پیاده روی در منزل

چگونه در خانه پیاده روی کنیم ؟ پیاده روی در خانه یک ورزش نشدنی و کسالت آور نیست. اولین بار این ایده را «لسلی سنستون» مربی بدنسازی و ورزشکاری در شکل یک برنامه ی ورزشی برای زنان خانه دار معرفی کرد و سبب شد که انقلابی در پیاده روی ایجاد شود. جالب است بدانید که زنان هنگام انجام کارهای خانه به اندازه ی چندین مایل گام برمی دارند و همین امر سبب می شود که کالری زیادی را بسوزانند بدون این که نیاز باشد ساعاتی را برای انجام پیاده روی در بیرون از منزل سپری کنند. البته این تصور را نداشته باشید که قرار است با انجام ورزش پیاده روی در خانه، بین میز و صندلی منزلتان مدام راه بروید تا دچار سرگیجه شوید.

بدین صورت است که طبق پیاده روی طراحی شده، حدود یک ساعت و یا یک و نیم ساعت ورزش می کنید که میزان کالری که از این طریق می سوزانید معادل با چند کیلومتر پیاده روی است. پیاده روی در خانه برای کاهش وزن مجموعه ای از ورزش هاست که در منزل انجام می شود و با تداوم انجام آن، افراد می توانند از طریق محاسبه کالری سوزانده شده به وزن ایده آل خود برسند. در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم تا بتوانید با تجربه ی پیاده روی در منزل برای لاغری، بدن سالم تری داشته باشید.

پیاده روی در منزل

روش پیاده روی در منزل

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به یک موسیقی با سرعت بالا می تواند به تندتر راه رفتن شما و سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. پس بهتر است یک موسیقی تند را پلی کنید . سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

1-گرم کنید: سرتان را بالا گرفته و بایستید ، با یک سرعت متعادل در مسیر مورد نظر قدم بزنید، زانوی خود را تا نزدیک ران بالا بیاورید. (اگر پله دارید، می توایند از پله اول استفاده کنید.) هنگام راه رفتن، دستان خود را به بالای سر بکشید، سپس آن را پایین بیاورید . تقریبا 30 ثانیه راه بروید، سپس سه قدم به سمت چپ ، سه قدم به سمت راست، سه قدم به سمت جلو و سه قدم به عقب بردارید. یک اسکات انجام دهید، سپس 30 ثانیه دیگر قدم بزنید.

2-ضربه با پنجه: پا هایتان را کمی عریض تر از عرض شانه باز کنید. یک پا را پشت خود قرار دهید و روی زمین با پای عقب خود ضربه بزنید و دوباره به موقعیت اصلی و اولیه تان برگردید. برای هر پا 8 بار این کار را تکرار کنید.

3-ضربه کناری: دو قدم به سمت چپ بردارید و پای چپ خود را در جلوی بدن خود قرار دهید. سپس دو قدم را به سمت راست بردارید و پای راست خود را بیرون بگذارید. به تغییر دادن جهت پا تقریبا به مدت 5 دقیقه ادامه دهید.

4-ترکیب کنید: اکنون زمان بالا بردن ضربان قلب است ، تقریبا 50 درصد سرعت خود را حین راه رفتن بالا ببرید، به سمت کنار قدم بردارید، عقب و جلو بروید، ضربه پنجه انجام دهید و حرکات بالا را تکرار کنید. تقریبا این کار را در عرض 12 الی 15 دقیقه با سرعت بالاتر انجام دهید یا اگر با اپلیکیشن ورزش می کنید، صبر کنید که آلارم گوشی، اتمام کار را به شما خبر دهد که یک مایل ( تقریبا 2000 قدم ) راه رفته اید.

5-سرد کنید: دوباره به حالت پیاده روی اولیه برگردید و ضربه پنجه را با سرعت معمولی انجام دهید.

کار را تند و سریع کنید.

زمانی که پیاده روی در خانه را به انجام رساندید، زمان آن است که به خودتان استراحت دهید. راند های پیاده روی را در ست های 10 تا 20 تایی پوشاپ ، کرانچ، اسکات انجام دهید که پیشنهاد تریسی رادریجز، مربی فیتنس خانم هاست . این تمرین ها ضربان قلب شما را بالا نگه می دارد و قدرت بدن تان را افزایش می دهد.

5 نکته درباره ی پیاده روی در خانه

  1. تداوم داشتن و تعیین برنامه ی زمانی مشخص در انجام پیاده روی در خانه است که سبب نتیجه بخش بودن آن می شود. هیچ عامل محیطی خارجی نمی تواند انجام فعالیت شما در منزل را متوقف کند. آلودگی، ترافیک و یا وضعیت نامناسب جوی نمی تواند بر نحوه ی پیاده روی شما آسیبی وارد کند و یا آن را به تعویق بیاندازد.
  2. برای افرادی که نمی توانند حرکات ورزشی را به صورت سریع انجام دهند و یا در بیرون از منزل برای انجام آن دچار زحمت می شوند، به سادگی می توانند پیاده روی در خانه را انجام دهند و با تحرک بیشتر، کالری بیشتری را بسوزانند. بهترین ورزش برای زنان خانه دار، سالمندان و یا بیمارانی است که قادر به خروج از منزل نیستند و یا زمان کافی برای انجام ورزش در اختیار ندارند.
  3. مانی که تازه پیاده روی در خانه را می خواهید انجام دهید، این انتظار را نداشته باشید که طی چند روز، خیلی سریع وزن کم کنید. استمرار و تداوم در انجام آن به مرور سبب می شود که چربی های اضافه سوزانده شود.
  4. سادگی و سهولت انجام آن سبب شده است طرفداران پیاده روی در خانه، روز به روز بیشتر شود. در واقع روش پیاده روی در خانه بدین صورت است که به دستگاه و یا ابزار خاصی نیاز نیست تا بتوانید با آن ورزش کنید، همین امر سبب ایجاد اشتیاق برای انجام پیاده روی در خانه می شود.
  5. این نوع از ورزش، تنها مخصوص خانم ها نیست بلکه آقایانی که در منزل دچار کم تحرکی هستند می توانند از پیاده روی در خانه بهره بگیرند و به تدریج فعالیت خود را افزایش دهند.

 

تا اینجا با با نکات پیاده روی در خانه آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند وسیله ورزشی، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این وسیله های های ورزشی از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید..(بهترین حرکات ورزش شکم در خانه )

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.