با کفش کالج چه جورابی بپوشیم؟

 

 

کفش ‌ها در جذاب شدن استایل نقش اساسی دارند. اغلب ما در جا کفشی خانه‌هایمان چندین مدل مختلف کفش داریم که با استایل های‌ مختلف آن‌ها را می ‌پوشیم. معمولا با شنیدن نام کفش کالج به یاد کفش هایی با فرم پاشنه ی بسیار کوتاه که در هنگام پوشیدن قسمت بالای پا کمی مشخص است، می افتیم. نام اصلی این مدل، کفش لوفر است اما از آنجایی که این کفش ها راحت هستند و در بین جوانان محبوبیت زیادی دارند و برای پوشیدن در محیط های دانشگاهی بسیار مناسب می باشند و به نوعی استایل دانشجویی جذابی را ایجاد می کنند، در ایران به کفش کالج معروف شده اند. البته از  کفش کالج فقط برای استفاده در محیط های دانشگاهی نیست و در استایل های مختلف از جمله در محل کار، در گشت‌وگذارهای روزانه و هرجا که بخواهیم کفشی زیبا و راحت داشته باشیم، کاربرد دارد. همچنین  استفاده از این کفش ها فقط به آقایان اختصاص ندارد و مدل های متنوعی از کفش کالج زنانه و کفش کالج مردانه با رنگ بندی مختلف در بازار موجود است.

 

پوشیدن کفش‌ با جوراب یا بدون جوراب؟

بعضی افراد برای حفظ زیبایی ظاهری از پوشیدن جوراب با کفش‌ امتناع می‌ کنند. باید توجه داشت که پوشیدن کفش بدون جوراب، بسیار به سلامت پا آسیب می‌رساند. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامت پا جوراب بپوشید.

 

جوراب مناسب کفش کالج

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد علاقه‌مند به پوشیدن کفش کالج با آن روبه‌رو هستند، پوشیدن یا نپوشیدن جوراب با این کفش‌ها است. با توجه به نکته ای که در بالا برای پوشیدن کفش با جوراب گفته شد، می توانید هم برای سلامتی و هم برای حفظ زیبایی ظاهری از جوراب مخصوص کفش های کالج استفاده کنید، تا با یک تیر دو نشان بزنید، و سلامتی و زیبایی را همزمان داشته باشید. جوراب‌ های مچی، ساق کوتاه و همچنین جوراب‌ های بدون رویه برای پوشیده شدن با کفش ‌های کالج یا لوفر مناسب‌ هستند.

 

 

جوراب کالج چیست؟

برای پوشیدن کفشهای کالج جورابی به همین نام طراحی شده است که کاملا مناسب و هماهنگ این مدل کفش می باشد. جوراب کالج نوعی جوراب است که مانند کفش کالج قسمت رویی آن باز است و ساق بلندی ندارد، و به اصطلاح جوراب کفشی است. از نظر ظاهری به جورابی کالج گفته می‌شود که رویه و ساق ندارد. جوراب کالج در واقع یک کفی است که تنها در قسمت انگشتان از جلو و بخشی از قوزک پا، پوشش دارد. این نوع جوراب‎‌ها که در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، مناسب کفش‌هایی هستند که پوشیدن جوراب با آنها شکل ظاهری چندان خوبی ایجاد نمی‌کند. یک جوراب مناسب برای خانم ها هنگام پوشیدن کفش کالج، «جوراب‌های کفی» است. طراحی این جوراب‌ها مخصوص کفش‌های رویه‌باز می باشد و مثل یک جوراب نخی رو باز دور تادور پا (دقیقا همان قسمتی که درون کالج قرار می‌گیرد) را می‌پوشاند. اما نکته مهم اینجاست که در انتخاب رنگ جوراب کفی‌تان دقت کنید. بهتر است برای کالج‌های اسپرت سراغ جوراب‌های ساده و تک‌رنگ، دقیقا همرنگ با کالج‌تان بروید. برای مثال اصلا جالب نیست که حاشیه‌های جوراب قرمز رنگ شما هنگام راه‌رفتن از کالج مشکی‌تان بیرون بزند.

با کفش کالج چه جورابی ست کنیم

انواع مختلف کفش‌ های کالج

کفش‌ کالج ( لوفر) به دلیل ست شدن با هر استایلی از محبوبیت ویژه ای در بین مردم برخوردار است. ، برای اینکه این قابلیت افزایش یابد و افراد در انتخاب نوع کفش خود آزادی عمل بیشتری داشته باشند، انواع مختلفی از کفش ‌های کالج در رنگ‌ های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌ شود. از انواع مختلف کفش ‌‌های کالج می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفش کالج (لوفر) وایلد اسمیت (Wildsmith Loafer)

کفش انگلیسی کالج وایلد اسمیت دارای یک درز دندانه دار و دوخت عمودی در قسمت رویه می باشد که باعث جذابیت و خاص بودن آن شده است.

  • کفش کالج (لوفر) آرلان (Aurland Loafer)

این کفش نروژی به مدل وایلد اسمیت شباهت دارد و از جنس چرم می باشد. وجود یک نوار پهن روی زبانه کفش باعث ایجاد تفاوت بین این دو کفش شده است.

  • کفش کالج (لوفر) پنی (Penny Loafer)

کالج پنی در کشور آمریکا طراحی و تولید گردیده است و مشخصه ی آن وجود یک تسمه بزرگ و پهن در قسمت رویه کفش می باشد.

  • کفش (لوفر) قایقی (Kilted Loafer)

جنس کفش کالج قایقی از چرم یا جیر می باشد. ویژگی ظاهری این کفش داشتن دو حالت تزیینی زنگوله مانند و ریش ریش می باشد.

  • کفش کالج (لوفر) ایتالیایی (Italian Loafer)

این مدل توسط آلدو گوچی یکی از طراحان مشهور در زمینه مد و فشن در ایتالیا طراحی شده است و قسمت تزیینی آن عرض کمتری دارد و یک سگک روی آن قرار دارد.

  • کفش کالج (لوفر) بلژیکی (Belgian Loafer)

کالج بلژیکی بروزترین و جدیدترین نوع کفش کالج است که در زبانه کفش یک کمان وجود دارد. همچنین روی آن تزییناتی به شکل منگوله که حالت پاپیونی دارند، وجود دارد.

 

امیدواریم مطالب و نکاتی که در این مقاله راجب جوراب مناسب کفش کالج و همچنین انواع کفش کالج خدمت شما عزیزان ارائه دادیم در انتخاب شما کمک کننده باشد. در ادامه لیستی از چندین مدل جوراب کالج شیک، با کیفیت و ارزان موجود در بازار ایران را آماده کردیم. می توانید با کلیک بر روی هر آیتم و یا عکس محصول مورد نظر اطلاعات بیشتری راجب آن محصول بدست آورید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.