خرید انواع قالی و فرش طرح افشان بسیار زیبا

طرح و نقش افشان یکی از مشهورترین طرح‌های فرش دستباف و قالی ایرانی است که در قالی‌بافی استفاده فراوانی از آن می‌شود. در زمان‌های گذشته مشهورترین طرحی که برای فرش و قالی ایرانی استفاده می‌شد ، طرح ترنج بود ؛ این طرح یک ترنج بزرگ بود که در مرکز فرش قرار می‌گرفت و اطراف آن نیز گل‌های ریزی قرار داشت و هنوز هم مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها است. در سال‌های بعد طراحان نقشه فرش و قالی تصمیم به حذف ترنج از وسط فرش گرفتند و طرح و نقش افشان به وجود آمد که فرش از گل‌های به صورت پراکنده برخوردار بود و دیگر از ترنج مرکزی استفاده نمی‌شد.

فرش ماشینی طرح افشان یکی از پر فروش ترین نقشه های فرش ماشینی می باشد و همه ساله تعداد زیادی از آن در بازار و نمایشگاه های فرش به فروش می رسد. فرش های ماشینی طرح افشان به یک نقشه محدود نمی شود بلکه فرش طرح افشان یکی از طرح های اصیل فرش ایرانی می باشد و از انواع آن در کارخانه فرش بافته می شود .

خرید انواع قالی و فرش طرح افشان بسیار زیبا

در فرش مدل افشان گل‌ها ، برگ‌ها ، غنچه‌ها و سایر نگاره‌ها در کل سطح فرش پراکنده هستند و تمامی سطح فرش را تحت پوشش خود قرار می‌دهند به همین دلیل است که این نوع طرح را طرح و نقش افشان می‌گویند. پراکندگی و حالت افشانی که در این فرش ها وجود دارد این طرح و نقش را به یکی از طرح‌های ممتاز و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

فرش پاتریس طرح افشان

طرح افشان و ریز این فرش، در کنار انواع مبلمان ساده به زیبایی خواهد درخشید. فرش افشام کرم و آبی در کنار انواعی از رنگهای سرد اعم از فیروزه ای و سرمه ای تا رنگهای گرمی چون کرم، گلبهی و حتی نسکافه ای جالب توجه خواهد بود. کیفیت بافت این محصول درجه یک می باشد و موید این ادعا شانه و تراکم بالای این فرش(700 شانه، تراکم 2550) می باشد. جنس نخ استفاده شده در تولید این فرش اکریلیک هیت ست می باشد که شباهت فراوانی با پشم طبیعی داشته و مهمتر از آن خاب فرش اندک است(به اصطلاح با پاخوردن و در طی زمان کمتر می خوابد).

خرید انواع قالی و فرش طرح افشان بسیار زیبا

فرش قیطران طرح افشان

فرش طرح افشان سرمه ای نیز همچون دیگر فرش‌های تولید شده در شرکت فرش قیطران از الیاف 100 درصد اکریلیک بایر آلمان بافته شده است. این در حالی است که می توان گفت مهم ترین عامل در تعیین کیفیت و دوام فرش ماشینی، الیاف یه کار رفته در آن می‌باشد. امروزه الیاف فرش عمدتا یا از جنس اکریلیک ساخته می‌شوند، یا از ابریشم مصنوعی (همان پلی استر) و یا ترکیبی از این دو که در این میان، نخ‌های اکریلیک به خاطر برخورداری از عمر طولانی تر، ثبات رنگ بیشتر در مقابل نور و شستشو، مقاومت بیشتر در برابر حرارت و حفظ ظاهر و زیبایی فرش در طول زمان، از جایگاه بالاتری برخوردارند.عکس زیر نمونه ای فرش طرح افشان سلطنتی قیطران است.

خرید انواع قالی و فرش طرح افشان بسیار زیبا

فرش کاشان طرح افشان

فرش طرح افشان فیلی که در شرکت فرش کاشان بافته شده است نقشه باغ ملک را دارد که در آن طرح ها و گل های این فرش بسیار ریزبافت و با تنوع رنگی بالایی بافته شده است. نخ استفاده شده برای این فرش نخ اکرولیک که بهترین نوع نخ در فرش ماشینی است. از مشخصات نخ اکرولیک این است که بسیار بادوام و فاقد پرزدهی است و به همین دلیل این فرش ها ضد حساسیت و آلرژی هستند.این محصول بافته شده با دستگاه اورجینال hcp  است که باعث زیبای و دستبافت گونه بودن ان شده است.

خرید انواع قالی و فرش طرح افشان بسیار زیبا

قالی سلیمان طرح افشان

قالی طرح افشان گلسرخ کرم از سری محصولات 1200 شانه قالی سلیمان می­باشد که با تراکم طولی 3600 تولید شده است.  این محصول هشت رنگ بوده و 100% اکریلیک بایر آلمان می باشد.طرح افشان گلسرخ کرم در زمره طرح های لچک ترنج طبقه بندی می­شود. بیشتر فرش‌هایی که در ایران تولید می‌شوند نمونه‌ای از طرح ترنج هستند که با حاشیه‌ای پهن در اطراف و طرحی بیضی یا دایره در میان مشخص می‌شوند. این نوع طرح از معماری ساختمان‌های سده آخر دوره اشکانیان الهام گرفته شده است و نمادی از حیاط ساختمان‌های آن دوره است. لچک‌های فرش باغچه‌های سبزی کاری خانه‌ها و بیضی وسط حوض حیاط است.بطور کلی می‌توان گفت که نقش و نگارهای فرش زبان گویای یک فرش می‌باشند و بدون آن‌ها فرش مرده است.در فرش ایرانی (و تحت تأثیر آن در عمده فرش‌های جهان) در حد فاصل حاشیه‌ها ، نوار ها یا خط‌های باریکی، ‌گاه تنها با یک ردیف گره وجود دارد که قالی بافان غرب ایران به آن‌ها آبراه می‌گویند که یادگاری از کناری ترین جوی آب شبکه‌ آبیاری فردوس‌ها و راهی که ظاهرا در کنار تمام باغ‌ها وجود داشته است.

خرید انواع قالی و فرش طرح افشان بسیار زیبا

تا اینجا با با چند نکته در رابطه با انتخاب و خرید فرش طرح افشان آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند فرش طرح افشان ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این فرش ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید. ( قیمت فرش ماشینی 9 متری + مشخصات کامل )

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.