بسته و در نتیجه کمک به تنفس پوست
  • فاقد عطر و رنگ
  • بی‌رنگ کردن و از بین بردن لکه‌های پوستی، جای جوش و کک و مک
  • عدم ایجاد حساسیت پوستی
  • کمک به حفظ تعادل چربی طبیعی پوست

لایه برداری پوست صورت باعث می‌شود که سطح اولیه پوست که دارای سلول‌های مرده است را از بین ببرید. بهترین کرم لایه بردار پوست خشک باعث میشود سلول‌های جدید و تازه نیز در سطح زیرین این لایه قرار دارند که در طول عمر انسان همواره رشد کرده و به سطح بالایی می‌آیند. این موضوع برای حفاظت پوست از عوامل خارجی مثل آب و موادی است که با پوست برخورد دارند؛ این لایه‌ها رفته رفته از بین رفته و می‌افتند اما چون به صورت یکنواخت این کار صورت نمی‌پذیرد، لازم است که از کرم لایه بردار یا روش‌های دیگر آنها را یکجا برداریم تا باعث ایجاد پوست چروک و همچنین کدر نشود. البته استفاده از کرم ضد چروک نیز در کنار لایه بردارها پیشنهاد می‌شود که استفاده کنید.

کرم‌های لایه بردار به شما کمک می‌کنند تا این لایه‌ها را قبل از اینکه سلول‌های آنها از بین بروند به صورت یکنواخت از بین برده و شاهد پوستی شفاف، نرم و شاداب باشید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.